چطور متوجه شویم آزمون کامپیوتری آیلتس مناسب ما است؟

اگر بلاگ های اخیر ما را دنبال کرده باشید میدانید که آیلتس کامپیوتری به تازگی معرفی و امکان انتخاب آزمون کامپیوتری آیلتس برای داوطلبان فراهم شده است. این به معنای این است که داوطلبان اکنون می توانند تستهایListening, Reading  و Writing را کامپیوترِی انجام دهند.

نکته قابل توجه این است که آزمون کامپوتری آیلتس جایگزین آزمون کتبی (کاغذی) نشده  و تنها به عنوان یک روش جدید در کنار روش پیشین ارائه شده است. حال اگر در انتخاب روش کامپیوتری تردید دارید میتوانید با مرور نکات زیر تصمیم بگیرید که آیا آزمون کامپیوتری برای شما مناسب است یا خیر.

جملات زیر را بخوانید تا ببینید که چند تای آنها با روحیات شما سازگار هستند:

  1. امتحان کردن چیزهای جدید را دوست دارم.
  2. برای استفاده از تکنولوژی های جدید بویژه کامپیوتربه خود اطمینان دارم.
  3. ترجیح می دهم تایپ کنم تا اینکه بخواهم به کمک مداد/خودکار بنویسم.
  4. من تقریباً سریع تایپ میکنم.
  5. متن و دستورالعملها را بسادگی روی مانیتور میخوانم.
  6. در استفاده از گزینه راهنما در کامپیوتر جهت رفع اشکال و کمک گرفتن مشکلی ندارم.

حال در قدم بعدی هماهنگی خود را با آزمون کامپیوتری بسنجید:

  • تمامی موارد بالا برای شما صدق می کند: در این صورت شما در استفاده از کامپیوتر هیچ مشکلی ندارید. اشتیاق و انگیزه کافی در استفاده از فناوری هایی مانند کامپیوتر را دارید. بدون تردید شیوه آزمون کامپیوتری آیلتس برای شما ایده آل است.
  • اکثر موارد بالا برای شما صدق می کند: شما برای هر دو نوع شیوه کامپیوتری و کاغذی مناسب هستید. بهتر است بررسی کنید کدام یک از موارد بالا دقیقاً منطبق با شما نبوده و در صورت انتخاب تا چه میزانی بر روی عملکرد شما تاثیر خواهند گذاشت.
  • اکثر موارد بالا با خصوصیات شما منطبق نیست: در این صورت شیوه آزمون کامپیوتری برای شما مناسب نبوده و بهتر است آزمون کتبی آیلتس را انتخاب کنید

 

تمرین و آماده سازی جهت شرکت در آزمون کامپیوتری آیلتس

اگر تصمیم گرفته اید شیوه جدید یعنی کامپیوتری را انتخاب کنید پرسشی که مطرح می شود این است که چگونه برای آماده شدن برای این روش خود را آماده کنیم؟ در ادامه برخی نکات مهم جهت آماده سازی را برای شما آورده ایم:

  • برای نگارش از نرم افزارهای واژه پرداز مانند Word یا Google Doc استفاده کنید.
  • زمانی که در حال تمرین مهارت Writing در محیط برنامه Word هستید مطمئن شوید گزینه های Grammar checker و  Spell Checker فعال نباشند. این مورد برای این است که در محیط آزمون واقعی این گزینه ها وجود ندارند و اگر املا و یا گرامر کلمه ای را اشتباه تایپ کنید اصلاح نخواهد شد. پس بهتر است در هنگام تمرین نیز شرایط واقعی را شبیه سازی کنید.
  • هر قدر هم که از توانایی نوشتن و تایپ کردن خود راضی هستید باز هم به طور پیوسته تا روز امتحان تمرین کنید. هر قدر میزان تمرین با کامپیوتر بیشتر باشد در روز امتحان آمادگی و سرعت تایپ بیشتری خواهید داشت.
  • سعی کنید متنها را در محیط کامپیوتری و آنلاین مطالعه کنید. مطالعه متون در کامپپیوتر و محیط آنلاین به شما کمک می کند تا شرایط امتحان را بهتر درک کنید.
  • به پادکستها و مطالب داستانی انگلیسی از روی کامپیوتر و به کمک هدفون گوش کنید تا برای امتحان Listening آماده شوید.

سخن آخر

در نظر داشته باشید که اگر شیوه کامپیوتری را اننتخاب کنید، تاریخها و زمانهای متنوعتری (دو روز در هفته و صبح و بعدازظهر) در اختیار شما خواهد بود. در ضمن نتیجه آزمون کامپیوتری 10 روز سریعتر از آزمون کتبی به دست شما میرسد.

9 دیدگاه

  • سلام
    ببخشید برای مکالمه باید حضوری بیاییم ؟

  • […] موضوع کاملا بستگی به شرایط شما دارد. پیشنهاد میکنم بلاگ آیا آزمون کامپیوتری برای ما مناسب است را […]

  • سلام،
    1.مهارت لیسنینگ چگونه در آزمون کامپیوتری آیلتس انجام می شود؟ و اینکه ایا گزینه وجود دارد که زیر کی وورد ها خط بکشیم چه در لیسنینگ چه ریدینگ؟
    2.آیا ازمون کامپیوتری در شیراز هم برگزار می شود؟
    با سپاس

    • سلام، مهارت Listening از طریق گوشی که به کامپیوتر وصل میشود انجام میشه. و بعد از شنیدن متن سوالها رو صفحه کامپیوتر میاد. برای Reading شما میتونید جمله ها و یا کلمات رو هایلات کنید. در حال حاضر آزمون کامپیوتری فقط در تهران برگزار میشه.

  • بدبخت شدیم رفت. کامپیوتر برای نسل جدیده نه ما دهه شصتی های قدیم. بطورکلی یه اراده خاصی برای به خاک سیاه نشوندن این بچه ها با جدیت پیگیری میشه

    • فکر نمی‌کنم دهه ۶۰ هم همچین قدیم حساب بشه. آزمون کامپیوتری اتفاقا از اون چیزی که فکر می‌کنید راحت‌تره و می‌تونید توی چند ماه باهاش منطبق بشید. تا حالا ماک کامپیوتری شرکت کردید؟

دیدگاهتان را بنویسید