خب امروز تصمیم دارم براتون درباره راهکارهایی برای listening حرف بزنم؛ یکی از روش های مسلط بودن درآزمون Listening:

همانطور که میدونین آیلتس با بخش listening  شروع میشه که از چهار بخش تشکیل شده و در مجموع شما باید به 40 سوال پاسخ دهید.

اول از همه به خودتون قول بدین که روزانه 40 دقیقه از وقتتان را برای این بخش اختصاص بدین.فقط و فقط 40 دقیقه!

یک تمرین روزانه

 در این تمرین شما یک فایل صوتی به زبان انگلیسی و گوش میکنین و بعد از شنیدن هر جمله ، pause  زده و جمله را برای خودتون مینویسین. این کار را تا آخر متن تکرار میکنید و در آخر نوشته ی خودتون و فایل را باهم چک میکنین. اینجوری هم کلی لغات جدید یاد میگیرین هم اینکه به اشتباه هایی که در طول این بخش دارین پی می برین . برای تهیه این متن ها میتونین از کتابهای آموزشی و وب سایتها کمک بگیرین ولی حتما دقت کنین که متن نوشتاری فایل صوتی هم داشته باشن.

دومین کار که میتونه به پیشرفت شما در این مرحله کمک کنه ، روخوانی از روی سوالات هست . قبل از شروع شدن متن حتما سوالها را یک نگاه کلی بندازید با این کار تا حدودی با موضوع آشنا میشوید و بعد از گوش دادن به فایل ، سوالات را پاسخ دهید .هنگام تصحیح کردن سوالها حتما دلیل اشتباهتون را پیدا کنید و بارها از روی  متن با پاسخ جدید روخوانی کنید و کلمات جدیدی که پیدا کردین را در یک دفتر جدا با معنی فارسی و انگلیسی برای خودتون بنویسین و با لغات جدیدی که پیدا کردین جمله سازی کنید. سعی کنید هرروز این لغات و مرور کنید و جمله سازی را تکرار بکنید. اگر خیلی روی این بخش از امتحان مسلط نیستید میتوانید هر متن را دوبار گوش بدهید ولی به این کار عادت نکنید چون در نهایت در امتحان اصلی هر متن یک بار پخش میشود.

در پستهای بعدی به راه حل های بیشتری اشاره میکنیم.

اگر از دوستانتون کسی هست که در فکر امتحان آیلتس هست و یا قراره این امتحان را به زودی بده میتونین لینک سایت ما را براشون ارسال کنین تا همه در کنار هم به موفقیت برسیم.

در ادامه باز هم براتون از راهکارهایی برای listening گفته ام. اینجا میتونین پیداش کنین.

مرسی

ملودی

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید