سلام. خوبید؟ امیدوارم هرکجا که هستید حالتون خوب باشه و با انگیزه زیاد در حال مطالعه برای آیلتس باشید. قسمت قبل در خصوص اهمیت آزمون ماک آیلتس-قسمت اول واستون بلاگ نوشتم و الان میخوام قسمت دوم این موضوع رو براتون بنویسم. قبل از هر چیز ممنونم ازتون که داخل اینستاگرام ما کامنت گذاشتید و سوالات متعددی داخل اینستاگرام پرسیدید که سعی می کنم داخل این قسمت پاسخ ها رو برای همگی بنویسم. خیلی ها در مورد استاندارد بودن آزمون ماک در آموزشگاه ای مختلف پرسیده بودید که من سعی میکنم دلایل این اختلاف نمره رو تا حد ممکن در زیر توضیح بدم.

تفاوت نمرات ماک در مراکز مختلف

یک موضوعی که زیاد برای داوطلب ها مورد سوال قرار میگیره این هست که نتایج آزمون داخل مراکز مختلفی که آزمون دادند متفاوت هست. اولاً در نظر داشته باشید که اختلاف تا 0.5 نمره در دو آزمون پیاپی حتی در یک مرکز غیرطبیعی نیست. در نتیجه اگر در دو هفته پیاپی از مرکز اول 6 گرفتید و از مرکز دوم 6.5 خیلی نگران یا خوشحال نشید. این رو پایین بیشتر توضیح میدم. نکته اصلی اما همون بحث میزان استاندارد بودن سوالات آزمون هست و همینطور نمره دهی بخش رایتینگ و اسپیکینگ! وقتی که آزمون اصلی آیلتس رو داید متوجه میشید که کدوم مرکز نمره اش به نمره اصلی شما نزدیک تر بوده و به همین دلیل اون مراکزی که با اختلاف زیاد به شما نمره بالاتر و یا پایینتری میدن رو دیگه ملاک قرار ندید. اگر هم تا الان آزمون اصلی رو ندادید حتماً نظرات کاربران روی گوگل (Google Reviews) و یا کانالهای معتبر تلگرام و یا واتزآپ رو بخونید. همچنین با آشنایان و یا دوستانی که همین مسیر رو رفتن حتماً صحبت کنید و نظرات اونها رو جویا بشید.

ممتحنین آزمون ماک آیلتس

چیزی که باید مد نظر قرار بدید این هست که ممتحنین بخش اسپیکینگ در همه مراکز استاندارد و معتبر برگزار کننده آزمون ماک آیلتس از استاندارد های نمره دهی آیلتس پیروی می کنند به همین دلیل هست که نمی تونند به شما نمره ای خیلی بیشتر از توانایی های شما بدن. البته حتی بین ممتحنین گاهی اختلاف 0.5 نمره دیده میشه و نباید تعجب برانگیز باشه. باید دقت کنید که نمرات بالا یا پایین گرفتن نباید ملاک انتخاب مرکز برای آزمون ماک و یا اصلی باشه. یک آزمون ماک خوب سطح واقعی شما رو نشون میده تا شما بدونید تا سطح دلخواه چقدر فاصله دارید. اینکه نمره بالاتر ولی غیرواقعی بگیرید نه تنها خوب نیست بلکه گمراه کننده هستش و باعث میشه که وقت، پول و زمان شما هدر بره.

میزان آمادگی در موضوعات مختلف در آزمون ماک آیلتس

علت دوم میزان آمادگی در تاپیک های مختلف در روز آزمون هست  در واقع چیزی که فرق میکنه میزان آمادگی در موضوعات مختلف و آمادگی ذهنی و روحی هست روز آزمون هست. یک مرکز میرید  اگزمینر به طور تصادفی از شما در مورد مهاجرت به خارج سوال میکنه شما دامنه لغت یا مطالعه خوبی در این موضوع دارید  اشتباه زیادی هم  نمیدید روحیتون خوبه نمره خوبی میگیرید یه مدت بعد یه مرکز  دیگه شرکت میکنید از شما در مورد تربیت فرزند سوال میکنه متن و لغت و اصطلاح در موردش نمیدونید هول میشید نمرتون کمتر میشه بعد فکر میکنید مرکز قبلی استاندارد تر بوده در صورتی که فقط بحث آمادگی شما در موضوعات مختلف هست که تاثیر در نمره شما داره. به هر حال من در قالب دو علت به شما گفتم که علل تفاوت نمره ماک آیلتس در مراکز مختلف و معتبر چی میتونه باشه.

دفعات شرکت در آزمون ماک آیلتس

ببینید در این خصوص باید بگم نمیتونم رنج مشخصی رو به شما توصیه کنم یا بگم این میزان باید قبل از آزمون شرکت کنید. بهتره وقتی آزمون ماک آیلتس میدید نظرات اگزمینر ها و تحلیل آزمونم حتما بگیرید و روی ایردات حتما کار کنید یک مدت که گذشت و احساس کردید بهبود پیدا کرده مهارت هاتون یک آزمون ماک مجدد بدید و با آزمون قبلی مقایسه کنید.

مقایسه با جدول بنداسکور آیلتس

یکی از پیشنهادهایی که میتونم بهتون بدم این هست با دقت جدول بنداسکور آیلتس رو ببینید و صادقانه خودتون رو با این جدول سنجش کنید ببینید تقریبا روی کدوم نمره قرار می گیرید. حتی اگر میتونید از یکی و یا دو تا از دوستانتون که اونها هم با آیلتس آشنایی دارند بخواهید که شما رو براساس جدول بسنجند. این به شما کمک میکنه که تصویر واقعی تری از خودتون داشته باشید. در واقع این جدول هم یک نوع ابزار سنجش هست که شما میتونید خودتون رو باهاش ارزیابی کنید و ببیند برای هر نمره چه توانایی هایی لازم هست و شما کدوماشونو دارید.

خب این مبحث هم تموم شد تا مبحث بعدی براتون آرزوی موفقیت روز افزون میکنم و حتما با ما در ارتباط باشید و نظرات رو به ما منتقل کنید.

4 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید