پیشتر هم برایتان از اهمیت آزمون ماک نوشته بودیم که میتوانید در اینجا بخوانید ولی این مطلب از زاویه ای دیگر به این موضوع میپردازد. اگر از هر متخصص آیلتسی درباره یکی از راه های موفقیت درباره آیلتس بپرسید حتما به آزمون ماک اشاره خواهد کرد. آزمون ماک امتحانی است که تا جایی که امکان دارد شرایط امتحان آیلتس را بازسازی میکند. این امتحان میتواند گنجینه ارزشمندی برای داوطلیبین آیلتس باشد تا از نتایج و تحلیل های امتحان برای بهبود نمره شان در آزمون اصلی استفاده کنند. خیلی از کارشناسان معتقدند که حضور در آزمون های ماک پیش از امتحان اصلی میتواند برای هر کس تا دو نمره بیشتر به همراه آورد. در پایین چند دلیل اصلی برای شرکت در آزمون ماک را میخوانید:

دقت و زمانبندی را تمرین کنید

زمانبندی یکی از بزرگترین مشکلات  داوطلبین آیلتس است. منظور از زمانبندی، داشتن سرعت کافی برای انجام دادن هر بخش در زمان خودش و در عین حال اشتباه نکردن است. آزمون ماک به شما کمک میکند تا پیش از امتحان اصلی زمانبندی خود را تمرین کنید و دچار کمبود وقت نشوید.

گرچه نباید فراموش کرد که اگر جواب درست ندهید سرعت کمک آنچنانی ای به شما نخواهد کرد. برای همین دقت شما هم در این آزمون سنجیده می شود. در واقع شما به کمک آزمون ماک خود را به بالاترین سرعتی میرسانید که دقتتان در این میان از دست نرود.

شناسایی نقاط ضعف

برای شناختن نقاط ضعفتان در آزمون آیلتس هیچ چیز بهتر از آزمون ماک نیست. به خصوص آزمون ماکی که تحلیل درستی از اشتباه های شما بهتان بدهد و  بتوانید به کمک این تحلیل در بهبود نقاط ضعفتان موفق عمل کنید و در نهایت به نمره مورد نظرتان برسید.

آشنایی با ساختار آیلتس و سوال ها

اگر تازه با آیلتس آشنا شده اید و قصد گرفتن این مدرک با بالاترین نمره ممکن را دارید امتحان ماک برایتان واجب است. شما عملا در ابتدا هیچ ایده مشخصی از چگونگی این امتحان و شکل سوال ها و جزییات امتحان ندارید و آزمون ماک میتواند تمرین خوبی برای شما باشد. از طرف دیگر حضور در جو این امتحان و آشنایی با ساختار آن، از اینکه در طی امتحان اصلی هول شوید جلوگیری می کند و به شما اعتماد بنفسی را که در آزمون اصلی بهش نیاز خواهید داشت تزریق مینماید.

بررسی میزان پیشرفت

برای آزمونی به مهمی آیلتس همه مدت زیادی درس میخوانند و ممکن است حتی در بعضی کلاس هایی که در دسترس اند شرکت کنند. مشکل ولی اینجا است که سنگ محکی وجود ندارد تا متوجه بشوید که نوع درس خواندن شما موثر بوده یا نه. این سنگ محک میتواند امتحان ماک باشد. آزمون ماک شما را آماده می کند تا بتوانید به درک درستی از سطح زبانتان و فاصله حقیقی شما با نمره ایده آلتان برسید و در راستای رسیدن به آن تلاش کنید.

سورپرایز نخواهید شد

خیلی چیزها میتواند در یک امتحان آیلتس برای داوطلبان خراب شود. ممکن است دچار اضطراب امتحان شوید و نتوانید زمانبندی را درست رعایت کنید یا ممکن است با سوالی دشوار مواجه شوید و خود را ببازید. امتحان ماک شما را برای مواجهه با این مسائل آماده میکند تا در امتحانی به اهمیت آیلتس با آرامش خاطر سر جلسه بروید.

امید میرود که مطلب بالا بتواند به انتخاب بهتر شما کمک کرده باشد. شما هم از تجاربتان در امتحان آیلتس یا آزمون ماک بنویسید.

 

منبع

takeielts.net

4 دیدگاه

  • وقت بخیر
    حالا که آزمون آیلتس کامپیوتری اومده. برا آشنا شدن باهاش، ماک کامپیوتری هم میزارین؟
    ممنون

    • سلام عبدی، بله توی برنامه مون هستش که آزمون ماک کامپیوتری بذاریم. حتماً اطلاع رسانی میکنیم. ممنون از سوال شما.

  • سلام
    می خواستم بدونم که کارنامه آزمون ماک شما اعتبار ارائه دارد یا بایدامتحان اصلی را شرکت کنم؟

    • کارنامه آزمون ماک اعتبار برای دانشگاهها و مهاجرت ندارد. شما باید آزمون اصلی شرکت کنید اگر برای ارائه به دانشگاهها و یا مهاجرت لازم دارید.

دیدگاهتان را بنویسید