سلام به همه امیدوام حالتون خوب باشه. خب میخوام در مورد یه موضوع حساس و مهم باهاتون صحبت کنم یعنی هدف آیلتس گرفتن و کاربرد اون. تا الان از خودتون پرسدین چرا اصلا باید آزمون آیلتس بدید؟ هدف آیلتس چیه برای داوطلب ها؟ مزیت گرفتن مدرک آیلتس چی هست؟ توی این مطلب در این خصوص با شما صحبت می کنم ضمن اینکه ملودی عزیز یک استوری داخل پیج اینستاگراممون گذاشتن و ازتون همین سوال رو کردن و پاسخ های خیلی زیبایی دادید که برخیاشونو اینجا میگم که بدونید دیگران از مدرک آیلتس چه استفاده ای کردن و یا هدفشون از گرفتن مدرک آیلتس چیه؟ باید اینو بدونید که فقط حدود 9,000 موسسه و مرکز آکادمیک مدرک آیلتس رو به رسمیت می شناسن و معتبر هست براشون پس میشه گفت این مدرک از اعتبار و ارزش بالایی برخوردار هست. اگر به این تعداد مراکز کاری و غیره رو هم اضافه کنیم این عدد بدون چند صد برابر خواهد شد.

آیلتس برای کار

یکی از اهدافی که افراد به دنبال اخذ مدرک آیلتس هستند پیدا کردن شغل و کار بهتر هستش. در واقع خیلیا برای پیدا کردن یک کار بهتر (مثلاً مهاجرت کاری و یا کار در خود ایران) باید ثابت کنن مهارت بالایی در انگلیسی دارند چون در غیر این صورت کارفرما قبول نمی کنه. در واقع باید اینطوری بگم برای اینکه مثلاً بتونید داخل یک کشور خارجی کار کنید و یا حتی برای یک شرکت تجاری در داخل ایران کار کنید باید بتونید که مهارت درک، صحبت کردن و یا نوشتن به انگلیسی خودتون رو به سفارت و یا کارفرما ثابت کنید. در مورد خاص مهاجرت در پایین بیشتر توضیح دادم که میتونید در پایین بخونید.

آیلتس برای تحصیل

یکی از محبوب ترین روش های مهاجرت برای افراد از روش تحصیلی هست و میدونید که همه مراکز آکادمیک و علمی یکی از شروط پذیرششون این هست سطح زبانتون مناسب باشه. برای کالح معمولا آیلتس بالای 5 لازم دارن و لیسانس 6 و برای ارشد بالای 6.5 مدرک آیلتس را ارائه بدهید. توی نظر سنجی که ملودی عزیز داخل استوری اینستا گذاشته خیلیاتون هدفتون از آیلتس گرفتن رو تحصیلی و ادامه تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور اعلام کردید که نشون میده خیلی هاتون به دنبال ادامه تحصیل هستید که خیلیم خوبه و باید اینو بدونید اولین سدی که پیش روی شما هست نمره آیلتس شما هست.

امتیاز داشتن آیلتس بالا برای پذیرش تحصیلی

یکی از مواردی که باید حتما بدونید این هست که در روش های مختلف مهاجرتی برای افرادی که مدرک بالای 7 دارند امتیاز در نظر گرفته شده و باعث میشه از دیگران جلو بیفتند همین عامل باعث شده بازار انواع کلاس های آیلتس داغ باشه به خصوص در مهارت نوشتاری که فکر میکنم دیگه یه کابوس شده برای داوطلبان چون گرفتن نمره رایتینگ بالای 7 آنچنان آسان نیست. برای پذیرش در دانشگاه های سطح بالا گرفتن نمره بالا خیلی اهمیت داره و یکی از اهداف داوطلبان برای گرفتن آیلتس اینه در مقطع دکتری ادامه تحصیل بدن که داخل استوری به ملودی عزیز گفته بودید.

آیلتس برای تدریس

یکی دیگه از اهدافی که برای آیلتس وجود داره اینه که برخی از مدرسین میخوان مدرکشو بگیرن و برای تدریس آیلتس برند بشند و بتونن توانایی و مهارت خودشونو بسنجن در واقع خیلی از موسسات آموزشی زبان یکی از شروطشون برای تدریس آیلتس داشتن نمره مشخصی در آزمون آیلتس هست و بعضی از شما عزیزان داخل استوری عنوان کرده بودید برای تدریس آیلتس میخاید مدرک آیلتس رو بگیرید.

آیلتس برای مهاجرت

و سرآخر هدفی که خیلیها رو مشغول به خودش کرده مهاجرت هستش. این روزها تقریباً همه میدونند که کشورهای مهاجرت پذیری مانند کانادا، استرالیا، نیوزلند، انگلستان و… نمره قابل قبولی از آیلتس (معمولاً 6 به بالا در مجموع) را احتیاج دارند. این مهاجرت ها اغلب به صورت سرمایه گذاری و یا کاری حرفه ای هستند که شاید بعداً در یک بلاگ به جزئیات بیشتری در این مورد بپردازیم. در هر صورت اگر برای شما این سوال مطرح میشه که چرا نمره آیلتس قابل قبولی لازمه باید بهش اینجوری فکر کرد. آیا شما میتونید تصور کنید که شخصی به محض مهاجرت به عنوان متخصص در یک شرکت و یا سازمان شروع به کار بکنه ولی نتونه در یک جلسه کاری به خوبی صحبت بکنه و یا یک گزارش و یا یک ایمیل رسمی بنویسه؟ فکر کنم پاسخ این سوال رو همه شما از من بهتر میدونید.

هدف شما در زندگی چیه؟

از اینجا به بعد دیگه توپ تو زمین شماست. قبل از شروع به کار و درس خوندن چند ساعتی و شاید هم چند روزی پیش خودتون فکر کنید که هدف شما توی زندگی چیه و آیا برای این هدف شما به امتحان آیلتس نیازی دارید یا نه؟ پاسخ رو شما میدونید ولی اگر با من هم درمیون بذارید ممنون میشم. در این باره هرچی بیشتر مینویسم پیش خودم فکر میکنم که باز باید جزئیات بیشتری در این زمینه رو توضیح بدم اما این رو به شما میسپارم که برام کامنت بذارید و بگید که در چه مورد بیشتر میخواهید بدونید و من قول میدم که بعد از تحقیق کامل براتون خلاصه تحقیق ها و نظراتم رو بنویسم.

پس مثل همیشه کامنت یادتون نره… روز و شبتون خوش!

دیدگاهتان را بنویسید