IELTS: International English Language Testing System

آیلتس سیستم آزمون زبان انگلیسی در سطح بین المللی است.یک امتحان  برای تشخیص تسلط زبان انگلیسی افرادی که قصد زندگی و یا کار در کشور هایی دارند که زبان ارتباطات آن، انگلیسی است. در زمانی کمتر از سه ساعت، این آزمون مهارت‌های شما را در گوش دادن، خواندن، نوشتن و مکالمه می سنجد. که نمره های هر مهارت  از 1 تا 9 می باشد .

بهترین روش برای سنجش مهارت‌های مکالمه، صحبت رو در روست و آیلتس یکی از شناخته‌شده‌ترین آزمون‌هایی است که از روش مکالمه رو در رو برای سنجش مهارت‌های ارتباطی استفاده می کند که همون  امتحان Speaking  هست. این آزمون که توسط متخصصین آزمون های زبان  در سرتاسر جهان طراحی شده، به شما تصویری دقیق و عادلانه از مهارت های زبان انگلیسی تان می دهد.

طبیعتا مهارت های زبانی برای کسی که قصد تحصیل در محیط آکادمیک دانشگاه را دارد با کسی که با مقاصد کاری به کشور انگلیسی زبان مهاجرت کرده متفاوت است. به همین منظور آزمون آیلتس به دو گروه “آیلتس آکادمیک” و “آیلتس جنرال” تقسیم می گردد. بسته به هدف، شما باید در یکی از این دو ماژول شرکت کنید.

روشهای برگزاری آزمون (کتبی و کامپیوتری)

آزمون آیلتس به دو روش کتبی و کامپیوتری برگزار می شود. روش قدیمی همان آزمون کتبی است که داوطلبان سوالها را روی برگه کاغذی گرفته و سپس با مداد جوابها را بر روی پاسخنامه وارد میکنند. روش جدیدتر که کامپیوتری است سوالها و پاسخ آنها بر روی کامپیوترهای مرکز در برابر داوطلبان قرار میگیرد و آنها با استفاده از کیبورد و ماوس پاسخها را همانجا بر روی کامپیوتر وارد میکنند. شیوه کامپیوتری آزمون آیلتس دارای مزیت هایی همچون عدم نیاز به نوشتن با مداد همینطور دریافت کارنامه سریعتر نسبت به شیوه کتبی بوده و در مقابل برای افرادی که با کامپیوتر آشنا نیستند و سرعت تایپ کندی دارند چالش برانگیز است. برای دریافت جزئیات بیشتر میتوانید بلاگهای ویژگی های امتحان آیلتس کامپیوتری، مقایسه بین آزمون آیلتس کامپیوتری و کتبی و آیا آزمون کامپیوتری برای ما مناسب است؟ را مطالعه کنید.

مراحل آزمون آیلتس

آزمون آیلتس در دو مرحله برگزار می گردد. مرحله اول، بخش کتبی آزمون است که مدت ۲ ساعت و ۴۰ دقیقه است. در آزمون کتبی، مهارت های شنیداری، خواندن و نوشتاری مورد ارزیابی قرار می گیرند.مرحله دوم آزمون آیلتس، مرحله گفتاری است. در این بخش مهارت صحبت کردن شما به زبان انگلیسی سنجیده میشود. همچنین بخش های مختلف آزمون نیز شامل شنيداری، خواندن و نوشتاري همگی دريك روز برگزار خواهد شد. فراموش نکنین که آزمون مصاحبه نیز به فاصله يك هفته قبل يا بعد از آزمون كتبي انجام می شود.

تست Listening

ازمون کتبی شما با بخش Listening شروع میشود ، در این بخش که شامل چهار قسمت هست  و برای هر بخش آن 10 سوال طراحی شده  است (جمعا 40 سوال)،  که کلا زمان این آزمون نیز 20 الی 30 دقیقه می باشد.

تست Reading

مرحله ی بعد بخش Reading  آغاز میشود.  به شما در این بخش  40 سوال داده میشود ، که شما یک ساعت  فرصت دارید  به سوالات پاسخ دهید. متن ها و سوالات دفترچه آزمون همگی از کتاب ها، روزنامه ها، جزوه ها و مجله های غیرتخصصی انتخاب میشود. تسلط شما بر زمان در این بخش  یکی از مهمترین فاکتورهاست که در یک پست دیگه مفصل دربارش باهم صحبت میکنیم.

تست Writing

برای بخش نوشتاری یا همان Writing  یک ساعت زمان در نظر گرفته شده . در این بخش دو موضوع به شما  داده خواهد شد تا درمورد آن متنی بنویسید. با تجربه ای که این سال ها به دست آمده بهتر است که بیست دقیقه را به سوال اول اختصاص دهید. متن نخست باید حداقل در 150 کلمه نوشته شود. چهل دقیقه بعد را نیز میتوانید برای نوشتن موضوع دوم با میزان حداقل 250 کلمه اختصاص دهید. فراموش نکنید که متنهای کمتر از 150 و 250 کلمه نمره کامل دریافت نخواهند کرد.

تست Speaking

و بالاخره بخش مکالمه یا همان Speaking  که شامل مصاحبه است که بین 11 الی 14 دقیقه زمان خواهد برد. اصولا داوطلبان در این بخش خیلی دچار استرس میشوند ولی من به  شما توصیه میکنم که سخت نگیرید ، تصور کنید برای نوشیدن قهوه به کافه ای دعوت شدید . ( روز مصاحبه آروم  باشین و لبخند هم فراموش نکین)  بخش اول مصاحبه شامل سوالات شخصی و عمومی در مورد وضعیت خانوادگی، وضعیت شغلی، محل زندگی داوطلب و سوالاتی راجع به علایق شما خواهد بود. در بخش دوم نیز موضوعی به شما  داده خواهد شد تا در مورد آن دو دقیقه صحبت کرده و عقیده و نظر خود را عنوان کنید. بخش سوم نیز مصاحبه گر به میزان 4 الی 5 دقیقه در محدوده موضوع عنوان شده با شما بحث و تبادل نظر خواهد داشت.

اگر جزئیات بیشتری در این زمینه میخواهید بدونید به صفحه درباره آزمون آیلتس میتونید مراجعه کنید. در ضمن من این مطالب را از مجموع اطلاعات خودم و مطالب چند تا وبسایت تهیه کردم که برای شما هم مینویسم. ذکر وب سایتها از قوانین این وبلاگ هست و به معنی تضمین کلی وبسایت ذکر شده نیست.

منابع

https://www.ielts.org/what-is-ielts/ielts-introduction

منتظر کامنتهای شما هستم .

29 دیدگاه

  • سلام متشکر از پستتون

  • من قصدم مهاجرته چطور میتونم در کمترین زمان بهترین نتیجه را بگیرم. در ضمن در طول روز زیاد وقت تکرار و تمرین ندارم

    • سوال سخت ولی خوبی کردید. به نظرم اولین قدم اینه که مشخص بشه چه نمره ای میخواهید و الان در چه سطحی هستید. برای پیدا کردن نمره مورد نظرتون باید با مشاور مهاجرتون صحبت کنید. اونها میتونند حدود نمره لازم رو به شما بگن. بعد از این احتیاج دارید که بدونید شما در چه سطحی هستید. این رو بسادگی میتونید با دادن یک امتحان ماک (جنرال) که هزینه زیادی هم نداره بفهمید. بعد از پیدا کردن این دو نمره که در واقع نمره مقصد و مبدا شما هستند اونوقت میشه برای هدفتون برنامه ریزی کنید. پیشنهاد میکنم در جلسه روز 20 دسامبر ما شرکت کنید و سوالاتون رو از مسئول جلسه بپرسید. موفق باشید!

  • ممنون از پستتون ،من میخوام مهاجرت کنم برای این آزمون چه باید کرد؟

    عالی بود

    • پاسخ شما کاملاً مشابه پاسخ سوال بالاست. اولین قدم اینه که بدونید چه نمره ای میخواهید و با اون نمره چه فاصله ای دارید. پاسخ بالا رو بخونید و اگر باز هم سوالی داشتید بپرسید. خوشحال میشم بتونم کمک کنم.

    • راستی ممکنه بد نباشه که بلاگهای ما در مورد تحصیل در کانادا رو بخونید که در 2 بخش نوشته شده. شاید بتونید اطلاعات مفیدی اونجا پیدا کنید.

      • سلام ایلتس رتبه بالا تری دارد یا تافل

        • سلام، هر دو آزمونهای استاندارد زبان انگلیسی هستند و هیچکدام برتری خاصی به دیگری ندارد. تافل فقط در امریکا بیشتر مورد قبول است و آیلتس در کشورهای اروپایی، کانادا و اقیانوسیه.

  • سلام من میخوام برای تحصیل زیر ۱۸ سال در انگلستان اقدام کنم . میخواستم آزمون آیلتس بدم زبان هم زبانکده(ایران) میرم . میخواستم شرایط ثبت نام برای آزمون آیلتس و زمان ثبت نامش رو بدنم .اگه میشه راهنمایی کنید.؟؟

    • سلام شما برای آزمون آیلتس فقط نیاز به پاسپورت و کارت ملی دارید. شما باید آزمون UKVI بدید؟

  • ایا مدرک ایلتس رو هرکسی که بخواهد از کشور خارج شود و بخواهد اونجا کار کنه داشته باشه؟ این همه که از کشور خارج شده اند و کار میکنند یعنی همه مدرک ایلتس دارن؟؟

    • خیر همه الزاماً به مدرک آیلتس احتیاجی ندارند. این به شرایط کشوری که مهاجرت میکنید و جایی که در آن مشغول به کار میشوید ارتباط دارد.

  • خیلی خوب بود. ثنکیو

  • کسی که بخواد در بخش اداری دانشگاه در قسمت روابط بین الملل کار کنه چقدر باید زبان بلد باشه؟مدرک زبان چی میخواد

    • این سوالی است که باید از اون دانشگاه پرسیده بشه ولی به نظر من حتماً باید بتونه نامه های اداری را بخواند بنویسد و در صورت لزوم جواب دانشجویان را از طریق تلفن بدهد.

  • سلام
    من می خواهم برای سال اول دانشگاه به بریتانیا مهاجرت کنم و باید نمره آیتلس 5.5 رو باید بدست بیارم سطح زبان بد نیست ولی زیاد خوبم نیست
    تصمیم گرفتم در این تابستان برای این آزمون مطالعه کنم تا مدرک رو بگیریم
    میشه راهنمایی کنید چیکار کنم؟ چقدر بخوانم ؟روزانه؟ آیا آزمونه سختیه یا نه؟ایا میشه در سه ماه خواندن بدستش آورد؟
    کلاس زبان برم یا خودم کار کنم؟
    ممنون

  • سلام ممنون از مطلبتون من یه سوال داشتم من هم می‌خوام برا دانشگاه و هم برا کار برم کدوم آزمون باید برم؟؟
    و سوال دوم این آزمون در ایران برگزار میشه یا کشور دیگه ای

  • سلام وقتتون بخیر،هزینه پروسه گرفتن آیلتس چقد میشه ؟

  • سلام ایلس جنرال قابل قبول تره یا اکادمیک؟

    • سلام بستگی به نیازتون داره. برای ادامه تحصیل آکادمیک برای مهاجرت کاری یا خانوادگی یا سرمایه گذاری آیلتس جنرال

  • خیلی ممنون از توضیحاتتون. جواب خیلی از سوال هام رو گرفتم.

  • To whom it may concern ,
    I am very fond of Ennglish language and literature . My goal is to do this training in correspondence at an English or American univerdity . Of cource , this is just to complete my literscy and enjoiment . Therefore , I should be very pleased , if you could kindly let me have the general concerning , informayion , as well as informayion on necessery expenses .

دیدگاهتان را بنویسید