اگر رویاهای خود را برای تحصیل در خارج از کشور به دلیل چند مردودی تحصیلی به تعویق انداخته‌اید، نگران نباشید. بسیاری از کشورهای محبوب مانند استرالیا، کانادا، نیوزلند، ایرلند، بریتانیا و آمریکا همچنان درخواست شما را بررسی می‌کنند، حتی اگر موارد مشروطی یا مردودی داشته باشید. تنها شرط این است که شما باید آن موضوعات را قبل از شروع برنامه تحصیلی خود پاک کنید.

مشروطی یا مردودی چیست؟

مردودی معنای امتحانی است که در ابتدای شرکت در آن نتوانستید قبول شوید. این ممکن است به این دلیل باشد که شما آماده نبودید یا به دلایلی نتوانستید به امتحان بروید. برای شروع مهاجرت، مهم است که تمام مردودی‌های قبلی خود را پاک کنید.

توجه: اگر غیبت داشتید، با موسسه خود بررسی کنید که آیا در ستون نمره در مورد موضوع امتحانی که در آن حضور نداشتید علامت “غیبت” یا “صفر” را علامت زده اند زیرا “صفر” در ستون نمره به معنای مردودی است و نه غیبت.

تفاوت بین مردودی و غیبت

مردودی زمانی اتفاق می‌افتد که در یک امتحان خوب نتیجه نگیرید. از سوی دیگر، غیبت به این معناست که به دلایلی مانند بیمار بودن، تصادف یا مواجهه با مشکل معتبر دیگر نتوانستید در امتحان شرکت کنید.

گواهی ریزنمرات چیست؟

این گواهینامه‌ای از دانشگاه یا موسسه شما است که هر گونه مردودی را که ممکن است داشته باشید فهرست می‌کند.

اهمیت گواهی شما

روش محاسبه مردودی بین کشورها متفاوت است. برخی از کشورها تعداد مردودی‌ها را محاسبه می‌کنند، در حالی که برخی دیگر تلاش‌های انجام شده برای جبران آن‌ها را در نظر می‌گیرند. این گواهی به عنوان مدرکی است که نشان می‌دهد شما با موفقیت تمام موارد مردودی خود را پاک کرده‌اید.

برای روشن شدن موضوع، اجازه دهید آن‌ها را به دو دسته تقسیم کنیم:

 

  1. تعداد دروس شکست خورده معادل تعداد مردودی‌ها است
    در کشورهایی مانند آمریکا و بریتانیا، واحدهای مردود صرف نظر از تعداد تلاش‌هایی که برای گذراندن آن‌‌ها انجام داده‌اید، به عنوان Backlog در نظر گرفته می‌شوند.
  2. تعداد تلاش برای گذراندن واحدهای ناموفق برابر با تعداد مردودی‌ها است
    در کشورهایی مانند استرالیا، تعداد تلاش‌ها در نظر گرفته می‌شود.

 

به عنوان مثال، اگر در یک درس مردود شوید اما در ترم‌های مختلف سه بار تلاش کنید تا آن را جبران کنید، تعداد مردودی «۳» محاسبه می‌شود که با تعداد تلاش‌های انجام شده مطابقت دارد. این کشورها از تعداد تلاش‌ها برای ارزیابی تعهد شما نسبت به آن درس یا آموزش استفاده می‌کنند.

آیا مشروطی و مردودی روی ویزای شما تأثیر می‌گذارد؟

شما باید درک کنید که این یک روند اداری است. شما ویزای دانشجویی خود را زمانی دریافت می‌کنید که یک Offer letter از دانشگاه خارج از کشور داشته باشید، و آنها پیش از ارائه نامه، مشکلات شما را در نظر می‌گیرند. بنابراین، به طور غیر مستقیم تأثیر می گذارد نه مستقیم.

در انتها

مشروطی یا مردودی یکی از بزرگترین نگرانی‌های افرادی‌ست که در دوران تحصیل خود با مشکلاتی دست و پنجه نرم کرده‌اند. در قسمت ابتدایی این مطلب، به توضیح این موارد پرداختیم تا در قسمت دوم، ببینیم چطور با داشتن این موارد به کشورهای دیگر مهاجرت کنیم.

 

منبع

idp.com

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید