با سلام به شما مخاطبان همیشگی آیلتس تهران، در این بلاگ توصیه های یکی از مدرسین مجرب آیلتس را برای بهبود نمره آیلتس با استفاده از app های موجود برای شما عزیزان آورده ایم.

اکثر دانش ‏آموز‏ان از سطح مهارت خوبی برای آزمون آیلتس برخوردار نیستند و آماده شدن آنها برای آزمون مهمی‏ مانند آیلتس یک چالش مهم محسوب می‏شود. داشتن محدودیت زمانی برای آماده کردن داوطلب ها برای آزمون آیلتس یک امر بسیار مهم می باشد. از آنجایی که یک معلم فقط یک شاگرد ندارد، آماده کردن چند دانش ‏آموز‏ برای این آزمون در یک برنامه فشرده بسیار مهم است. این به معنای این است که دانش ‏آموز‏ان باید بیشتر مسئولیت یادگیری را بر دوش بگیرند و تلاش بیشتری کنند. حال اگر دانش ‏آموز‏ان نتوانند این کار را انجام دهند، چه کاری می‏توان انجام داد؟

در اینجا من قصد دارم تا یک فرآیند چهار مرحله‏ای از نحوه کار با دانش ‏آموز‏ان ارائه دهم که می‏تواند به شما راهنمایی و مشاوره رایگان ارائه دهد.

 

مرحله اول: تعیین کنید که در کجا قرار دارید

شما با یک آزمون تعیین سطح می توانید سطح زبان انگلیسی دانش آموزان را مشخص کنید، اما آمادگی برای آزمون آیلتس موضوعی کاملاً متفاوت است. به طور مثال آیا فردی که می خواهد آزمون دهد اصلاً با آزمون و نوع سوالات آشنایی لازم را دارد یا خیر؟ آیا تا به حال تست Yes/ No/ Not Given را انجام داده‏ است؟ خودم به عنوان معلم زبان انگلیسی اولین باری که این آزمون را انجام دادم بسیار شوکه شدم و متوجه شدم سوالات بسیاری وجود دارد که با وجود اینکه معلم زبان انگلیسی هستم نمی‏توانم به آنها پاسخ دهم.

بسیار مهم است تا قبل از آزمون آیلتس به دانش ‏آموز‏ان این آگاهی داده شود که بسیاری از نکات آزمون برای آنها جدید خواهد بود. بنابراین، گام اول این است که اطمینان حاصل کنید آنها آزمون و چالش‏های ناشی از آن را بخوبی درک کرده باشند. این موضوع را می‏توان با استفاده از نسخه رایگان Road To IELTS انجام داد. برای این کار می‏توانید دانش ‏آموز‏ان را به استفاده از نسخه رایگان این نرم‏ افزار راهنمایی و تشویق نمایید. در این نرم افزار 16 تست وجود دارد، که 13 تست را در نسخه رایگان نرم افزار می‏توان انجام داد.  در واقع برای هر مهارت، 4 تست وجود دارد که طیف وسیعی از بخش‏های آزمون آیلتس را پوشش می‏دهد.

 

مرحله دوم: برنامه‏ ریزی کنید

می توانید از برنامه Study Planner  استفاده کنید. با فعالیت‏های پیشنهادی در این برنامه به سه چیز دست می‏یابید:

  • دانش ‏آموز‏ان درک خواهند کرد که چقدر آزمون آیلتس با امتحانات انگلیسی مدرسه متفاوت است.
  • آزمون‏‏ها‏ی آزمایشی به آنها کمک می کند که سطح آیلتس فعلی خود را بدانند. (نمرات Reading و Listening را از طریق ماشین حساب Resource Bank اجرا کنید، این امکان از طریق صفحه اصلی در دسترس می‏باشد. انجام این کار بسیار ساده است.)
  • مهمتر از همه، این فعالیت‏‏ها‏ به شما و آنها ایده عملکرد نسبی از چهار مهارت را ارائه می‏دهد. با توجه به اینکه اغلب موارد زمان مورد نیاز برای رسیدن به آمادگی لازم برای آزمون محدود می باشد، مهم است که از این زمان به صورت هوشمندانه استفاده کنیم. تحقیقات زیادی نشان داده است که در چنین وضعیتی دانش‏ آموز‏ان تمایل دارند بر قسمت‏‏ها‏یی که در آنها مهارت دارند تمرکز کنند و از مباحثی که در آن مهارت کمتری دارند و چالش ‏برانگیز است دوری می‏کنند.

براساس همه این موارد، برای تهیه یک برنامه مطالعاتی درست و دقیق با آنها همکاری کنید.

