با بهترین منابع آزمون آیلتس، نمره 8 این آزمون دشوار را از آنِ خود کنید! همه ما می‌دانیم که آزمون آیلتس یکی از چالش‌های اساسی داوطلبان این حوزه است؛ به همین علت همه ما تلاش می‌کنیم تا جای ممکن بهترین منابع و کتب را مطالعه کرده و تست بزنیم. اما همیشه تست‌زنی و کتاب‌های معروف پاسخ‌گو نیستند! در حقیقت با کتاب‌های تست آزمون آیلتس می‌توانید دانش خود را محک بزنید که خیلی هم خوب است؛ اما زمانی موفق می‌شوید که از منابع متفاوت و اصولی و تست‌زنی خوب برخوردار شوید. اگر به دنبال موفقیت در آزمون آیلتس هستید و دوست دارید نمره کامل یا بهترین نمره را از این آزمون کسب کنید، همراه ما باشید تا بهترین کتب و منابع آیلتس را معرفی کنیم.

نزدیک آزمون آیلتس این کتاب‌ها به داد شما می‌رسد

به طور کلی در این بخش قصد داریم معتبرترین کتاب‌های لازم در خصوص آمادگی در آزمون آیلتس را معرفی کنیم؛ بنابراین ذره‌ای نگرانی از بابت معتبر بودن و کیفیت کتاب‌ها به دل خود راه ندهید. اگر تمامی منابع معتبر را مطالعه کرده‌اید و اکنون از آموخته‌های خود اطمینان دارید، می‌تونید تست‌زنی را با دو کتاب معتبر Focus On IELTS و IELTS Trainer استارت بزنید. ناگفته نماند که مطالعه و تست‌زنی در این دو کتاب مستلزم داشتن دانش عمومی و کافی در حوزه زبان است و برای یک فرد مبتدی که هیچ آموخته‌ای از زبان انگلیسی ندارد چندان مناسب نیست. این کتب در صورتی مفید هستند که شما واجد شرایط زیر باشید:

  1. کلاس رفته باشید و دانش خوبی از زبان داشته باشید.
  2. سطح زبان عمومی شما خوب باشد.

در کنار دو کتاب معرفی شده از دیگر منابع معتبر آیلتس می‌توان به کتاب‌های New Insight Into IELTS و IELST Official Guide اشاره کرد. این دو کتاب در کنار توضیحات خوب و جامعی که دارند، تست‌های مفید و منحصر به فردی نیز دارا هستند که انتخابی عالی برای مطالعه Self Study جهت شرکت در آزمون آیلتس معرفی می‌شوند.

اگر نزدیک آزمون آیلتس هستید تاثیر ماک‌های آنلاین را دست کم نگیرید

اگر برای شما سوال است که آیا ماک‌های آنلاین هم جزء بهترین منابع معتبر آیلتس قرار دارند یا خیر باید بگوییم بله. در صورتی که نزدیک آزمون هستید، ماک‌های آنلاین می‌توانند گزینه‌ای جامع از تست‌های مشابه آیلتس برای شما باشند. در صورتی که به مطالعه و تست‌زنی بیشتر نیاز دارید می‌توانید علاوه بر کتاب‌های گفته شده، این ماک‌ها را نیز شرکت کنید تا خیالتان بیشتر راحت شود. از کتب و ماک‌ها می‌توانید در کنار یادگیری بیشتر، خود را نیز محک بزنید.

کتاب‌های اختصاصی برای تقویت مهارت 4 گانه در زبان (Listening، Speaking، Writing، Reading)

اگر جزء افرادی هستید که در کنار منابع معتبر آیلتس به دنبال منابع و کتب تخصصی برای تقویت مهارت 4 گانه در زبان می‌گردید، این بخش از این مقاله برای شما مفید خواهد بود:

  • سری کتاب‌های Collins: این سری از کتاب‌ها برای تقویت هم زمان Listening، Speaking، Writing، Reading گزینه‌ای مناسب هستند. در این کتاب شاهد آموزش‌های خوب، راهکارهای کارآمد، تست و تمرین‌های مفید هستیم.
  • کتاب Key To IELTS Writing: در صورتی که زمان کافی در اختیار دارید و به دنبال منبعی هستید که خیلی عالی آموزش‌های لازم را در اختیار شما قرار دهد، مطالعه این کتاب را فراموش نکنید.
  • کتاب Listening And Speaking For IELTS: این کتاب برای تقویت Listening و Speaking یک انتخاب فوق‌العاده است.

از سایت و اپلیکیشن‌های آموزش زبان غافل نشوید

فقط به خواندن کتاب اکتفا نکنید؛ در کنار کتاب‌های آیلتس می‌توانید به سایت و اپلیکیشن‌های معتبر نیز مراجعه نمایید. این کار باعث می‌شود تا خستگی ناشی از خواندن کتاب و تست زدن شما از بین برود و بتوانید با اشتیاق بیشتر یک ابزار جدید برای یادگیری و آمادگی برای آیلتس در نظر بگیرید. از جمله وب سایت‌های معتبر در این حوزه می‌توان به وب سایت IELTS Liz و Simon اشاره کرد. این وب سایت‌ها شامل آموزش و تمرین هستند و منابع معتبری برای Self Study معرفی می‌کنند.

آیا از کتاب‌های Actual هم می‌توان برای آیلتس استفاده کرد؟

در پاسخ به این سوال باید گفت کتاب Actual هم منبع مناسبی است؛ اما منابعی که در بالا اشاره کردیم معتبر و اصولی‌تر در این زمینه عمل می‌کند. بهتر است ابتدا آن‌ها را مطالعه کرده و تست‌های لازم را بزنید و در صورتی که وقتی برای شما باقی ماند سری به این کتاب هم بزنید تا کمک‌کننده باشد.

برنامه‌ریزی؛ مسئله‌ای مهم برای آماده شدن در خصوص آزمون آیلتس

فراموش نکنید مهم‌ترین قدم برای موفقیت در آیلتس، داشتن برنامه‌ریزی دقیق و منظم است. در صورتی که برنامه‌ریزی نداشته باشید نمی‌توانید به خوبی کارها و مطالعات خود را پیش ببرید و ممکن است از یادگیری و تست‌زنی عقب بیوفتید. در صورتی که ابتدای راه هستید و بابت آمادگی خود برای این آزمون سردرگمی دارید پیشنهاد می‌کنیم از خدمات برنامه‌ریزی برای آیلتس آیلتس تهران برخوردار شوید.

 

در انتها

استفاده از منبع معتبر به تنهایی کافی نیست. منبع و منابع باید کاربردی بوده و به‌روز باشد. در بخش اول این مطلب به نکات مفید و البته به‌روز مرتبط با منابع آیلتس پرداختیم و در بخش دوم و آخر، موضوع منابع معتبر آیلتس را به اتمام می‌رسانیم.

دیدگاهتان را بنویسید