سلام به شما

موضوع بحث: تسک 1 رایتینگ در آزمون جنرال

خیلی از دوستان به ما پیام دادند که چرا در خصوص تسک 1 رایتینگ در آزمون جنرال چیزی نمیگید؟   برای همین موضوع این بلاگ رو رایتینگ تسک 1 در آزمون جنرال آیلتس قرار دادم که برای اون دسته از داوطلبانی که خودشون رو دارند برای آزمون آیلتس جنرال آماده می کنند بتونن اطلاعات بیشتری کسب کنند. من در قسمت اول این بلاگ هدفم این هست بیشتر در خصوص Task Achievement در آزمون رایتینگ جنرال  تسک 1 با شما صحبت کنم که در ادامه برخی از نکات مهم رو باهاتون به اشتراک میزارم:

1- متوجه شدن نوع نامه درخواست شده و رعایت لحن و مضمون (Tone):

در آزمون جنرال آیلتس قسمت رایتینگ تسک 1 شما باید یک نامه بنویسید که به طور کلی 3 حالت داره نوع نامه ای که از شما درخواست میشه: رسمی و غیر رسمی ،نیمه رسمی و دوستانه که سبک نوشتن هر کدوم متفاوت هست و باید اون ها رو رعایت کنید. در واقع اینطور بگم که نوع نامه مشخص میکنه شما باید از چه کلماتی داخل رایتینگ استفاده کنید پس اگر متوجه نوع نامه نشید احتمال اینکه نمره مد نظر رو کسب کنید پایین میاد. به عنوان مثال اگر از شما خواسته بسته برای یک دوست نامه بنویسید قطعا نامه غیر رسمی هست در واقع برای رعایت Tone نامه باید بدونید مخاطب نامه شما چه شخصی هست

2- ابتدا و انتهای نامه رو متناسب با نوع نامه بنویسید

با توجه به مورد اول که بیان شد یادتون باشه ابتدا و انتهای نامه باید با نوع نامه خواسته شده متناسب باشه به عنوان مثال اگر نامه کاملا رسمی هست انتخاب کلمه ابتدا و انتهای نامه متفاوت هست با نامه دوستانه که باید دقت کنید. به عنوان مثال برای شروع نامه های رسمی یک نمونه جمله برای شروع میتونه این باشه:

Dear Sir / Madam,

I am writing to inquire about / I am writing in connection with…

Dear Mr Jones,

I am writing to inform you … / I am writing in connection with

سعی کنید نمونه نامه های رسمی و غیر رسمی رو از اینترنت دانلود کنید و بخونید چون این قسمت چیزی که خیلی اهمیت داره دایره واژگان هست و انتخاب لغت و بکار بردن یک لغت فرضاً غیر رسمی برای نامه رسمی میتونه تاثیر منفی داشته باشه و به اگزمینر القا کنه که داوطلب با کاربرد کلمات آشنا نیست. برای نمونه میتوتید از لینک زیر استفاده کنید:

https://www.sampletemplates.com/letter-templates/example-of-formal-letter.html

3- نامه های رسمی و غیر رسمی (نوشتن نامه به یک دوست) رو به شکل رسمی شروع کنید:

نکته بعدی این هست که زمان آزمون وقتی نوع نامه خواسته شده رسمی یا اینکه رسمی هست حتما باید نامه رو با حالت و فرم رسمی بیان کنید به عنوان مثال جملاتی مانند:

Dear Sir / Madam,

I am writing to inquire about / I am writing in connection with…

I am writing to inform you … / I am writing in connection with…

4- در نوشتن نامه به حاشیه نرید

یکی دیگه از نکات مهمی که باید حتما به اون توجه کنید این هست که سعی کنید موضوعاتی که ازتون خواسته شده رو پوشش بدید و به مسائل حاشیه ای نپردازید به عنوان مقال ممکنه توی رایتینگ از شما خواسته بشه که فرض کنید داخل دانشگاه با هم اتاقی خودتون مشکلات زیادی دارید و میخواید به مسئول خوابگاه نامه بنویسید باید  مسائل زیر رو داخل نامه بیارید:

  • شرح دادن وضعیت
  • توصیف مشکلات با هم اتاقیتون و اینکه چرا تحمل کردنش سخته
  • چه نوع هم اتاقی رو دوست دارید و چه ویژگی هایی باید داشته باشه

خب اینجا کاملاً واضح هست که از شما چه چیزهایی خواسته شده و فقط باید حول این 3 موضوع صحبت کنید

5- هدفتون رو از نوشتن نامه کاملاً مشخص کنید

ببینید برای اگزمینر باید کاملاً واضح باشه که نامه ای که نوشتید هدفش چی هست. به این معنی که ماهیت نامه نوشته شده و انگیزه اون شفاف باشه اگر هدف از نامه درخواست کمک و یا درخواست کار هست صراحتاً این موضوع رو بیان کنید. شفاف بودن دلیل و هدف نوشتن نامه برای اگزمینر مهمه و در نمره شما تاثیر داره. این یکی از قسمت های مهم در Task Achievement محسوب میشه.

6- بیان نکات خواسته شده در نامه:

معیار بعدی در Task Achievement این است که به موارد مورد نظر در نامه حتماً اشاره کنید که اصطلاحاً Key features/Bullet points گفته میشه به این معنی که حداقل به 3 مورد از موارد خواسته شده  یا سوال شده در نامه اشاره کنید

خب در انتها من اگر بخوام یک جمع بندی مختصر داشته باشم هدف این بود که با ساختار کلی رایتینگ تسک 1 آزمون آیلتس جنرال آشنایی داشته باشید و در خصوص Task Achievement برخی نکات بیان بشه و چند نکته مفید رو یاد بگیرید حتما بازم در خصوص این موضوع و یا موضوعات مشابه این بلاگ می نویسم. از طریق کامنت بلاگ با من در ارتباط باشید اگر سوالی داشتید حتما داخل نظرات بپرسید. به امید موفقیت

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید