با تعطیلات چیکار میکنین؟ من که در فرودگاه نشستم و دارم برای شما مطلب مینوسیم. خوشبختانه همسفر من یکی از دوستان اگزمینر هست و من تا فرصت دارم میخوام کلی ازش اطلاعات کسب کنم و تصمیم گرفتم از بعضی غلطهای رایج و راهکارهایی درباره Speaking با هم حرف بزنیم.

اشتباهات ساختاری

میدونین یکی از دلایلی که باعث میشه از کسب بند اسکور بالاتر از حد میانگین محروم شوید ، اشتباهات و عدم اطلاع کافی از زبان است و ربطی به  بی دقتی و استرس در روز مصاحبه نداره  که عنوان Systematic inaccuracies یا  اشتباهات ساختاری گفته میشود.

مدام و بی وقفه صحبت نکنین

خیلی مواقع داوطلبین به ما میگن خیلی از کلاسهای زبان به داوطلبین تاکید میکنند که مدام پشت سرهم صحبت کنین چون اینجوری اگزمینر فکر میکنه که شما بر زبان مسلط هستین. باورتون میشه وقتی این جمله و شنیدم کلی خندیدم . تصور کنین  شما در جلسه ای حاضر بشین که قرار است اشعار حافظ با همون سبک و سیاق عرفانی خوانده بشه ولی  استاد به شما  بگه توی جلسه از هر کی دلت خواست بخون ( مثلا اندی ، حامد همایون ، کامران هومن .. ) مهم اینه که تو شعر بخونی. میبینین هیچ ربطی نداره !!

موضوع رو درک کنین

 شما علاوه بر دقت بر تلفظ صحیح کلمات باید تمامی دقت خود را بر روی موضوع خواسته شده بگذارید و مربوط به موضوع صحبت کنین ، یکی از کم شدن نمره ها در آزمون مصاحبه درک نکردن موضوع بوده .

قوانین مصاحبه رو رعایت کنین

 مورد دیگه ای که به نظرم خیلی مهمه آشنا شدن با قوانین امتحان مصاحبه است ، فراموش نکنید که شما نباید ساعت روی میز اگزمینر و بردارین و چک کنین. اگر فکر میکنین با خنده و شوخی میتونین زمان را بگذرونین و خودتون و یک شخص مسلط نشون بدین اشتباهه . اگزمینر قانونا نباید زمان را با شما به خنده و شوخی بگذرونه و فقط باید لبخند بزنن باور کنین آدمهای خشک و جدی نیستن  ، درواقع به وقت شما دارن اهمیت میدن .

خب مطالبی که براتون جمع بندی کردم  در چند پست در اختیارتون قرار میدم که خیلی طولانی و کسل کننده نشه. این هم راهکارهایی درباره speaking ، ممنون میشم که وبلاگ ما را به دوستانتون معرفی کنین و هر نظری دارین برای من در کامنت ها بنویسین.

دیدگاهتان را بنویسید