همانطور که می‌دانیم ماک، آزمون آزمایشی آیلتس است که به شکل‌های مختلف برگزار می‌شود. در این مطلب می‌خواهیم به توضیح ماک‌های تک مهارتی بپردازیم.

ماک تک مهارتی چیست؟

آزمون‌هایی که فقط تمرکز بر روی یکی از مهارت‌های آیلتس دارند را با نام ماک تک مهارتی می‌شناسیم. در این آزمون شما فقط به یکی از مهارت‌های Speaking، Reading، Writing یا Listening پاسخ می‌دهید و سطح خود را ارزیابی می‌کنید.

این نوع آزمون برای کسانی که اخیراً روی یک مهارت خاص متمرکز بوده‌اند و یا نیاز دارند سطح خود را در یک مهارت خاص بسنجند، مناسب است. تمامی ماک‌های تک مهارتی آیلتس تهران بصورت غیرحضوری و آنلاین برگزار می‌شوند.

آزمون ماک Listening

آزمون ماک Listening بصورت کاملاً آنلاین و در محیط شبیه سازی شده به آزمون کامپیوتری، برگزار می‌شود. شما می‌توانید با انتخاب Online Listening در صفحه آزمون‌های ماک ثبت نام کنید.

این آزمون به دو صورت با کامنت و بدون کامنت برگزار می‌شود که منظور از کامنت، تحلیل اگزمینر از پاسخ‌های درست و نادرست شما است.

این آزمون بصورت Web-Based و در محیط شبیه سازی شده آزمون کامپیوتری با استانداردهای آزمون اصلی و سوالات اختصاصی موسسه آیلتس تهران برگزار می‌شود. بلافاصله بعد از اتمام آزمون، نتیجه آزمون و همین طور پاسخنامه شما نمایش داده می‌شود.

برای شرکت در این آزمون داشتن کامپیوتر با مانیتور بالای ۱۳ اینچ و هدفون یا اسپیکر سالم به جهت شنیدن فایل Listening الزامی است.

آزمون ماک Reading

ماک تک مهارتی Reading نیز شبیه به آزمون ماک تک مهارتی Listening بوده و در صفحه آزمون‌های ماک با عنوان Online Reading قابل ثبت نام است.

در این آزمون شما یک ساعت زمان دارید تا به پرسش‌های استاندارد پاسخ دهید. همچنین بلافاصله بعد از اتمام آزمون، نتیجه و پاسخنامه خود را می‌توانید مشاهده کنید.

آزمون ماک تک مهارتی Reading برای افرادی که مشکل زمان‌بندی و نحوه پیدا کردن پاسخ صحیح از داخل Passage ها را دارند، بسیار مناسب است. چرا که در نصف صفحه متن و نصف دیگر سوالات قرار دارند و شما نیازی به ورق زدن ندارید؛ از طرفی با استفاده از امکانات هایلایت کردن، یادداشت گذاری، Copy و Paste می‌توانید در زمان صرفه جویی کنید.

ماک تک مهارتی Writing

آزمون ماک Writing نیز در محیط شبیه سازی شده به آزمون کامپیوتری، برگزار می‌شود و شما با تکمیل Task 1 و Task 2 آزمون خود را در مدت یک ساعت به اتمام می‌رسانید.

این آزمون نیز مانند تمامی آزمون‌های ماک موسسه آیلتس تهران، به دو صورت با کامنت و بدون کامنت برگزار می‌شود. در صفحه آزمون‌های ماک آیلتس تهران با فیلتر کردن آزمون‌ها به نوع Online Online Writing را جستجو کنید.

دقت کنید که برای این آزمون، موضوع هر دو Task را سیستم تعیین کرده و با «تصحیح Writing های شخصی» متفاوت است. موسسه آیلتس تهران، Writing های شخصی شما را تصحیح و نمره‌دهی نمی‌کند.

آزمون ماک Speaking

این آزمون نیز بصورت آنلاین برگزار می‌شود. پس از ثبت نام با شما تماس گرفته می‌شود تا زمان مناسب جهت شرکت در آزمون را تعیین کنید. آزمون ماک Speaking در محیط نرم‌افزار Skype و به شکل Video Call برگزار می‌شود.

شما با یک اگزمینر آیلتس تهران بصورت آنلاین و در مدت ۱۱ الی ۱۴ دقیقه (استاندارد آزمون آیلتس) مشغول به صحبت شده و در بازه زمانی مشخص شده نتیجه برای شما از طریق ایمیل و پیامک ارسال می‌گردد و در قسمت نتایج آزمون ماک در سایت آیلتس تهران نیز قابل مشاهده است.

در پایان

تمامی آزمون‌های ماک تک مهارتی و بصورت آنلاین (بجز Speaking) را می‌توانید در هر ساعت از شبانه روز ، شرکت کنید. این آزمون‌ها با آخرین استانداردهای آیلتس همگام بوده و سطح شما با دقت بالایی ارزیابی می‌شود.

اگر می‌خواهید همه مهارت‌ها را یکجا و شبیه به آزمون اصلی شرکت کنید اما امکان حضور فیزیکی در محل آزمون‌های کتبی را ندارید می‌توانید در آزمون Online Mock شرکت کنید. برای آگاهی بیشتر به مطلب آزمون ماک آنلاین ۴ مهارتی مراجعه کنید.

اگر قبل و یا حین آزمون به مشکل برخوردید می تونید به پشتیبانی آنلاین در تلگرام پیام داده تا همکاران ما مشکل شما را در سریع‌ترین زمان بررسی و حل کنند.

تلگرام ما: https://t.me/onlinetestsupport

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید