در قسمت قبل برخی از نکات مهم در رایتینگ رو آوردم و  حالا در همین محتوا اون رو ادامه میدم و نکات مهم در رایتینگ رو توضیح بدم.

  1. سوال رو عیناً کپی نکنید:  یکی از نکات مهم در رایتینگ اینه که باید بدونید اگزمینر اگر ببینه شما خود سوال رو بدون تغییر عینا داخل رایتینگ آوردید فکر میکنه دامنه لغات و گرامر شما پایینه و نتونستید فرم دیگه ای از سوال رو داخل متن بیارید پس همیشه سعی کنید با کلمات جایگزین سوال رو به شکل دیگه ای داخل متن بیارید.
  2. از اشکال مختلف ساختار جملات و گرامر استفاده کنید: یکی دیگه از نکات مهم در رایتینگ این هست که  اگزمینر به دنبال این هست که ببینه شما چقدر از ساختار های متنوع گرامری در رایتینگ خودتون استفاده می کنید. اگر میخواید نمره بالایی توی رایتینگ آیلتس کسب کنید باید اینو بدونید که استفاده کردن از گستره متنوعتر در ساختار گرامری جملات میتونه در بخش گرامر نمره تون رو افزایش بده پس از همین الان شروع کنید به تقویت گرامرتون.
  3. مقدمه رو طولانی ننویسید: یکی از ایراداتی که برخی از داوطلبان دارند این هست که فکر می کنند طولانی بودن مقدمه باعث افزایش نمره اونا میشه در حالی که کاملا تصور اشتباهی هست. شما باید اینو بدونید که مقدمه طولانی ممکنه حتی باعث کاهش نمره شما بشه چون ممکنه زمان رو از دست بدید و نتونید اون مواردی که در مقدمه نوشتید رو پوشش بدید. در بدنه متن همینطور نکته مهم اینه که هر چیزی توی مقدمه نوشتید رو داخل پاراگراف های بعدی توضیح و پوشش بدید اگر نه توضیح اضافه بدون پوشش مقدمه ارزشی نداره.
  4. نتیجه گیری تکراری ننویسید: موضوع دیگه ای که باید بدونید اینه نتیجه گیری شما نباید مثل مقدمه باشه و باید پارافریز بشه و کلیت متن رو به شکل دیگه ای بیان کنید به طوری که با سایر قسمت ها همخوانی داشته باشه خیلی از داوطلب ها میان نتیجه گیری رو عین مقدمه می نویسند که باعث میشه اگزمینر تصور کنه دامنه لغت شما پایین هست.
  5. از کلمات تکراری زیاد استفاده نکنید: تلاش کنید طیف متنوعی از کلمات و یا شکل های مختلف یک کلمه را استفاده کنید و از تکرار بپرهیزید در واقع سعی کنید فرم های مختلف یک کلمه را یاد گرفته و از آنها در رایتینگ خود استفاده کنید.

اگر مایل به دونستن بیشتر هستید مطلب رو روی منبع زیر هم میتونید بخونید:

منبع:

https://www.ieltsbuddy.com/ielts-writing-tips.html

دیدگاهتان را بنویسید