مطالعه در ماه رمضان

اول از همه بگم خیلی خوشحالم که تونستم در لایو با شما از نزدیک آشنا بشم .من و پویان تصمیم گرفتیم در باره ی مطالعه در ماه رمضان براتون مطلب جمع کنیم تا با توجه به شرایط خاص این ماه ببینیم چه جوری میتونیم در این یک ماه برای امتحان آیلتس آماده بشیم.درس خوندن در این ماه به 2 قسمت تقسیم میشه بعد از سحر و بعد از افطار و به خاطر اینکه الان روزها بلند هست مدت زمان طولانی این وسط از بین میره یعنی ساعاتی که شما گرسنه هستید و احساس ضعف دارین بیشتره و در آخرین ساعات نزدیک افطار هم انرژی به شدت افت پیدا می کنه و درس خوندن مشکل میشه پس باید دنبال راه حلی باشیم که بتونیم ساعات مطالعه خودمون رو در حد مطلوب نگه داریم. برای این کار هم باید سعی کنیم زمانی رو برای مطالعه انتخاب کنیم که هنوز انرژی داریم و در ماکزیمم توانایی هامون هستیم.

یک باور غلط با وجود روزه داری نمیشه برای آیلتس درس خوند و آماده شد.

افطار و شام همزمان

بهترین کار برای مطالعه در ماه رمضان این هست که افطار و شام خودتون رو همزمان میل کنید. در این برنامه ما از ساعت 22:30 تا 3:30 صبح و 1 ساعت هم بعد از سحر و اذان صبح رو به خواب شما اختصاص دادیم. تحقیقات نشون داده که بهترین زمان برای داشتن خواب عمیق و کامل بین ساعات ۱۱ شب تا ۵ صبح اتفاق میفته و هیچ چیز نمی تونه جای خواب شب رو بگیره.شما می تونید تا زمانی که برای سحر بیدار میشید و بعد از نماز یک ساعت بخوابید و این بهترین حالت برای بدن شماست ، یعنی 6 ساعت خواب و بعد از آن هم برای مطالعه و شروع درس خواندن آغاز کنید.سعی کنید حداقل ۱ ساعت بعد از خوردن سحری و افطار مطالعه نکنید چون فشار خون به دلیل پر بودن معده بروی مغز کاهش پیدا می کند.اگر شاغل یا دانشجو نیستین حتما یک خواب نیمروزی داشته باشید و بعد از خواب دوباره درس خوندن رو شروع کنید این زمان خیلی زمان مفیدی هست ولی اگر شاغل یا دانشجو هستین و این امکانات را ندارین بهترین ساعات برای شما بعد از سحر تا شروع کار و دانشگاه و یک ساعت بعد از افطار تا قبل از خواب . از خوردن غذاهای چرب در زمان افطار دوری کنید غذاهایی را انتخاب کنید که قدرت مغز شما را تقویت کند و به شما کمک کند تا در یادگیری زبان انگلیسی بتونید تمرکز کنید به نظرم تا میتونید پسته و کشمش و گردو در مدت زمان افطار تا سحر بخورید . حتماً حتماً آب زیاد بنوشید.

قدمهای موثر برای مطالعه در ماه رمضان

  1. در طول روز، تلاش کنید که تا اونجایی که مغزتون خسته نمیشه از طریق کتاب یا مجلات و یا مقاله هایی به زبان انگلیسی روخوانی داشته باشید تا خیلی از درس و موضوع امتحان دور نشید.
  2. فعال باشید، اگر احساس خستگی می کنید، بلند شوید و حرکت کنید. راه رفتن و تغییر محیط اطراف و هوای تازه باعث میشه که خستگی شما از بین برود.
  3. به صورت خود آب بزنید یا دوش بگیرید ، اینکار باعث میشه احساس شادابی کنید و مغز شما با اینکار راندمان بهتری دارد.
  4. زیاد همه چیز را سخت نگیرید ، از بدن خود بیش از اندازه انتظار نداشته باشید و آرام باشید . قبول کنید با استرس و خستگی مفرط بازدهی دلخواه خودتون را دریافت نمیکنید.
  5. مورد آخر که تاکید میکنم اگر شما جز اون دسته از داوطلبینی هستین که آزمون شما در ماه رمضان هست حتماً یک هفته قبل از آزمون تمرین کنید که بعد از سحر زود بیدار بشین تا بدن شما برای روز آزمون امادگی داشته باشه ، چون روز آزمون شما حداقل از ساعت 6:30 -7 باید بیدار بشین و آماده بشید که برای ساعت 8 الی 8:30 در مرکز حضور داشته باشین . چون زمانی که شما برای سحر بیدار میشید و سحری میخورید و میخوابید بدن سنگین هست و نمیتونه سرعت عمل کافی برای زود بیدار شدن و حاضر شدن داشته باشه.

من معتقدم که با یک برنامه ی درست میتونیم با مطالعه در ماه رمضان برای امتحان آیلتس آماده بشیم اما دوست دارم ببینم شما چی فکر میکنید. برای همین برام کامنت بذارید. مطمئنم نظراتتون به درد خیلی ها میخوره. در ضمن من منابعی که برای شما پیدا کردم هم در انتهای پست مینویسم.

https://bit.ly/2VKVB9X

https://bit.ly/2VBHS0n

منتظر کامنتهاتون هستم،ملودی

2 دیدگاه

  • ملودی مرزهای پاچه خواریو جا ب جا کرد. شما ک انگلیسیتون خوبه برید سرچ کنید یک ماه روزی پانزده شانزده ساعت روزه بودن چ بلایی سر ادم میاره🙄😒

    • سلام،
      ممنون از اینکه نظرتون رو به اشتراک گذاشتید. من متوجه هستم که از نظر شما روزه داری برای سلامتی مضر هستش. راستش من از نظر پزشکی در مقامی نیستم که حرف شما رو تایید و یا تکذیب کنم. برای همین تصمیم و تحقیق در این مورد رو به عهده افراد میذارم. من فقط می بینم که تعداد قابل توجهی از داوطلبان در ماه رمضان روزه میگیرند و در نتیجه با مطالعه و خواندن درس و یا حتی امتحان دادن مشکل دارند. به عنوان کسی که سالهاست با آزمون آیلتس سروکار داشتم اولویت من کمک و راهنمایی به همه داوطلبان برای کسب نمره بالاتر هستش بدون اینکه در مقام قضاوت آنها قرار بگیرم. قصد نگارش این متن هم همین بوده. متشکرم و به امید موفقیت شما در آزمون!

دیدگاهتان را بنویسید