بچه ها امروز یک موضوعی نظر منو جلب کرد که ترجیح دادم با شما هم درباره اش صحبت کنم. من امروز شرکت یکی از دوستانم  بودم که اتفاقا چند نفر برای مصاحبه ی شغلی اومده بودن. ظاهر در روز مصاحبه، یعنی طرز  لباس پوشین و تیپ رفتاری این اشخاص واقعا برای من جالب بود و تصمیم گرفتم با دوستم که وظیفه ی مصاحبه از این عزیزان را داشت صحبت کنم و هم شروع کردم به جستجوی مطالب در سایتها که برای روز مصاحبه چی بپوشیم و چی نپوشیم.

نکته اول – بوی بدن

خب اولین نکته ای که برای همه مهم هست عطر شماست ، قرار نیست از عطرهای گرون قیمت استفاده کنید همین که شما بوی عرق ، سیگار ، پیاز ، سیر و این قبیل بوها همراه خود نداشته باشین خیلی خیلی مهمه. پس یادتون باشه قبل از مصاحبه میرزا قاسمی یا کباب نخورین و حتما حموم برید ….

نکته دوم – لباس مرتب

نکته ی بعدی مرتب بودن لباس شماست ، مثلا امروز خانمی با روسری  چروک برای مصاحبه اومده بود و یا آقایی  دکمه های پیراهن مردونه اش را جا به جا بسته بودن . وقتی از مرتب بودن لباس حرف میزنیم منظورم صرفا لباسهای مارک دار و خاص نیست چون شما به مهمونی یا سالن مد دعوت نشدید شما فقط و فقط باید ظاهری آراسته داشته باشین.

نکته سوم – لباس مرتب ولی راحت

وقتی در اینترنت دنبال مطالب مهم در این خصوص  بودم یک متنی خیلی خلاصه و کوتاه به نکته ی ظریفی اشاره کرده بود :

” نکته ای که  ما باید در نظر بگیریم احساس شما است. هنگامی که لباس های راحت می پوشید و می دانید که به آنها اطمینان دارید، همچنین احساس اعتماد به نفس پیدا خواهید کرد. این یکی از مهمترین چیزهایی است که باید هنگام انتخاب لباس برای امتحان زبان IELTS بخاطر داشته باشید.”

شما باید احساس خوبی داشته باشید ولی قرار نیست با لباس خواب وارد اتاق مصاحبه شوید  . شما باید به دنبال ظاهری متناسب ، هوشمند و آماده برای یک مصاحبه ی عالی باشید!

دوستان دقت کنید  قانون کلی در خصوص لباس پوشیدن وجود نداره ، مطالب گفته شده فقط جهت کمک و راهنمایی شما گفته شد.

 خب به نظرتون چطور بود؟ اگر  از نزدیکان و دوستانتان کسی هست که در فکر امتحان آیلتس هست و یا قراره این امتحان را به زودی بده میتونین لینک وبلاگ ما را براشون بفرستین تا همه با هم به موفقیت برسیم.

ممنون از اینکه مطالب ما را دنبال میکنین.

ملودی

این هم لینک سایتی که توی متن بهش اشاره کردم :

https://www.onlinenigeria.com/site/stories/307624-important-%E2%98%9B-dress-code-for-ielts-speaking-exam.html

دیدگاهتان را بنویسید