دوستان من سعی کردم تا امروز تا حدی شما را با نکات Reading آیلتس، هویت کلی امتحان و روند شروع امتحان آشنا بکنم. امروز تصمیم دارم شما را با بخش Reading آشنا کنم. ریدینگ دومین مهارتی است که پس از لیسنینگ در آزمون آیلتس مورد سنجش قرار می‌گیرد. این بخش سه یا چهار متن که از آسان به سخت پشت سرهم قرار می‌گیرند را شامل می‌شود.

تعداد کل سوال‌های بخش Reading آیلتس ۴۰ عدد می‌باشد که باید در ۶۰ دقیقه به آن پاسخ دهید فقط لطفا دقت کنید که این زمان اضافه نخواهد شد. بارها و بارها مشاهده شده که داوطلب خواستار وقت اضافی برای وارد کردن پاسخ ها به پاسخ نامه بوده که این امکان اصلا مقدور نیست. پس 60 دقیقه شامل وارد کردن پاسخ ها به پاسخ نامه میباشد.
در این بخش ۴۰ سؤال با انواع متفاوت وجود دارد. در این بخش ۳ متن وجود دارد که هر قسمت دارای یک متن طولانی معتبر است که از کتاب مجلات و یا روزنامه گرفته شده است. سبک متون از توصیفی و واقعی گرفته تا تحلیلی است و ممکن است دارای نمودار و تصاویر باشند.
بچه ها یکی از مهمترین ها فاکتورها در این بخش ، تسلط شما بر زمان است. برای این موضوع شما باید دایره ی لغات خود را بیشتر کنید و مدام تمرین کنید. امروز 2 روش برای تسلط بیشتر بر روز این بخش براتون میگم.

روشهای تسلط بر Reading

1- یک زمان در طول روز برای خواندن اختصاص دهید.

یک کتاب برای سرگرمی همیشه همراه خود داشته باشید ، میتونید در محل کار ، مترو و کافه مشغول خواندن شوید و از آن لذت ببرید.
پس روزانه یک زمان (حداقل 30 دقیقه) را برای خود اختصاص دهید و آرام آرام شروع به خواندن بکنید و لغات جدید را در دفتری یادداشت کنید و با آن جمله سازی کنید.
البته که برای درک بیشتر باید حتما تمرکز کنید . هرچه بیشتر بخونین ، تسلط شما بیشتر میشود.
پس هرروز در یک محیط آرام با نور مناسب بنشینید و تمامی وسایل لازم را آماده کنید ، یک خودکار ، دفترچه ، دیکشنری کافیه و بعد شروع به خواندن بکنید . خواهشا تمام وسایل الترونیکی خود را خاموش کنید ، میدونم خیلی اینکار سخته ولی باور کنید در تمرکز شما خیلی تاثیر داره.
میدونین من خودم برای فرار از ترافیک همیشه بعد از کار به اولین کافه ی دنج که میرسیدم سریع قهوه سفارش میدادم و به کتاب خوندن مشغول میشدم ولی فقط از روی سرگرمی در حین خوندن لغات مهم را یادداشت میکردم و در آخر شب در سکوت محض توی اتاقم از روی لغات بارها و بارها میخوندم و جمله سازی میکردم و دوباره از روی متنی که در کافه خونده بودم با دقت و تمرکز بیشتری مطالعه میکردم. نقطه ی امن من اتاقم هست . یکروز براتون از این نقطه ی امن عکس میگیرم و پست میکنم .

2- کتاب های درست انتخاب کنید .

ممکن است شما کتاب های تخیلی و یا علمی دوست نداشته باشید و یا دلتان نخواهد کتابی درباره چگونگی گیر افتادن مردی در مریخ بخونید پس در نظر داشته باشین وقتی کتاب (و یا هر متن دیگری ) را برای خواندن انتخاب می کنید، دو موضوع خیلی مهم است :
– آنچه شما علاقه مند هستید
– سطح خواندن شما

هر زمان که بخواهید کتابی را شروع به خوندن بکنید ، باید چیزهایی را که لذت می برید بخوانید ولی لطفا کتاب هایی را انتخاب کنید که سطح انگلیسی متن آن تا حدی بالاتر از سطح زبان خودتان باشد. شما میخواهید خودتان را به چالش دعوت کنید و لغات جدید یاد بگیرید و پیشرفت کنید ، و در عین حال با خواندن خود نا امید نشوید .
خب برای امروز خیلی حرف زدم ، در پستهای بعدی به راه حل های بیشتری اشاره میکنیم.
اگر از دوستانتون کسی هست که در فکر امتحان آیلتس هست و یا قراره این امتحان را به زودی بده میتونین لینک وبلاگ ما را براشون ارسال کنین تا همه در کنار هم به موفقیت برسیم.
منتظر کامنتهای شما هستم.
ملودی
لینک سایتی که براتون نت برداری کردم :
https://www.fluentu.com/blog/english/how-to-improve-english-reading

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید