گوش دادن به پادکست های انگلیسی منبعی عالی برای تقویت مهارت های زبانی

گوش کردن به پادکست  یکی از موثرترین روشهای یادگیری زبان دوم است.  گوش دادن به پادکست مزایای زیادی به همراه دارد که تعدادی از انها به شرح زیر است:

  • آشنایی بیشتر و عادت کردن به شنیدن مکالمات انگلیسی
  • آمادگی برای آزمون Listening
  • آشنایی با واژه های جدید
  • تقویت لهجه برای Speaking

 

در واقع اگر می خواهید مهارت های شنوایی و زبانی خود را به شکل موثری ارتقا دهید گوش دادن به پادکست های مناسب گزینه مناسبی برای کمک به شماست.

 

شما با انجام یک جستجوی کوچک در اینترنت میتوانید تعداد بسیار زیادی پادکستهای انگلیسی پیدا کنید. اگرچه تعداد پادکستها بسیار زیاد است اما شاید همه آنها به یک اندازه برای تقویت زبان انگلیسی شما کاربرد نداشته باشند. از میان چندین و چند پادکستی که من آنها را جستجو و تست کرده ام، لیستی که در زیر آماده است را با شما به اشتراک گذاشتم. این پادکستهای موضوعها و مضامین مختلفی از داستان تا گفتگو و اخبار را در بر میگیرند و شما میتوانید با توجه به سلیقه خود هرکدام از آنها را انتخاب و گوش کنید.

 

  • This American Life

یکی از سرویس هایی که بسیار معروف بوده و همینطور در کشور آمریکا پر طرفدار است سرویس پادکست  This American Life می باشد. این پادکست معمولاً داستانهایی به صورت مونولوگ دارد که گوینده  آن به نوعی یکی از شخصیتهای داستان نیز هست. این پادکست به لحاظ محتوای قوی و داستانی خود جذابیت بسیاری برای شنونده ایجاد میکند.

 

  • Scientific American Podcast: 60-Second Science

یکی دیگر از مناابع عالی برای گوش دادن به پادکست های انگلیسی این سایت بوده که با ارایه موضوعات متنوع علمی طیف وسیعی از لغات و موضوعات را در قالب پادکست به شما ارایه می دهد. ویژگی بارز این سایت این است که مجریان آن متنوع بوده و شما می تواانید مهارت شنیداری خود را با گوش دادن به پادکست مجریان خبره که هر یک به سبک آکادمیک خود صحبت می کنند تقویت کنید.

 

به دلیل اینکه محوریت کلی این پادکست مباحث علمی و آکادمیک است، شما را با لغات آکادمیک آشنا می کند. زمان این پادکست کوتاه و کمتر از 2 دقیقه می باشد به همین دلیل در مواقعی که زمان کمی در اختیار دارید گزینه مناسبی جهت گوش دادن به پادکست است.

 

  • NPR

یکی دیگر از پادکست هایی که به طور جدی گوش دادن به آن را پیشنهاد میکنم سرویس NPR است. در واقع NPR یک رادیو با دسته بندی های متعددی است که طیف متنوعی از موضوعات مانند علم، هنر، فرهنگ، سیاست،ا قتصاد، ادبیات و…. را پوشش می دهد و به همین دلیل گزینه بسیار مناسبی برای افرادی است که قصد تقویت مهارت های زبانی خود را دارند.

 

نکته بارز NPR این است که لیست پخش های متنوعی دارد که به شکل سریالی بروز می شوند و زبان آموز می تواند با پیگیری یک لیست پخش به طور خاص اطلاعات بسیار مفیدی در آن زمینه کسب نماید. به عنوان مثال :

  • اگر به پادکست هایی در خصوص سیاست گوش می دهید می توانید مجموعه The NPR Politics Podcast را دنبال کنید.
  • اگر به شنیدن اخبار روز علاقه مند هستید مجموعه Morning Edition و یا Up First مناسب شماست.
  • اگر به دنبال پادکست هایی در حوزه سلامت هستید با توجه به وضعیت فعلی در کرونا ویروس سری In the Time of Coronavirus می تواند گزینه خوبی باشد و یا مجموعه Wellness Wednesday گزینه مناسبی است.
  • اگر به موضوعات تجارت و اقتصادی علاقه مند هستید سری های Work It ، We Question & Learn ، Take My Word For It گزینه های مناسبی هستند.

 

دیگر مزیت این سرویس یادگیری لغات انگلیسی در موضوعات مختلف بوده که سبب می شود دانش  Vocabulary شما نیز بهبود یابد.

 

من باز هم در صدد هستم که برای شما منابع بیشتری برای پادکست ارائه کنم برای همین بلاگهای ما را دنبال کنید تا بزودی با پادکستهای خوب جدیدتری هم آشنا شوید. اگر هم پرسشی دارید در زیر برای من کامنت بگذارید. من تلاش خودم را میکنم که در کوتاهترین زمان ممکن پاسخ شما را بدهم.

 

منابع:

  1. https://www.thisamericanlife.org/
  2. https://www.scientificamerican.com/podcasts/
  3. https://www.npr.org/podcasts/

5 دیدگاه

  • بسیار ممنون از راهنمایی ها و منابع مفیدی که معرفی میکنید و در اختیار همه قرار میدهید.

  • سلام چجوری ازپادکستای معرفی شده استفاده کنیم
    دانلود نمیشه

  • سلام. وقت بخیر. ضمن تشکر از معرفی این پادکستها، لطفا پادکست گفتگوی رادیویی (ترجیها آکادمیک) مناسب تسک سوم لیسنینگ هم معرفی بفرمایید. زیرا به‌ نوعی سخت ترین بخش لیسنینگ محسوب میشه.

دیدگاهتان را بنویسید