میدونین امروز داشتم به چی فکر میکردم؟ الان تقریبا با روند وبلاگ آشنا شدین و در این مدت پستها  آموزشی هم بوده . بهتره امروز یک مقدار از اهدافمون حرف بزنیم. یکی از مهمترین اهدافی که ما اینجا به خاطرش  جمع شدیم امتحان آیلتس هست.

متاسفانه  خیلی ها این امتحان و به شکل یک غول بزرگ سیاه میبینن ، یادمه  یک همچین تصویر ذهنی از کنکور همه داشتیم به خصوص بچه های دهه 60 . ولی فهمیدیم با تلاش کردن و در عین حال لذت بردن از زمان میتونیم به نتیجه ی دلخواه برسیم. تقریبا 90 درصد افرادی که برای این امتحان اقدام میکنن تصمیم به مهاجرت دارند پس این میتونه خیلی هدف قشنگ و مهمی توی زندکی باشه ،  پس برای این هدف خاص با انرژی خوب وقت صرف کنین.

بارها و بارها من دیدم افرادی به کلاس های زبان و حتی مراکز آیلتس مراجعه میکنن و شاکی هستند که زبان سخته ، و یادگیری و وقت گذاری برای این امتحان براشون مقدور نیست. مطمئن باشین اگر برنامه ریزی داشته باشین و برای خودتون هدف گذاری بکنید نتیجه میگیرید. از سرکار اومدین خسته این و  حوصله ندارین درس بخونین؟ سخت نگیرید ، به موزیک مورد علاقتون  گوش بدین ، دوش بگیرید ، یک غذای مورد علاقه برای خودتون سفارش بدین و بعدش با انرژی به درس خوندن ادامه بدین. به روزهای خوب پیش رو فکر کنید .

باورتون میشه من وقتی میخوام یک کاری و شروع کنم و ملودی درونم مخالفت میکنه یا آهنگ میزارم میرقصم یا میرم پیاده روی یا با دیدن اولین سوپر مارکت خودم و به یک بستنی قیفی مهمون میکنم.   من هم مثل خیلی از شما هم مشغول کار هستم ، هم تحصیل پس طبیعیه که خیلی روزها خسته باشم و حوصله نداشته باشم ولی سعی میکنم سخت نگیرم .از امروز تا شروع سال میلادی جدید 90 روز فرصت داریم تا برای یک امتحان آیلتس خوب آماده بشیم.

اگر  شما قبلا ثبت نام کردین و امتحانتون زودتر برگزار میشه اشکال نداره تا وسط های راه با همیم.   پس در این 90 روز ما شروع می کنیم به تمرین کردن ولی با حال خوب و با انرژی. پستهای مربوط به  Reading  و listening  خوندین؟ تمرینهاش و باهم شروع میکنیم و در پستهای بعدی به تمریناتمون اضافه میکنیم .

من سعی میکنم از روند پیشرفت خودم توی پستها بگم. شما هم برام از اهدافتون ، و تلاشهایی که کردین در کامنتها بگین.  پس روزی نیم ساعت خواندن متن های استاندارد و شنیدن فایلهای  صوتی و شروع میکنیم.

 اگر از دوستانتون کسی هست که در فکر امتحان آیلتس هست و یا قراره این امتحان را به زودی بده میتونین لینک سایت ما را براشون ارسال کنین تا همه در کنار هم به موفقیت برسیم.

این عکس هم وقتی توی کافه نشسته بودم و داشتم براتون این  پست و آماده میکردم گرفتم . دیدم به حال و هوای این پست میخوره.

14 دیدگاه

  • che khoob. man haam tasmim daram emtehan bedam ,

    • سلام ، خیلی هم عالییی. پس میتونی از همین امروز شروع کنی و برامون از پیشرفتهات بگی. پستها هم حتما دنبال کن.

  • تورو خدا امتحان ایلتس و با کنکور مقایسه نکنیم.D: آزمون آیلتس خیلی اصولی ترو شیرین تر از کنکوره! با تلاش و برنامه ریزی هدفمند راحت میشه به نتیجه دلخواهمون برسیم. منهم قراره بزودی امتحان آیلتس بدم. برای همه آرزوی موفقیت دارم. ممنون از پست پرانرزی و مثبت تون.

    • سلام. امین جان اصلا جای نگرانی نیست. ما همه باهم میتونیم به نتیجه ی دلخواه برسیم. مطالب و دنبال کن و ماهم در جریان پیشرفتت بذار.

  • سلام مطالب خیلی خوبی دارید
    واقعیتش هم همینه مهمترین چیز اینه که خسته نشیم و تلاش کنیم برای رسیدن به موفقیت
    تمرین و ممارست هم خیلی مهمه و البته داشتن پشتکار

  • سلام ، مرسی بابت پست های خوبتون ، من خیلی نگران هستم اواخر بهمن نهایتا اوایل اسفند باید امتحان بدم نمره ۶/۵ میخوام خیلی استرس دارم فکر میکنید سطحم الان ۵ هستش ، فکر میکنید تو این مدت کم بتونم برسونم ؟ باتوجه به برنامه ریزی ۹۰ روزه شما ؟

    • فرزانه جان سلام
      از نمره ی سطح 5 به سطح 6.5 رسیدن کار سختی هست ولی مطمئنا با یک برنامه ریزی میتونی به هدفت نزدیک بشی. من پیشنهاد میکنم اگر مایل هستی با کلاسها و اساتید مجرب پیش بری. میدونی در چه نقاطی قوت یا ضعف داری؟

  • دوست عزیز سلام، واقعا ممنونم بابت پستها و کلام آرام بخشتون، من آیلتس 6 دارم ولی دانشگاهی که اپلای کردم آیلتس 6.5 میخواد
    به من فرصت دادن تا اول اپریل که مجدد امتحان بدم به قصد گرفتن نمره 6.5 و براشون نمره جدید رو بفرستم. برنامه خودم این بود که بعد از عید ورکشاپهای موسسه شما رو شکرت کنم و بعد آزمون بدم برای گرفتن نمره 7 ولی متاسفانه دیشب ایمیل دانشگاه رو دریافت کردم و بنابراین باید در اسرع وقت امتحان بدم. تاریخ های آزمون رو تو سایت که چک کردم دیدم آزمون 23 اسفند مناسبه برام و نمره ام بموقع میرسه. میخواستم ازتون خواهش کنم راهنمایی ام کنید که تو این فاصله یک ماهه چطور به سطح 6.5 برسم، ضمنا تمام بند اسکورهام هم 6 هستش. ممنونم از شما و همه همکاران گرامی تون.

    • سلام ، خب من پیشنهاد میکنم این مدت خیلی روی هدفت متمرکز بشی. من در پستهای آخر روشهای پیشرفت در دو تا مهارت LISTENING و SPEAKING هم پست گذاشتم.
      و اگر میتونی حتما 2 هفته قبل از آزمون اصلی یکامتحان ماک هم ثبت نام کن و میزان پیشرفتت و بسنج.
      ممنون از کامنت خوبت ، هر سوالی داشتی میتونی اینجا از من بپرسی.

  • بینهایت سپاسگزارم از لطفتون و ممنونم بابت وقت زمانی که میذارید.

دیدگاهتان را بنویسید