در بخش اول این بلاگ به 10 پرسش متداول شرکت کنندگان پاسخ دادیم. در این بلاگ بخش دوم سوالهای مهم در رابطه با تحصیل در کانادا را پاسخ خواهیم داد.

 

1. آیا امکان صدور ویزا برای همسرم به عنوان همراه وجود دارد؟

با توجه به قوانین کانادا، همسر میتواند به عنوان همراه  وارد کانادا شود. از این رو برایشان ویزای همراه صادر میشود.

 

2. آیا امکان کار برای همسر  به عنوان همراه در زمان تحصیل وجود دارد ؟

 همراه دانشجو  میتوانند به صورت تمام وقت در زمان تحصیل دانشجو در کانادا کار کند.

 

3. آیا درخواست اقامت دائم بعد از تحصیل در کانادا امکان پذیر است ؟

قوانین استان‌های کانادا متفاوت هستند. بهتر است با مشاور مهاجرت در این زمینه مشورت کنید.

 

4. اگر ویزای من رد شود آیا می‌تونم دوباره برای گرفتن ویزا اقدام کنم؟

رد شدن ویزا دلایل متفاوتی دارد، قبل از اقدام دوباره درخواست دهید علت رد شدن ویزا به شما گفته شود تا بتوانید برای رفع کردن آنها قبل از درخواست دوباره ویزا اقدام نمایید.

 

5. برای تحصیل در کانادا آیا نیاز به گرفتن بیمه دارم ؟

به عنوان دانشجوی بین المللی حتما باید بیمه داشته باشید، بسیاری از دانشگاه‌ها هزینه بیمه از دانشجو دریافت میکنند و آنها را بیمه میکنند.

 

6. هزینه‌های زندگی‌ در کانادا چگونه است؟

هزینه زندگی‌ در استان‌های مختلف کانادا متفاوت است شما میتوانید با مراجعه به سایت www.numbeo.com از هزینه‌های زندگی‌ در استان‌های مختلف مطلع شوید  و آن ها را باهم مقایسه نمایید.

 

7. از کجا میتوانیم کمک هزینه‌های تحصیلی‌ را پیدا کنیم؟

سایت‌های متفاوتی هستند که این اطلاعات را ارائه میدهند، ولی‌ بهترین و معتبرترین سایتهای خود دانشگاهها هستند. در سایت دانشگاه‌ها شما میتوانید اطلاعات کاملی از کمک هزینه‌های تحصیلی‌ پیدا کنید.

 

8. دانشگاه‌های برتر کانادا کدام هستند؟

دانشگاههای کانادا از معتبرتین دانشگاههای دنیا هستند. اما از بین دانشگاه‌های کانادا میتوانیم به جرات ۵ دانشگاه زیر را نام ببریم که جزو ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان به شمار میروند:

9. آیا بعد از گرفتن پذیرش و ورود به کانادا امکان تغییر رشته یا دانشگاه وجود دارد؟

در هر زمان که احساس کردید تمایل دارید که دانشگاه و یا رشتهٔ خود را تغییر دهید امکان پذیر است، حتی میتوانید در استانِ دیگری ادامه تحصیل دهید.

 

10. آیا برای گرفتن کمک هزینه تحصیلی‌ نمره زبان مورد نیاز است؟

برای آگاهی بیشتر در این باره بهتر است به سایت دانشگاهی که تمایل به تحصیل دارید مراجعه کنید. کلاً داشتن نمره بالاتر در زبان میتواند کمک و نکته مثبتی در پروفایل شما محسوب شود.

3 دیدگاه

  • […] سری دوم این بلاگ باشید. اگر سوالی دارید در زیر همین بلاگ مطرح کنید و یا […]

  • سلام ممنون از سایت خوبتون
    من لیسانس مهندسی شیمی از دانشگاه آزاد لار دارم میخوام دانشگاه تورنتو ادامه تحصیل بدم دوست دارم سال دیگه اونجا باشم. تو سایت ملک پور نوشته بود که برای پذیرش دانشگاه باید آیلتس 6 یا 6.5 داشته باشم زبان انگلیسی در حد متوسط بلدم با دوره های شما چقد طول میکشه آیلتس 6.5 بگیرم؟

    • سلام، شما برای اینکه بدونید تا نمره دلخواهتون چقدر فاصله دارید نیاز دارید که یا یک آزمون ماک بدید یا آزمون تعیین سطح. آزمون تعیین سطح رایگان است.

دیدگاهتان را بنویسید