سلام به شما عزیزان. امیدوارم که در این دوران کرونایی خوب و سلامت باشید. مدت زیادی از آخرین بلاگ من به علت درگیری با پاندمی ویروس کرونا گذشته است. چرا که من کارشناس سلامت هستم و عملاً درگیری کاری بسیاری با بیماران کرونایی در این مدت داشتم. در این روزها بسیار دلتنگ شما بودم و خیلی خوشحالم که دوباره فرصتی پیش آمد تا بلاگ نویسی را برای شما عزیزان آغاز کنم و حالا برای این بلاگ تصمیم گرفتم که شما را با آزمون آیلتس UKVI آشنا کنم.

آزمون آیلتس UKVI چیست؟

آزمون آیلتس UKVI در واقع همان آزمون آیلتس است که در مکانهای مورد تایید دولت انگلستان برگزار میشود. این آزمون برای اثبات توانایی شما در زبان انگلیسی است اگر مایل به مهاجرت و تحصیل در انگلستان هستید. برخلاف تصور غالب این آزمون در محتوا فرقی با دیگر آزمونهای آیلتس ندارد ولی محل آزمون باید دارای مشخصات خاص و مورد تایید انگلستان باشد.

چه کسانی باید در آزمون UKVI شرکت کنند؟

اگر در یکی از گروههای زیر هستید شامل آزمون UKVI میشوید:

  • میخواهید در دانشگاه های انگلستان ادامه تحصیل بدهید.
  • در کشور انگلستان مجوز و ویزای کاری بگیرید.
  • مهاجرت خانوادگی داشته باشید.
  • اقوام و یا خانواده تان در آنجا زندگی کنند و قصد ملحق شدن به آنها را داشته باشید.
  • اقامت دائم یا شهروندی انگلستان را بگیرید.

انواع IELTS for UKVI

آزمون آیلتس UKVI دارای انواع مختلفی است وجود داره که بسته به هدف شما و روش مهاجرتی که در نظر دارید باید انتخاب شود. انواع آزمون آیلتس UKIV برای ویزای انگلستان به شرح زیر هستند:

  1. IELTS for UKVI (Academic): این نوع آیلتس برای افرادی مناسب هست که قصد دارند درکشور انگلستان ادامه تحصیل بدند. همینطور اگر قصد دارید مجوز کار در انگلیس دریافت کنید هم باید آزمون آکادمیک را شرکت کنید.
  2. IELTS for UKVI (General Training): این مدل آزمون برای افرادی مناسب هست که مایلند به انگلستان مهاجرت کنند و یا دانش آموزانی که قبل از دوره دانشگاه قصد تحصیل دارند این نوع آیلتس را باید امتحان بدهند.
  3. IELTS Life Skills A: اگر یک فامیلی در انگلستان دارید و می خواهید برای محلق شدن به خانواده خود به آنجا سفر کنید این نوع آزمون را باید بدهید. در این آزمون سطح Speaking و Listening خود را به اداره مهاجرت باید اثبات کنید.
  4. IELTS Life Skills A2: این آزمون هم برای اثبات دارید سطح Speaking و Listening میباشد با این تفاوت که برای کسانی است که میخواهند به همسر یا شریک زندگی خود ملحق شوند.
  5. IELTS Life Skills B1: در این نوع ویزا هم مجددا سطح Speaking و Listening شما مورد ارزیابی قرار میگیرد. این آزمون افرادی است که قصد اقامت دائم و یا شهروندی در انگلستان را دارند.

در پایان این نکته را یادآوری میکنم که اگر مایل به تحصیل و یا اقامت در انگلستان هستید باید در آزمون IELTS for UKVI شرکت کنید. اگرچه طور کلی این آزمون تفاوتی با آزمون آیلتس عادی ندارد. اگر سوال و یا نکته ای دارید حتماً برای ما کامنت بگذارید.

