در مطلب پیشین، یعنی مطلب معرفی بهترین منابع کتاب برای آزمون آیلتس | بخش اول، به موضوعات ابتدایی درمورد منابع مفید آیلتس پرداختیم. مواردی مثل اهمیت ماک آنلاین، برنامه‌ریزی و انتخاب منبع مناسب که به طور قطع، پیش از مطالعه این بلاگ پیشنهاد می‌کنیم ابتدا مطلب پیشین را مطالعه کنید.

برای تقویت دامنه واژگان و گرامر چه باید کرد؟

اگر در کنار تمام منابع فوق، به دنبال منابع تقویت دامنه واژگان و گرامر هستید باید بگوییم که واژگان انگلیسی بسیار فرار هستند و باید اصولی آن‌ها را یاد بگیرید. مسلما اگر شروع به حفظ کردن کلمات کنید طولی نمی‌کشد که همه آن‌ها از یادتان می‌رود و متاسفانه در بازار منابع نامعتبر نیز وجود دارد؛ بنابراین تکلیف چیست؟ منابعی مانند 504، 1100 و 3500 برای یادگیری شاید خیلی مناسب نباشند.

در حقیقت مسئله‌ای که به داد شما می‌رسد یادگیری کلمات با کاربرد آن‌هاست. تا کاربرد و نحوه استفاده از کلمات را ندارید و به حفظ کردن ادامه دهید موفق نخواهید شد. باید به دنبال منابع معتبر آیلتس بگردید. به طور مثال کتاب Vocabulary For IELTS یک کتاب خوب و مفید در این زمینه است. همچنین سری کتاب‌های Oxford Word Skills نیز برای یادگیری کلمات منبعی فوق‌العاده خواهد بود. از دیگر کتاب‌های معتبر برای یادگیری لغات انگلیسی می‌توان به BARRON’S اشاره کرد. این کتاب دارای کلمات زیادی‌ست و نحوه آموزش آن نیز به صورت کاربرد محور است.

هرگز سعی نکنید در طول روز تعداد کلمات زیادی را یاد بگیرید؛ چرا که ذهن انسان برای یادگیری واژه‌های زیاد گنجایش ندارد و سریعا آن‌ها را فراموش می‌کنید. این فشار را از خود بردارید و پله پله شروع کنید.

بهترین منابع برای تقویت گرامر در زبان انگلیسی

در میان منابع معتبر آیلتس بد نیست سری به بهترین منابع تقویت گرامر انگلیسی بپردازیم. در این بخش قصد داریم دو منبع خوب معرفی کنیم که اولی Grammar For IELTS است. این کتاب دارای تمرینات مفیدی است که سبب می‌شود در یادگیری گرامر موفق باشید. کتاب دوم سری کتاب‌های Grammar In Use نوشته ریمن مورفی است. این کتاب در سه سطح دسته‌بندی می‌شود که سطح مقدماتی به رنگ قرمز، سطح متوسط به رنگ آبی و سطح پیشرفته به رنگ سبز است.

بهترین منابع و کتاب برای تقویت Pronouns

جالب است بدانید برای یادگیری Pronouns کتاب‌ها خیلی موثر نیستند و تنها می‌توانند کمی شما را کمک کنند! چرا که کتاب‌ها دارای پیچیدگی بالایی هستند؛ پس چه باید کرد؟ برای این کار بهتر است سری به پادکست‌ها بزنید یا از وب سایت‌های معتبر برخوردار شوید. در این خصوص پادکست BBC بسیار می‌تواند کمک‌کننده باشد. از جمله معتبرترین کتب در این زمینه می‌توان به New inside، IELTS Facial و My Set اشاره کرد. در آخر فراموش نکنید که هیچ چیز بهتر از در محیط قرار گرفتن برای تقویت Pronouns نیست.

در صورتی که در فهمیدن این کتاب‌ها به مشکل خوردید پیشنهاد می‌کنیم چند گام به عقب بروید و کتاب‌هایی بخوانید که سطح متوسط‌تری دارند؛ به طور مثال افرادی که به منبعی برای تقویت Reading نیاز دارند سری کتاب‌های Active یا Inside Reading را مطالعه کنند. این کتاب در 4 سری مختلف وجود دارد.

بهترین منابع و کتب برای تقویت Listening در زبان انگلیسی

بهترین کتاب و منابع برای تقویت Listening، کتاب Practice For Listening است. این کتاب می‌تواند در این زمینه کمک زیادی به شما کند. در کنار این کتاب می‌توانید سری به کتاب‌های Collins For Listening بزنید. در نهایت به منظور تقویت این مهارت پیشنهاد می‌کنیم تست‌های کمبریج را حتما امتحان کنید.

آیلتس تهران؛ ارائه‌دهنده مشاوره و برنامه‌ریزی برای آزمون آیلتس

اگر می‌خواهید در آزمون آیلتس نمره بالایی کسب کنید؛ پیشنهاد می‌کنیم با مشاوره و برنامه‌ریزی‌های آیلتس تهران در خصوص شرکت در آزمون آیلتس همراه باشید. آیلتس تهران در کنار کلاس‌های معتبری و حرفه‌ای که در خصوص آموزش زبان و آمادگی برای آزمون آیلتس با اساتید حرفه‌ای برگزار می‌کند، مشاوره و برنامه‌ریزی دقیق و موفقیت‌آمیزی در این زمینه در اختیار زبان‌آموزان عزیز و داوطلبان آزمون آیلتس ارائه می‌دهد. به منظور کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

سوالات متداول

  • آیا Chat GPT برای یادگیری لغات انگلیسی مناسب است؟
    بله؛ اما این مسئله به سطح زبان فرد بستگی دارد و باید روش استفاده صحیح و اصولی از آن را بدانید.
  • کتاب‌های کمبریج را چند بار تست بزنیم بهتر است؟
    از آنجایی که آزمون آیلتس کامپیوتری برگزار می‌شود؛ پیشنهاد می‌کنیم خود را در شرایط آزمون قرلر دهید و سعی کنید تست‌ها را با کامپیوتر بزنید. در خصوص تعداد دفعات تست خیلی سخت نگیرید و وسواس به خرج ندهید.
  • آیا کتاب Pronunciation in Use کتاب معتبری است؟
    بهتر است برای تقویت Pronoun از کتاب استفاده نکنید و به جای آن در محیط قرار گرفته یا از پادکست و اپلیکیشن‌های معتبر استفاده کنید.
  • اول لغت بخوانیم یا گرامر؟
    خیلی تفاوتی ندارد؛ در صورتی که به تازگی می‌خواهید آموزش را شروع کنید پیشنهاد می‌کنیم با گرامر شروع کنید یا با هم پیش ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید