استفاده از منابع مفید در آیلتس نوعی سرمایه گذاری به حساب می آید چرا که با صرف کردن هزینه و زمان برای تهیه و مطالعه آن ها می توانید سطح خود را ارتقا داده و به نمره دلخواه خود در آزمون آیلتس برسید. در این بلاگ آیلتس تهران قصد دارم برای شما برخی از منابع مهم را جهت افزایش مهارت های زبانی معرفی کنم.

 

منابع مفید برای تمرین و شبیه سازی آزمون

  • Official IELTS Practice Materials (1 and 2) : زدن تست های استاندارد اهمیت بالایی برای یادگیری دارد چرا که باعث می شود داوطلب با سبک آزمون کاملاً آشنا شده و بدون آمادگی آزمون ندهد. از این رو این دو کتاب ها منابع بسیار خوبی برای تست زدن هستند. همچنین این کتاب ها به بیان برخی از نکات آموزشی و تفاوت های آکادمیک و جنرال پرداخته اند.
  • The Official Cambridge Guide to IELTS: این کتاب شامل 5 فصل بوده که چهار فصل نخست، هرکدام به یکی از مهارت های شنیداری، گفتاری، درک مطلب و نوشتاری پرداخته است و بخش آخر نیز شامل 8 آزمون آزمایشی آیلتس می‌باشد که برای هر آزمون یک پاسخنامه کامل قرار داده است. در این کتاب همچنین نکات بسیار مفیدی نیز در خصوص نحوه پاسخ دادن به سؤالات این آزمون توضیح داده شده است.
  • وب سایت ielts.org : یکی دیگر از منابع مفید جهت تمرین و آشنایی با سبک سوالات آزمون آیلتس ، وب سایت رسمی آیلتس می باشد.
  • Kaplan IELTS Prep Plus with 8 Practice Tests, 2019-2020: در کنار منابع رسمی، مجموعه Kaplan می تواند یک کمک بزرگ به داوطلبان آزمون آیلتس باشد چرا که در بر گیرنده 8 سری تست استاندارد آیلتس بوده که شامل 6 تست آکادمیک و 2 تست جنرال می باشد. در این مجموعه راهکارهای تست زنی در هر 4 مهارت  Listening, Reading, Writing, Speaking تشریح شده است.
  • وب سایت ieltsliz : در میان انبوه سایت های آموزشی آیلتس یکی از معتبرترین آنها این وب سایت می باشد که در همه بخش ها توانسته پوشش مناسبی از نظر معرفی منابع، راهکارها، نمونه سوالات، روش های حل سوالات و سبک سوالات را فراهم کند.

 

منابع مفید جهت ارتقای واژگان انگلیسی

جهت ارتقای دامنه واژگان کتب و منابع متعددی وجود دارد که در ادامه برخی از معتبرترین آن ها را به شما معرفی می کنیم

  • Vocabulary for IELTS: این کتاب یکی از بهترین کتب جهت ارتقای سطح واژگان می باشد. این کتاب حاوی نکات مفید برای داوطلبان بوده و واژگانی را که جهت پاسخگویی به سوالات نیاز است آموزش می دهد.
  • Cambridge Vocabulary for IELTS Advanced: این کتاب تمرکز ویژه ای بر روی collocation دارد و مطالعه آن برای داوطلبانی که قصد دارند نمره بالایی در آزمون کسب کنند بسیار مفید می باشد.

در نظر داشته باشید برای ارتقای دانش واژگان صرفا مطالعه لغت به تنهایی کارایی بالایی نخواهد داشت و شما باید کاربرد آنها در جملات را به خوبی یاد بگیرید که این کار با تمرین زیاد بدست خواهد آمد. همینطور یکی از روش های عالی برای یادگیری لغات، مطالعه مقالات استاندارد و آکادمیک می باشد . منابع زیر می تواند یک کمک عالی برای بهبود دانش واژگانی شما به حساب آید:

در پایان باید گفت جهت کسب نمره مطلوب باید با مطالعه منابع معتبر و تمرین مستمر سعی نمود یادگیری را به شکلی موثر تثبیت کرد که بتوان در زمان آزمون از آن به شکل موثر استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید