امیدوارم که بلاگ پیشین رو که در مورد ابتلای من به بیماری کرونا بود را خوانده باشید . در ادامه بلاگ پیشین مطالب و روشهایی را که در مدت بیماری از آنها برای تقویت روحیه و یادگیری زبان استفاده کردم را برای شما با جزئیات بیشتردر اینحا توضیح خواهم داد.

 

این نکته را باید بگویم در دوران حاد کرونا زمان هایی که نمی توانستم کاری انجام دهم و یا حتی از جایم بلند شوم صرفاً به پادکست گوش میدادم و صبح ها که مقداری بهتر بودم و علایم کمتر بود منابعی مانند Inside Reading و ویدئوها را کار می کردم.

سرگرم شوید و یاد بگیرید

  • پادکست گوش کنید

برای گوش دادن به پادکست برنامه بسیار محبوب DoublePod Podcasts for android استفاده کردم که به جرات می توانم بگویم یکی از کاملترین منابع جهت گوش دادن به پادکست های مختلف و متنوع در دسته بندی های گوناگونی همچون:

  • اقتصاد
  • جامعه و فرهنگ
  • پزشکی و سلامت
  • هنر و سینما
  • سیاست و …

من شخصا بیشتر کانال های پزشکی و سلامت و همینطور اخبار روز را در این اپ گوش دادم که برایم بسیار مفید بودند. باید بگویم گوش دادن به پادکست درست زمانی به فکرم رسید که به کمک دستگاه اکسیژن در منزل می توانستم تنفس بهتری داشته باشم. عملا هیچ کاری نمی توانستم انجام دهم یا از جایم بلند شوم و از یکجا دراز کشیدن عصبی شده بودم تصور کنید یک روز کامل را بخواهید فقط یکجا بنشینید و حتی بلند هم نشوید بهترین کار برای یک زبان آموز این است پادکست گوش دهد هم سرگرم می شود و هم مهارت شنیداری خود را تقویت می کند.

از همه مهتر برای ساعاتی فراموش کردم که به فرم شدید کرونا مبتلا شده ام و همین سبب شد روحیه ام بهتر شود.

  • فیلم تماشا کنید

در ایام کرونا دیگر منبعی که برای بسیار کمک کننده بود که هم سرگرم شوم و هم از فرصت بهتر استفاده کنم تماشای کانال های آموزشی آیلتس بود. باید بگویم یوتیوب به تنهایی یکی از بهترین و غنی ترین منبع تقویت مهارت های زبانی محسوب می شود و به شدت برای افزایش نمره آیلتس مفید است. اولین کانالی که ویدئوهای آن را تماشا کردم کانال E2 IELTS بود. در این کانال همه مهارت های زمان با کیفیت مناسبی آموزش داده شده اند.

کانال بعدی که ویدئوهای بسیار مناسبی را در اختیار می گذارد IELTS Liz بود . به طور کلی با جستجو کردن کلیدواژه های مختلف و مد نظر می توانید به ویدئوها و کانال های زیادی به طور رایگان دسترسی پیدا کنید. شاید بی راه نباشد اگر بگویم یوتیوب به تنهایی خود یک دانشگاه رایگان برای زبان آموزان سراسر دنیا محسوب می شود.

این نکته را باید اضافه کنم که علاوه بر تماشای ویدئوهای آموزشی انگلیسی، فیلم های بسیار خوبی را که تا قبل از آن به دلیل مشغله های کاری شدید فرصت تماشای آنها را نداشتم مشاهده کردم.

از منابع قابل دسترسی کمک بگیرید

از آنجایی که خود را در طبقه پایین منزل قرنطینه کرده بودم و کتب آموزش زبان نیز در کتابخانه پایین در دسترسم بود به طور تصادفی یک کتاب ارزشمند برای تقویت مهارت Reading توجهم را به خود جلب کرد که قبلا آن را یک دور مطالعه کرده بودم برای همین جلد 4 این کتاب را برداشته و شروع به دوره مجدد دروس این کتاب غنی از لغات آکادمیک کردم و نتیجه برایم بسیار جالب بود. سبب شد یک دوره سریع از کتاب کرده و لغاتی که فراموش کرده بودم مجدد در ذهنم آماده استفاده باشند و شروع کردم با لغات دوره شده متن نوشتن و جمله سازی کردن (تقریباً در این دوران علایم شدید بیماری ام نسبتا بهبود پیدا کرده بود و می توانستم بنشینم و بدون کمک دستگاه اکسیژن تنفس داشته باشم).

شبکه های اجتماعی را دست کم نگیرید

تقریبا می توانم بگویم تا قبل از ابتلا به کرونا، در حالت عادی اصلا به صفحات آموزش زبان و آیلتس در اینستاگرام توجه نکرده بودم اما در دوران کرونا با جستجو کردن کلمات مرتبط با آیلتس به دو زبان انگلیسی و فارسی صفحات آموزشی متعدی را یافتم که می توان گفت آموزش های بسیار مناسبی را به مخاطبان خود ارایه می دهند.

برخی از صفحات در اینستاگرام قواعد گرامری آیلتس را به خوبی به شما آموزش می دهند، همینطور برخی از صفحات صرفا واژه های مفید را به زبان آموزان معرفی می کنند.

 

چه کارهایی را انجام ندهیم

همانطور که در این 2 بلاگ به شما گفتم چه کارهایی را در ایام کرونا انجام دهید باید بگویم از انجام دادن برخی از کارها پرهیز کنید

  • به هیچ عنوان ایستاده مطالعه نکنید به دلیل اینکه در کرونا انرژی بدن شما بشدت کاهش می یابد
  • تمرین رایتینگ انرژی زیادی از شما میگیرد بهتر است در ایام کرونا این مهارت را چشم پوشی کنید
  • به طور پیوسته مطالعه نکنید چرا که باعث خستگی می شود
  • همزمان بر روی دو مهارت در ایام کرونا کار نکنید چون ذهن شما آماده دریافت حجم زیادی از داده ها نیست
  • قبل از مطالعه زبان غذای حجیم و چرب مصرف نکنید چون بخش زیادی از انرژی شما صرف هضم آن می شود
  • آخر شب ها معمولا سردردهای کرونا شروع می شود بنابرین از انجام فعالیت زیاد پرهیز کنید و در عوض پادکست گوش دهید

 

سخن پایانی

این نکته را بیاد داشته باشید که با توجه به تعدد منابع آموزشی مختلف زبان انگلیسی باید متناسب سطح خود منابع مناسب را بیابید.

در واقع هر منبعی می تواند برای شما مناسب باشد بشرطی که استاندارد آموزشی در آن رعایت شده و همینطور متناسب سطح شما باشد.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید