خوبین؟ خوشین؟ امروز از صبح داشتم فکر میکردم بهتره درباره ی چه موضوعی باهم صحبت کنیم و تصمیم گرفتم درباره ی اشتباهات رایج در امتحان listening  و Reading مطلب بنویسم.

بارها و بارها دیده شده داوطلب از امتحان خود راضی بوده و مطمئن بوده که نمره ی کامل و کسب میکنه ولی وقتی کارنامه به دستش میرسه شوک میشه!! چرا؟؟ خب الان من دونه به دونه برای شما توضیح میدم.

املای صحیح کلمات

دوستان نوشتن صحیح کلمه ( دیکته ی درست ) در تمامی بخش های امتحان مهم هست و متاسفانه  دقت افراد در این موضوع بنا به خیلی از دلایل (مثل استرس امتحان ، وقت کم آوردن و … ) پایین می آید. مثلا جواب Plastic  درست است ولی شما به خاطر کم دقتی plactic  نوشتین ، خب مسلما نمره ی این سوال و از دست میدین، در صورتی که شما مطمئن هستین که جواب درست را وارد پاسخ نامه کردین. یا جواب سوالی 8 a.m  میباشد ولی به اشتباه 8p.m نوشته میشود خب مسلما جواب شما غلط در نظر گرفته میشود.

دقت در نوشتن جای جواب ها

مورد دوم که خیلی اشتباه رایجی هست ، شما جواب سوالی را نمیدونین و در پاسخ نامه خالی میگذارید ولی موقع وارد کردن  پاسخ سوال بعدی به اشتباه در قسمت قبلی مینویسید و این پروسه تا چندین سوال تکرار میشه و نمره ی خیلی از سوالها را از دست میدهید حتی اگر پاسخ درست داده باشید به دلیل جا به جا وارد کردن امتیاز اون سوالها را از دست میدهید.

درست مخفف کنید

مورد بعدی مخفف وارد کردن بعضی پاسخ ها است ، شما میتوانید به جای نوشتن کامل True  حرف T  و به جای نوشتن کامل False  حرف F  را بنویسید ولی مخفف کلمه ی Not Given  به هیچ وجه N  نمی باشد و شما باید کلمه ی  NG  را بنویسید.

جای جواب های Reading رو با listening قاطی نکنین

و مورد آخر خواهشا خواهشا دقت کنید که جواب ها را در قسمت درست پاسخ نامه وارد بکنید چون پاسخ نامه ی Listening  و Reading در یک برگه هست بارها و بارها دیده شده که جوابهای Listening در بخش Reading  نوشته شده . البته یکی از وظایف مراقبین امتحان تذکر دادن به داوطلبینی که به اشتباه جوابها را وارد میکنند هست ولی از زمانی که مراقب متوجه این موضوع بشود

تا زمانی که شما جوابها را به بخش درست پاسخ نامه انتقال بدهید کلی زمان از دست رفته.در پاسخ نامه بخش Listening با رنگ سبز مشخص شده و بخش Reading با رنگ آبی .

خب این هم از اشتباهات رایج در امتحان listening  و Reading، منتظر نظرات شما هستم .

دیدگاهتان را بنویسید