 

منبع:

https://www.ieltsasia.org/mm/study-in-uk/ukvi

31 دیدگاه

  • سلام
    مرسی پویان بابت این بلگ خیلی خوب

  • سلام پویان
    من دنبال این مطلب می گشتم و سوال زیاد توی ذهنم بود جواب همشونو گرفتم ممنونم

  • سلام
    ممنون پویان من بلاگ های تو رو دنبال میکردم اما یک مدت بود که دیگه نمی نوشتی که متوجه شدم بخاطر کرونا و درگیری شغلیت نبودی
    اتفاقا من دنبال ازمون UKVI بودم .آیلتس تهران آیا برگزار میکنه؟ و اینکه اگر بتونی چند نمونه سوال اسپیکینگ از این آزمون داخل بلاگ هات بذاری خیلی ممنون میشم

    • سلام دوست عزیز. ممنون از لطفت. آیلتس تهران آزمون UKVI رو برگزار نمیکنه. اگر شما باید آزمون UKVI بدید به موسسه ایرسافام مراجعه کنید. ایرسافام برگزار کننده آزمون UKVI در ایران هستش. نمیدونم که بلاگهای مربوط به اسپیکینگ ما رو خوندی یا نه. پیشنهاد میکنم که توی Youtube بگردی. اونجا بنا به بندهای مختلف نمونه های مختلفی میتونی پیدا کنی

  • روز خوش ،ايا مدرك ايلتس اكادميك UKVI را ساير كشورها قبول ميكنن ؟؟؟براي اپلاي تحصيلي و يا كاري ؟؟مثلا امريكا

    • در این زمینه آگاهی دقیق ندارم. به خاطر داشته باشید که UKVI تقریباً فزق خیلی زیادی با آزمون عادی آیلتس نداره. در نتیجه امکانش هست اگرچه توصیه میکنیم که اگر برای کشورهای دیگه اگر ممکنه آزمون عادی آیلتس رو بدید.

  • با سلام و تشکر،
    من قصد اپلای برای دانشگاه های انگلستان را داشتم و سوالی که برایم پیش آمده این است که می توانم در آزمون IELTS Academic شرکت کنم یا حتما الزام به شرکت در آزمون IELTS UKVI هست؟ و اگر که شخصی مدرک IELTS Academic داشته باشد دیگر امکان اپلای برای دانشگاه های انگلستان را نخواهد داشت؟

  • سلام من برای ویزای کاری انگلستان دارم اقدام میکنم و توی سایت رسمی خودشون نوشتن که باید مدرک SELT سطح B1 داشته باشی….
    میشه راهنمایی کنید چه آزمونی رو باید بدم ؟
    “passing a Secure English Language Test (SELT) from an approved provider”

  • سلام من چند باری جاب افر گرفتم از لندن. منتها ایلتس نداشتم و پی اش رو نگرفتم. برای مهاحرت کاری ب انگلیس باید تو کدوم ازمون شرکت کنیم . و انگلیس کدوم موسسه رو فبول داره‌ و نمره لازم برا مهاحرت کاری ب انگلیس چنده؟ ممنون میشم س تا سوالمو جواب بدید

    • سلام، همونطور که توی بلاگ گفته شده موسسه ایرسافام آزمون UKVI رو در ایران برگزار میکنه. موفق باشید.

  • برای ویزای ازدواج میتونید دقیق بگین چه لولی از زبان کافی است. هر کس چیزی میگه
    ممنون میشم

  • سلام من اشتباهی آیلتس تهران نوشتم ولی باید کنسل کنم و ایرسافام بنویسم راهنماییم میکنید باید با این اشتباهم چیکار کنم

  • سلام. برای جاب آفر فرمودید که ویزای UKVI لازم است. اما نفرمودید که جنرال یا آکادمیک؟
    در خود سایت UKGov نوشته برای اسکیلد ورکر سطح b1 لازمه و در یک فایل اکسل که گذاشته نوشته نمره هر چهار اسکیل بالای ۴ باید باشه. این یعنی جنرال یا اکادمیک؟

  • سلام وقتتون بخیر
    تفاوت آیلتس ukvi با بقیه چی هست؟
    انگلستان گویا فقط این ukvi رو قبول داره. اما نمیدونم که واسه اپلای تحصیلی همین مناسب هست که ثبت نام کنم یا خیر.
    از طرف دیگه هم نمیدونم که اگر همین ukvi رو امتحان بدم بعدا بقیه کشورها ایراد میگیرن که چرا ukvi هست یا نه.

  • برای ویزای ازدواج life skill a1 کافیه .

    • سلام متاسفانه ما در این مورد اطلاعات کافی و مستند نداریم. لطفاً با مشاور و یا وکیل مهاجرتی خود تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید