سلام به همه

اول اینکه سال نو مبارک و امیدوارم امسال به تک تک هدفهاتون از جمله نمره ی دلخواه آیلتس برسین. طبق صحبتها و کامنتهای شما اکثراً در خصوص مهارت شنیداری یا همون Listening سوال داشتین و ما یک سری راهکار برای تقویت این بخش از امتحان پیشنهاد داده بودیم ولی خب امکانش هست که با تمام این تمرین ها شما باز هم پیشرفت خاصی نکرده باشید . الان باید چیکار کرد؟ امیدی هست؟

بله ، چرا که نه! همیشه یک راهی برای مشکلات و سدهای ذهنی ما هست. من این موضوع را با تمام وجودم حس کردم. اولین مرحله باید برای مدت کوتاهیی امتحان آیلتس و با تمام ترس ها و استرس هاش فراموش کنید.  رها کنید هرچیزی که ذهن شمارو خط خطی میکنه. ولی خیلیییی فراموش نکنید لطفا . مرحله ی بعد به یک کتاب خانه یا محیط ساکت مثل کتاب خانه را انتخاب کنید ، کتابهایی که برای تقویت آزمون مهارت شنیداری شما طراحی شده را مطالعه کنید ( مثل ESL/EFL) .

از سطح ابتدایی شروع کنید و به آرامی به سطح های بالاتر رجوع کنید ،سعی کنید راهبردهای ساده ای را که در طول مسیر به شما آموزش می دهند، اجرا کنید. به این ترتیب شما فرصتی برای بازخوانی دارید، دوباره اعتماد به نفس خود را بالا ببرید و پیشرفت را برای موفقیت در امتحانتان به دست بیاورید.

من یقین دارم که شما میتوانید.

من این مطالب و از وبسایت زیر تهیه کردم بد نیست شما هم به این سایت نگاهی بندازین.

http://www.goodluckielts.com/2-2-1-IELTS_listening.html

بهار خوبی داشته باشین

ملودی

2 دیدگاه

  • سلام وقت به خیر ، مرسی از مطالب خوبتون ،
    راهنمایی میخواستم آیا راهی هست تو سه ماه بشه لیسنینگ رو به ۶/۵ یا ۷ برسونم بدون اینکه بخوام ترنسکرایب انجام بدم ممنون میشم راهنماییم کنید .

    • سلام راستش من باید بدونم شما الان نمرتون چند هستش که میخواهید به 6/5 یا 7 برسید. اگر مایل هستید یک روز بیایید روی چت و یا اینستاگرام و بیشتر به من اطلاعات بدید که بتونم کمکتون کنم. من مطمئن هستم که میشه یک راهی پیدا کرد. البته باید اقرار کنم که گاهی کار میبره اما حتماً راهی هست.

دیدگاهتان را بنویسید