با پیگیری خبرهای مربوط به دانشجویان ایرانی در کانادا خبردار شدیم که بخاطر شرایط حال حاضر کشورمان و افت بسیار شدید ارزش ریال نسبت به دلار، برخی از دانشگاه‌های کشور کانادا برای بررسی پرونده‌های دانشجویان ایرانی، Application Fee را دریافت نکرده یا از روش‌های دیگری، دانشجویان را پشتیبانی می‌کنند.

 

قبول عدم پرداخت هزینه بررسی پرونده دانشجو های ایرانی

انجمن‌های دانشجویان ایرانی مقیم کانادا با مکاتبه با دانشگاه‌های مختلف شرایط کنونی اقتصادی ایران را برای این دانشگاه‌‌ها توضیح داده و تقاضای حذف Application Fee را کرده اند. در بین این دانشگاهها برخی دانشگاه‌ها این مسئله کاملاً پذیرفته اند و برخی دیگر اعلام به بررسی جداگانه هر پرونده کرده اند.

لیست دانشگاه ها

اگر شما هم به زودی قصد گرفتن پذیرش از دانشگاه‌های زیر را دارید، حتماً شرایط خاص برای دانشجوهای ایرانی را بررسی کرده و شرایط خود و کشور را برایشان توضیح دهید تا هزینه Application Fee را پرداخت نکنید یا در میزان آن، بازنگری شود.

با کلیک بر روی اسم هر دانشگاه به صفحه‌ای از سایت دانشگاه، لینکدین، توییتر یا … منتقل می‌شوید که اطلاعات تکمیلی درباره آن دانشگاه نوشته شده است:

University of Waterloo : Contact gradadmissions@uwaterloo.ca

McMaster University

York University : Contact gsadm@yorku.ca

University of Alberta

The University of British Columbia

McGill University

University Canada West : Contact Jashanpreet Singh

University of Toronto

امیدواریم شما نیز بتوانید بدون پرداخت هزینه پرونده، موفق به اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظرتان شده و آینده‌ای روشن در انتظارتان باشد.

منابع

University of Waterloo

York University

دیدگاهتان را بنویسید