احتمالا باخبر شدید که ثبت نام آزمون‌های آیلتس تا اطلاع ثانوی از سوی سازمان سنجش متوقف شده است. این خبر برای بسیاری، نگران کننده و حتی ناامید کننده بوده و در روند تحصیل خود نیز دچار مشکل شده‌اند. در این مطلب می‌خواهیم به این خبر، عواقب آن و راه‌کار درست بپردازیم.

توقف ثبت نام آزمون آیلتس

در نیمه پایانی دی ماه امسال، سازمان سنجش با ارسال ابلاغیه‌ای به سه موسسه مجاز برگزاری آزمون آیلتس خواستار توقف ثبت نام متقاضیان IELTS از ۱ اسفند ماه سال ۱۴۰۱ تا اطلاع ثانوی شد. از ۲۱ دی ماه تا به امروز که این مطلب منتشر می‌شود، هیچگونه اطلاعی از ثبت نام مجدد متقاضیان نداریم. البته در آن ابلاغیه آمده است که افرادی که تا آن تاریخ اقدام به ثبت نام آزمون آیلتس در ماه‌های اسفند به بعد را کرده‌اند، اجازه شرکت خواهند داشت.

چرا آزمون آیلتس لغو شده است؟

در خبر سازمان سنجش متوجه می‌شویم که هدف از توقف ثبت‌نام‌ها نظارت بیشتر، تضمین سلامت آزمون، مکاتبه با IDP برای افزایش موسسات برگزاری بوده و روند ثبت نام متقاضیان به زودی به حالت قبل باز خواهد گشت.

داوطلبان چه کاری باید انجام دهند؟

ما هم متوجه این قضیه هستیم که شرایط کنونی همانند شرایط عادی نیست و مسلماً اختلالاتی در برنامه داوطلبان بوجود ایجاد شده است. در این قسمت ما سعی میکنیم راهکارهای پیشبرنده ای را به شما ارائه دهیم که تا حد زیادی مانع توقف برنامه شما برای شرکت در آزمون آیلتس بشود.

  1. نگرانی به شما کمکی نمی‌کند
    مسلماً بیش از حد نگران بودن، تاثیرات منفی‌ای بر روی عملکرد و یادگیری شما خواهد گذاشت. کمی به خود استراحت داده و مجدد به برنامه‌ای که از پیش تعیین کرده‌اید، ادامه دهید؛ در این باره می‌توانید از مشاورین آیلتس تهران نیز کمک بگیرید.
  2. برنامه جایگزین (Plan B) داشته باشید
    در این خصوص ابتدا پیشنهاد می‌کنیم Deadline خود را بدانید؛ سپس با در نظر گرفتن راه‌های مختلف و با توجه به شرایط مالی و محدودیت‌های شخصی خود، به گزینه‌‌هایی مثل سفر به کشور همسایه (ترکیه، دبی و …) و یا حتی شرکت در آزمون تافل بیاندیشید. در برخی موارد دیده شده است که دانشگاه‌هایی در کشورهای مهاجر پذیر، امکان برگزاری آزمون آیلتس را دارند و می‌توانید بعد از اخذ اجازه ورود به آن کشور، در این آزمون شرکت کنید (در این باره با دانشگاه مقصدتان مکاتبه کنید). برای آشنایی بیشتر با آزمون تافل بلاگ آیلتس یا تافل را بخوانید.
  3. به آمادگی و تمرین خود ادامه دهید
    هر کجا که آزمون خواهید داد، نیاز به آمادگی بالا دارید. پیش از هر چیز خود را با آزمون ماک محک زده و سطح فعلیتان را مشخص کنید؛ سپس با توجه به نمره مورد نظرتان، به یادگیری ادامه داده و خود را برای آزمون آیلتس آماده کنید.
  4. اخبار معتبر را دنبال کنید اما نگذارید باعث دلسردیتان شود
    در کانال تلگرامی آیلتس تهران ما اخبار رسمی این حوزه را در سریعترین زمان ممکن منتشر می‌کنیم که می‌توانید از صحت آن اطمینان داشته و برنامه خود را بهینه کنید.
  5. از مشاوران، اساتید آیلتس کمک فکری بگیرید
    اگر با موسسه مهاجرتی‌ای در تماس هستید، از ایشان مشاوره بگیرید. همچنین حتما با استاد زبانتان صحبت کرده و نگرانی‌های خود را بیان کنید تا از مشغله ذهنیتان کاسته شود. همچنین می‌توانید در گروه تلگرامی آیلتس تهران، با دیگر داوطلبین در ارتباط بوده و با هم‌فکری همدیگر، به مسیر خود ادامه دهید.
  6. با دانشگاه مقصد مکاتبه کنید
    می‌توانید با ارسال این خبر رسمی به دانشگاه یا مرکزی که قصد گرفتن پذیرشش را دارید از ایشان تغییر تاریخ Deadline یا حتی تغییر شرایط پذیرش را درخواست کنید.

موسسه آیلتس تهران نیز مکرراً در حال پیگیری امور از سازمان سنجش بوده تا بتوانیم به زودی شاهد حضور شما در سالن‌های امتحان و موفقیتتان در روزهای پیش‌رو باشیم.

آزمون های ماک برگزار می شوند؟

آزمون‌های ماک کتبی حضوری، کامپیوتری حضوری، آنلاین غیرحضوری و ماک‌های انلاین تک مهارتی، همگی به قوت خود باقیست. شما بدون هیچ مشکلی می‌توانید در تاریخ مورد نظرتان در آزمون ماک شرکت کرده و خود را محک بزنید.

همچنین همانطور که گفتیم ما در بخش مشاوره آزمون آیلتس در موسسه آیلتس تهران نیز آماده راهنمایی شما و پیش‌برد اهدافتان هستیم تا از این شرایط به خوبی و سربلندی عبور کنید.

در پایان

شنیدن اخبار ناامید کننده و نگرانی‌های بی‌اساس درباره شرایط پیش‌رو، بیشتر از هرچیز دیگری شما را دل‌سرد خواهد کرد. پیشنهاد می‌کنیم بدون در نظر گرفتن آن‌ها، به هدف خود نگاه کرده و خود را برای آزمون آماده کنید؛ از آزمون ماک غافل نشوید و با استاد خود درباره شرایطتان صحبت کنید. همچنین بدانید که آزمون آیلتس نزدیک به ۳۰ سال است که در ایران برگزار می‌شود و همیشه از بی‌حاشیه‌ترین آزمون‌ها بوده است. بازگشت روال ثبت‌نام آیلتس به حالت قبل، اتفاقی دور از انتظار نیست.

2 دیدگاه

  • اردلان یزدان پناهی

    من شخصا ازمون تافل دادم و از من قبول کردند. هیچ چیزی متاسفانه مانع رفتن من یکی رو برای ادامه ی تحصیل و کار در رشته ای که علاقه دارم و زندگیمو گذاشتم براش نمیتونه بگیره. یک ازمایشگاه سازه دریایی خوب اگر داشتیم همین جا میخوندیم. تافلم جلوشو میگرفتن یه راه دیگه پیدا میشد.

دیدگاهتان را بنویسید