عصر پاییزیتون به خیر. امروز تصمیم دارم درباره ی راهکارهایی برای امتحان Writing  با شما صحبت کنم .

کلی گویی نکنید

میدونین یکی از شایع ترین تصورات غلط اینه که خیلی از داوطلبین فکر میکنن با کلی گویی و بسط دادن ایده ها مطلب شکل پیچیده ای به خود میگیره و نمره ی بالاتری کسب میکنن. اگر شما هم اینجوری فکر میکنین متاسفانه سخت در اشتباه هستین . در برگه ی writing  شما کاملا مجاز هستید از تجربیات خودتون و حتی اطرافیانتان در دنیای حقیقی استفاده کنید و این مبحث را گسترش دهید.

باور کنید حتی میتونید از تجربیاتتون در سفرهایی که داشتین ، رستوران هایی که رفتین و یا حتی بازی های دوران کودکی صحبت کنین. این موضوعات نسبت به نظریه های اقتصادی در خصوص میزان شاخص افت بورس در بازار اروپا  به مراتب جذابتر و خواندنی تر به نظر میاد . برای تسلط بر این بخش بهترین روش ، تقویت دامنه لغات هست.

افزایش دامنه لغات

اگر از روز اول پیگیر مطالب باشید متوجه تاکید بر تقویت دامنه لغات میشوید. فراموش نکنید که تقویت دامنه ی لغات در تمامی مراحل امتحان تاکید شده. میتونین از سایتی که براتون نوشتم استفاده کنین.

از ترکیب های آشنا استفاده کنین

ترکیباتی که با کاربرد آن آشنا نیستید را به هیچ وجه استفاده نکنید ، این جملات نه تنها اگزمینر را تحت تاثیر قرار نمیدهد بلکه تاثیر منفی روی عملکرد شما دارد، مثلا جمله ی  In my humble opinion  عموما برای تاکید بر نظر شخصی به صورت طنز به کار میرود پس نباید در زمینه سوالات جدی و صریح آیلتس به کار رود.

خب من بعضی از  این مطالب را طی صحبتی که با یک اگزمینر مهربون داشتم پرسیدم . دوست دارین هر چند وقت یکبار سوالهاتون واینجا بنویسین و من با افرادی که در این زمینه خبره هستن مطرح کنم؟میتونیم یک روزهایی در ماه و برای  این کار اختصاص بدیم و اسمش هم بزاریم روزهای پرسش و پاسخ.

راستی تمرین ها خوب پیش میره ؟ سر قولتون هستین؟ امیدوارم راهکارهایی برای writing امون به دردتون خورده باشه.

خب من منتظر کامنتهای با انرژیتون هستم.

 

منبع

https://www.oxfordlearnersdictionaries.com/topic/

3 دیدگاه

  • عالیه.فقط من طبق اون course آنلاین خود IDP که توسط سایت آیلتس مستر ارایه میده رایتینگ رو نوشتم.خوب منظورمو فهموندم و راضی بودم.با اینکه یکماه قبلش توی آزمون آکادمیک بخاطر بیماری سخت ریه و سرما خوردگی شدید حتی نتونستم امتحانو تموم کنم وفقط تسک ۱ رو چند خط کوتاه نوشتم نمرم ۴.۵ شد،اینبار با این همه ظرافت و دقت و اینکه هر دو تسک رو کامل انجام دادم ۵ شدم!!!!!! واقعا موندم.میشه یه روش رایتینگ خوب برای ما که شهرستان هستیم و امکان شرکت توی ورک شاپهای شمارو نداریم بدید.خیلی خیلی ممنون.

  • […] درباره  آزمون رایتینگ نوشته بودیم اگر دوست داشتید اینجا را هم […]

دیدگاهتان را بنویسید