سلام ، سلام

خب با تعطیلی ها چی کار میکنین؟ من امروز روز سختی و شروع کردم و تصمیم داشتم یک پست که از قبل براتون آماده کرده بودم آپدیت کنم که متاسفانه شرایطش الان نیست. ولی تصمیم گرفتم که درباره ی یک موضوع دیگه حرف بزنیم: پذیرش نمره آیلتس در دانشگاه های مختلف دنیا.

راه حل سنتی

خیلی مواقع جستجو کردن درباره ی دانشگاهها و سازمان های مهاجرتی کشورهای گوناگون کار سخت و طاقت فرسایی هست و مدام باید در بخش های مختلف یک سایت بگردی و وقت  بزاری تامتوجه بشی نمره ی آیلتسی که باید برای این مرکز بفرستی چند هست.

راستشو بخواین من یک دفترچه درست کرده بودم و تمام کشورها و دانشگاههایی که میخواستم اقدام کنم نوشته بودم و نمره ی آیلتس  مورد قبول دانشگاه هم مینوشتم ولی امروز در حین وبسایت گردی به یک قسمت خیلی جالب برخوردم و دیدم که به به چه اطلاعات خوبی برای خودم و شما هست . این وبسایت که به نکاتی که درباره ی آیلتس  اشاره کرده من خیلی قبول دارم بخشی در وبسایت گذاشته که شما میتونین اسم کشور مورد نظر و هدف از گرفتن آیلتس ( مهاجرت یا تحصیلی) مشخص کنین و تنها با یک کلیک با دنیایی از اطلاعات روبه رو بشین. به خصوص پذیرش نمره آیلتس برای دانشگاه های مختلف دنیا.

یک جستجوی خوب!

من یک اسکرین شات گرفتم و تصویرش و براتون همینجا میزارم و لینک هم براتون مینویسم که خیلی راحت به اطلاعاتی که دوست دارین دسترسی پیدا کنین. الان باهم مرحله به مرحله میریم جلو .

  • وارد وبسایت میشیم. https://www.ielts.org/about-the-test/who-accepts-ielts-scores
  • در قسمت یک روی گزینه ی فلش 1 کلیک میکنیم
  • در قسمت دو مشخص میکنیم که  به دنبال چه سازمانی هستیم . ( دانشگاه ، شرکتهای استخدامی ، سازمان های مهاجرتی .و …)
  • اسم کشورو شهر  مورد نظر را تایپ میکنیم
  • و تمام…

به همین راحتی . من که از ذوقم هرچی کشور بود و نگاه کردم حتی ایران:)))

خب شما هم اگر از این اطلاعات دارید به من بگین از قدیم گفتم یک دست صدا نداره. من دیگه خیلیی پر حرفی کردم . با من در ارتباط باشین و نظراتتون و برام در کامنتها بگین من همشون و میخونم و جواب میدم.

4 دیدگاه

  • سلام.ممنون از پستهای خوبت.
    انقدر به همه جا و همه کس گفتم و جوابی نگرفتم که گفتم شاید برای شمام بگم ضرری نداشته باشه.من یکم نوامبر ۲۰۱۸ امتحان جنرال آیلتس دادم و نمرم بعد سیزده روز توسط IDP نیومد و بعدا بهم گفتن که برای investigation فرستادنش کمبریج و گفتن withheld شده.نمیدونم برای چی ولی من تمام کارای مهاجرتم رو انجام دادم و الان چند ماهه منتظر نتیجه امتحانم هستم.چند بار به IELTS Verification و Ielts Investigation ایمیل زدم و میگن نمیتونیم تاریخ دقیق بدیم.تقریبا دو هفته ای یکبار هم به آیلتس تهران زنگ میزنم که هیچ اطلاعاتی ندارن.یه ایمیل هم به خانوم میر اشرفی زدم که اصلا جواب ندادن!!!واقعا تمام زندگیم تحت تاثیر قرار گرفته و کلی هزینه کردم.مثلا کلی مرخصی برای خوندن و نزدیک ۳ ملیون برای ارزیابی مدرک که اینا کوچکتریناشه.واقعا hold شده همه زندگیم.از شما انتظاری ندارم ولی لطف کردید همین که خوندید.

  • بله دقیقا همون روز اومد.انقدر خوشحال و شوکه شدم که سردرد گرفتم.نمره هام خوب شد فقط رایتینگ کل کارمو خراب کرد.باید حداقل ۶ میشدم.لیسنینگ ۸ و ریدینگ ۸.۵ شدم و اسپیکینگ با اینکه راضی نبودم ۶.۵ شدم.با شرایط سخت کاری من که از ۶ صبح تا ۷.۵ شب هست یه موفقیت بزرگ بود برام ولی رایتینگ کارمو خراب کرد.بهرحال خیلی خیلی ممنون که پاسخ دادید و من دیگه کلا قطع امید کرده بودم که یهو جواب اومد.واسه همینم خیلی خوشحالم.سپاس فراوان

دیدگاهتان را بنویسید