 

مرحله سوم: منابع مطالعاتی را انتخاب کنید

مزیت انتخاب Road To IELTS  که به عنوان Official British Council Online Course نیز از آن نام برده می شود این است که این منبع به صورت خودآموز طراحی شده است. فیلم‏‏‏، فعالیت‏‏ها‏ی تعاملی همراه با بازخورد و آزمون‏‏ها‏ی آزمایشی همراه با زمان سنج از جمله مزیت های این برنامه است، که تمامی‏ جنبه‏‏ ها‏ی آزمون آیلتس را پوشش می‏دهد و دانش ‏آموز‏ان می‏توانند با پرداخت 49.99 دلار مشترک شوند. البته باید گفت این برنامه نسخه رایگان نیز دارد که می توانید از آن بهره مند شوید.

نقطه قوت Road To IELTS بهبود زبان انگلیسی زبان آموزان نمی‏باشد. بلکه این منبع آنها را برای کسب بهترین نمره ممکن در آزمون آیلتس آماده می کند. مطالعه ای که توسط شورای بریتانیا بر روی 130 هزار کاربر Road To IELTS انجام شده است، نشان می دهد که زبان‏ آموزانی که بیشتر از آن استفاده کرده‏ اند 52 درصد از نمره اولیه خود در یک مهارت مشخص را بهبود داده‏ اند. نتیجه ‏ای‏ که از این موضوع می‏توان گرفت این است که مهارت آنها در برابر انواع بخش‏های آیلتس بیشتر شده است و آنها توانسته اند نقاط ضعف خود را بهبود ببخشند.

 

مرحله چهارم: مرور دوره ‏ای‏ داشته باشید

آخرین مرحله این است که اطمینان حاصل کنید که زبان آموزان از برنامه مطالعه ‏ای‏ که توافق و تهیه کرده‏ اید پیروی کرده ‏اند. در این جا است که Road To IELTS Progress Reports وارد می‏شود. گزارش Score Details فعالیت‏‏ها‏یی را که دانش ‏آموز‏ انجام داده است به همراه نمره ‏‏ها‏یی که به دست آورده است را لیست می‏کند. این برنامه همچنین به شما می‏گوید که این فعالیت‏‏ها‏ در چه زمانی توسط دانش ‏آموز‏ انجام شده است. بنابراین شما می‏توانید مشاهده کنید که آیا دانش ‏آموز‏ان به برنامه مطالعاتی پایند بوده‏ اند یا خیر و همه کارها را انجام داده اند یا نه؟

گزارش Analysis نشان می‏دهد که چگونه دانش‏ آموز‏ان زمان خود را برای مهارت‏‏ها‏ تقسیم بندی می‏کنند. این یک راه سریع و آسان برای مقایسه عملکرد نسبی می‏باشد که در مرحله دو توضیح داده شد.

در نهایت، معلمان در صورت تمایل می‏توانند جلسات مشاوره ‏ای‏ منظم و کوتاه برای نظارت بر پیشرفت، پاسخ به سوالات و بحث در مورد مشکلات با دانش آموزان داشته باشند.

 

از زمان خود به طور موثری استفاده کنید

اگر دانش ‏آموز‏ان نتوانند در کلاس‏‏ها‏ی آمادگی آیلتس شرکت کنند، کلید کمک به آنها این است که اطلاعات خود را در زمینه‏‏ ها‏یی که واقعاً مهم است به حداکثر برسانند و تمرکز خود را بر این زمینه‏‏ ها‏ قرار دهند. تشخیص، برنامه ‏ریزی، بازبینی و مشاوره، Road to IELTS در این راه به شما کمک می‏کند.

 

همچنین تعدادی منابع دیگر به صورت رایگان وجود دارد که می‏توانید از آنها استفاده کنید. این منابع شامل:

  • IELTS Blog
  • IELTS Tips App
  • IELTS Practice Facebook Page
  • IELTS Study Guides

همه این موارد به آمادگی دانش ‏آموز‏ان  برای آزمون آیلتس کمک می‏کند و این مزیت را دارد که به دانش آموزان این امکان را می دهد که اخطارهایی را برای یادآوری زمان مطالعه فعال کنند.

4 دیدگاه

  • باسلام
    امیدوارم خدمات دهی آینده هم همینگونه باشه
    با سپاس

  • دکتر زهرا شهسوار

    با سلام
    قبل از هر چیز می خواستم از دست اندارکاران این مجموعه جهت برگزاری امتحان ایلتس به خصوص در شیراز تشکر کنم.
    از انجایی که من تجربه دادن این امتحان را در خارج از کشور داشتم به جرات می تونم بگم که برگزاری این امتحان در شیراز بهتر بود. صحبت من بیشتر خطاب به کسانی است که مردد هستند امتحان را در ایران بدهند یا خارج از ان. محل برگزاری امتحان و کیفیت میکرفن عالی بود. محیط کامل ارام و صمیمی- پذیزایی خوب و برگزار کنندگان بسیار مودب و دقیق بودند. به امید موفقیت برای یکایک عزیزان در ایتلس تهران.

دیدگاهتان را بنویسید