این روزها به خاطر مشکلات مربوط به کرونا تعدادی زیادی از مراکز مجاز به برگزاری آزمونهای کامپیوتری مانند آیلتس، تافل نیستند. به همین علت برخی از مراکز آموزشی شروع به پذیرش آزمون Duolingo به عنوان جایگزین کرده اند. برای اینکه بدانید که آیا این آزمون جایگزین آزمونهایی مانند تافل و یا آیلتس هستند باید وبسایت دانشگاه را چک کنید.

آزمون دولینگو چیست؟

آزمون زبان Duolingo یک آزمون آنلاین زبان انگلیسی می باشد که همانند آزمون تاقل و آیلتس کامپیوتری چهار مهارت Reading, Listening, Speaking, Writing را مورد سنجش قرار میدهد. نکته جالب در مورد این آزمون این است که اگر پاسخ یک سوال را به درستی بدهید سوال بعدی سخت تر و اگر اشتباه پاسخ دهید سوال بعدی آسان تر خواهد بود. هزینه شرکت در این آزمون 49 دلار است.

دلایل شرکت در آزمون زبان دولینگو چیست؟

·      بر خلاف سایر آزمون های دیگر میتوانید با استفاده از کامپیوتر شخصی خود این آزمون را انجام دهید و البته هیچ کسی نباید در اتاق شما باشد در ضمن شما مجاز به یادداشت برداری نیستید.

·      قیمت ارزان شرکت در آزمون به نسب سایر آزمون ها یکی از انگیزه های اصلی برای شرکت بوده که البته با در نظر گرفتن اینکه می توان در محیط منزل در این آزمون شرکت کرد باعث جذب داوطلبان شده است

·      گزارش و کارنامه که وضعیت دقیق داوطلب را در هر یک از سطح ها مشخص خواهد کرد

·      همانطور که میدانید تافل امکان ارسال رایگان کارنامه را به 4 مرکز آموزشی به طور رایگان می دهد این عدد برای آیلتس 5 کارنامه بوده و سپس به ازای هر کارنامه اضافی مبلغ 20 دلار باید پرداخت شود. این در حالی است که آزمون دولینگو برای ارسال کارنامه به مراکز آموزشی بدون محدودیت بوده و هیچ مبلغ اضافه ای را دریافت نمی کند.

·      در حال حاضر برخی از شرکت ها جهت سنجش مهارت کارجویان از کارنامه دولینگو استفاده می کنند تا از سطح زبان متقاضیان کار مطلع شوند.

·      مدت زمان آزمون دولینگو حدود 1 ساعت است که باعث می شوند زمان کمتری را صرف نمایید.

 

تفاوت آزمون دولینگو با آیلتس

·      چینش سوالهای آزمون آیلتس مانند دیگر آزمونهای استاندارد است. در حالی که آزمون دولینگو تطابقی میباشد و سطح سختی سوال بعد بر اساس درستی یا نادرستی پاسخ سوال پیشین است.

·      برخلاف آزمون آیلتس، نتایج آزمون دولینگو توسط تعداد بسیاری از مراکز آموزشی قابل قبول نیست. برای همین قبل از آزمون از اینکه نتایج دولینگو توسط مرکز آموزشی مورد نظر شما قابل قبول است مطمئن شوید.

·      آزمون آیلتس متون طولانی داشته و در بخش های مجزا انجام می شود.

·      آزمون آیلتس 2 فرمت آکادمیک و جنرال داشته در حالی که دولینگو در قالب یک فرمت برگزار می شود.

 

سوالات آزمون دولینگو شامل چه مواردی است؟

  • ·      گوش دادن به گفتگو و انتخاب کلمه صحیح
  • ·      کامل کردن متن جای خالی در متن
  • ·      توضیح نوشتن برای یک تصویر
  • ·      ضبط کردن متن نوشته شده
  • ·      تایپ کردن جملاتی که می شنوید
  • ·      پاسخ به سوالات رایتینگ

·      و…

در پایان دوباره تاکید میکنم که پیش از انتخاب دولینگو باید بسنجید که آیا این آزمون برای شما کاربردی دارد یا خیر. اگر برای موسسات آموزشی تقاضا میکنید که دولینگو را قبول دارند عالیست. در غیر این صورت نمیتواند کمکی برای پذیرش شما بکند. همینطور اگر شما مهارت بالایی در آزمونهای استاندارد (آیلتس، تافل،…) دارید دولینگو ممکن است بهترین گزینه برای شما نباشد.

 

منابع

https://magoosh.com/toefl/2020/what-is-the-duolingo-english-test-and-is-it-right-for-you/

12 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید