ویروس کرونا زندگی همه ما را تا حد زیادی تغییر داده است. قرنطینه طولانی مدت، تعطیلی مراکز کاری و تحصیلی و … از اثرات مستقیم کرونا بوده اند و شاید نتوان با اطمینان کامل گفت دوباره کی زندگی به حالت عادیش باز میگردد. برنامه های زندگی خیلی از ما برهم خورده و حتی روزمره هایمان عوض شده است.

در این بین خیلی ها بوده اند که یا قصد مهاجرت تحصیلی به خارج از کشورشان را داشته اند و به خاطر ظهور کرونا و بسته شدن مرزها و تعطیلی مراکز مجبور به انتظار شده اند و یا قصد مهاجرت در آینده  دارند و حالا نمیدانند پس از کرونا اوضاع چگونه خواهد شد. پیشتر اینجا به بعضی نکات مهم درباره مهاجرت به کانادا پرداخته بودیم ولی در مطلب زیر شرحی آورده ایم از مهمترین سوال و جواب هایی که ممکن است به درد شمایی که قصد مهاجرت تحصیلی در دوران کرونا را دارید بخورد:

1. آیا مراکز برگزاری امتحانات بین المللی زبان انگلیسی در کشور من باز خواهند بود؟ آیا امکان برگزاری این امتحانات به صورت آنلاین هست؟

امتحانات زبان انگلیسی در دنیا اینگونه تحت تاثیر پاندمیک قرار گرفته اند:

  • از خانه میتوان تافل را امتحان داد
  • آیلتس در اکثر مراکز برگزاری در دنیا فعلا لغو شده است.
  • PTE آکادمیک در اکثر مراکز برگزاری در دنیا لغو شده است.
  • از خانه میتوان GRE را امتحان داد.
  • آزمون GMAT از آوریل امسال آنلاین برگزار میشود.

2. آیا بهتر است که مهاجرت تحصیلی را به سال دیگر موکول کنم؟ مطمئن نیستم که پروسه ثبت نام را ادامه بدهم یا نه.

ما به شدت دانشجوها را به ادامه دادن برنامه مهاجرت تحصیلی به خارج تشویق میکنیم. هم اکنون همه تحت تاثیر این پاندمیک هستند و خیلی از دانشگاه ها در سطح جهان در حال ایده پردازی برای جلب دانشجوهای کشورهای دیگر هستند. در حال حاضر گمان میرود روند ثبت نام به شکل های تاخیر در شروع برنامه تحصیلی، پیشنهاد دوره های آنلاین برای دانشجوها و حتی کم کردن قیمت هر دانشگاه، اتفاق بیافتد. بهترین ایده تماس با دانشگاه ها است. فقط در نظر داشته باشید که سر دانشگاه ها خیلی شلوغ است و شاید گرفتن جواب ازشان کمی بیشتر از معمول طول بکشد.

3. چطور میتوانم بفهمم که مهلت پذیرش برای بعضی دوره ها سر رسیده است؟ و یا آیا تاریخ ثبت نام تغییر کرده است؟

پیشنهاد می شود تا به طور منظم سایت دانشگاهی که برای پذیرش در آنجا قصد اقدام دارید را چک کنید.

4. آیا تاریخ های شروع ترم در 2020 به تعویق خواهند افتاد؟

اکثر دانشگاه ها تاریخ شروع ترم در سال 2020 را به تعویق انداخته اند. بهتر است از سایت دانشگاهی که قصد پذیرش دارید یا پذیرش گرفته اید بررسی کنید.

5. اگر به خاطر پاندمیک، پذیرش های سپتامبر به تاخیر بیافتد، آیا تاریخ شروع هم به تعویق خواهد افتاد؟

پیشبینی این امر کار آسانی نیست و به دانشگاه، کشور، و منطقه مرتبط است. مرتبا سایت دانشگاه مورد نظرتان را چک کنید و اگر پیشتر ثبت نام کرده اید مستقیماً با دانشگاهتان تماس حاصل کنید.

6. آیا دوره ها به صورت آنلاین و یا ترکیبی برگزار می شوند؟ چطور متوجه بشوم که نحوه ارائه دوره ای تغییر کرده است ؟

باید با دانشگاهتان چک کنید چون شرایط برای دانشگاهها و کالجها مختلف متفاوت است. ولی در اکثر موارد بله، تغییر کرده و دوره ها اکثرا آنلاین هستند.

7. شرکت ها در مورد مدرک آنلاین چطور فکر میکنند؟ آیا مدارک آنلاین به اندازه مدارک معمولی دانشگاهی معتبرند؟

مدارک دانشگاهی حضوری و آنلاین به یک اندازه توسط شرکت ها و مراکزی که تمایل به استخدام دارند پذیرفته شده اند. اکثر شرکت ها درک میکنند که شرایط و دوران تغییر کرده اند. برای فهمیدن ارزش یک مدرک آنلاین، اعتبار دانشگاه ارائه دهنده آن را بررسی کنید، به خصوص که این کاری است که شرکت هایی که این مدارک بهشان ارائه میشود انجام خواهند داد.

8. اگر من امسال را صبر کنم آیا امکان بورسیه شدن در آینده هنوز باقی است؟

بورسیه های زیادی وجود دارد و خوب است که چک کنید که شامل شما میشوند یا خیر. برای بعضی از آن ها یک سال فاصله تحصیلی هیچ اهمیتی ندارد.

9. آیا پیشنهادی برای مطالعه بهتر در کلاس های آنلاین برای من وجود دارد؟

پیشتر در این باره چیزهایی نوشته ایم که از اینجا میتوانید آن مطلب را هم ببینید. شاید به نحوه درس خواندن شما کمک کند.

کرونا به هر حال تا مدتی با ما خواهد بود ولی دلیلی ندارد که زندگی ما مختل شود و روال عادیش را کاملا از دست بدهد آن هم با پیشرفت این روزهای تکنولوژی. امیدواریم که مقاله بالا درباره مهاجرت تحصیلی در دوران کرونا برای شما راهگشا بوده باشد. شما هم اگر در این باره تجربه ای دارید با ما در میان بگذارید و اگر به اطلاعات بیشتر و یا به شرکت حضوری در یک جلسه پرسش و پاسخ احتیاج دارید در همایش تحصیل در خارج ما شرکت کنید. در جلسه تحصیل در خارج به سوالهای شخصی شما به صورت مستقیم پاسخ داده میشود.

منابع:

2 دیدگاه

  • سلام ، ممنون از مطالب خوبتون، با توجه به اینکه به خاطر شیوع ویروس کرونا، بعضی از دانشگاه ها نمره آزمون دولینگو را برای نمره زبان مورد نظر جای آیلتس و تافل قبول میکنند، برای ارایه به سفارت و اخذ ویزا ارایه نمره دولینگو کافی است یا حتما باید نمره آیلتس ارایه شود ؟

    • سلام، این مسئله برای هر دانشگاه متفاوت هستش. لطفاً با دانشگاه مربوطه در این زمینه تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید