سلام به شما امیدوارم اول هفته رو خوب شروع کرده باشید. اینو اول از همه بهتون بگم که من به این صورت در مورد آیلتس مطلب می نویسم که سریالی به هم ربط داشته باشند و شما با دنبال کردن اونا بتونید سطحتونو ارتقا بدید. برای همین قبل از شروع این مطلب آموزشی توصیه می کنم اگر مطلب نکات طلایی در مصاحبه آزمون آیلتس (IELTS Speaking Tips)  رو نخوندید حتما ببینید.

خب بریم ببینم مصاحبه آزمون آیلتس در قسمت سوم چیا هست

  • قبل از شروع مصاحبه آیلتس یک پادکست مناسب گوش بدید:

    نکته مهمی که باید بدونید اینه که گوش دادن به یک پادکست مفید و آموزشی میتونه آمادگی شما رو برای آزمون شفاهی یا Speaking بالا ببره چون باعث یادآوری برخی نکات مهم قبل از آزمون میشه در واقع سعی کنید چند روز قبل از آزمون یکسری پادکست آموزشی مفید کنار بزارید و روز آزمون مصاحبه آیلتس گوش بدید. این کار یه جورایی به معنایی یک جمع بندی خیلی سریع و مفید برای شما هست حتی میتونید خودتون صدا ضبط کنید از قبل و نکات مهم رو داخلش بیان کنید مثل collocations, idiomatic expressions, phrasal verbs, discourse markers and connectives

  • سوال اگزمینر رو پارافریز کنید:

    بزارید همینجا یک نکته خیلی مهم بهتون بگم که قطعا اگر ازش درست استفاده کنید میتونه برگ برنده شما در آزمون آیلتس باشه و اون “پارافریز” هست. در پست های بعدی حتما در مورد پارافریز مفصلا صحبت میکنم باهاتون و قدم به قدم بهتون میگم چطور پارافریز کنید. پارافریز کردن در آزمون مصاحبه آیلتس یا IELTS Speaking دوتا مزیت بزرگ داره اول اینکه شما زمان بیشتری میگیرید از اگزمینر و باعث میشه طولانی تر صحبت کنید که خودش یک حسن به حساب میاد و باعث طولانی تر شدن پاسخ های شما بشه مزیت بعدی که خیلی اهمیت داره یه جورایی به رخ کشیدن دامنه لغات و گستردگی رنج گرامر شما به اگزمینر هست یعنی من میتونم از واژگان متعدد و گسترده ای استفاده کنم و همینطور قدرت مانور خوبی در بکارگیری طیف وسیعی از دستورهای گرامری دارم  البته باید به صورت کاملا طبیعی این اتفاق بیوفته نه طوری که ممتحن متوجه بشه شما حفظ کردید.

  • جواب هاتون رو در مصاحبه آیلتس بسط بدید:

    شاید این نکته رو قبلا هم گوشزد کرده باشم اما اینجا اختصاصا میخوام به گزارش های تحلیلی و استفاده از اعداد و ارقام و Report ها اشاره کنم. یعنی شما بتونید در پارت 2 و 3 آزمون مصاحبه آیلتس از گزارش های تحلیلی استفاده کنید مثال می زنم اگزمینر توی پارت سوم از شما میپرسه چرا در شهر ها معماری ساختمان ها بیشتر مدرن هست و ساختمان ها بلند و برج مانند هستند؟ اینجا جایی هست که باید بتونید تحلیلی و چالشی صحبت کنید. همینطور توصیه اکید میکنم برید تحلیل های روز سایت های خبری انگلیسی زبان رو بخونید اونجا میتونید رنج وسیعی از لغات و شیوه های بیان گزارش های تحلیلی رو یاد بگیرید.

  • اگر متوجه شدید یک چیزیو اشتباه گفتید اصلاحش کنید:

یک نکته کاربردی در مصاحبه آیلتس اینه که اگر گرامر یا لغتی رو درست استفاده نکردید و بعدش متوجه شدید سریع اصلاحش کنید اگرنه ازتون نمره کم میشه اینو متاسفانه خیلی از داوطلب ها نمیدونن و باعث از دست دادن نمرشون میشه.

خب منتظر قسمت بعدی از مطالب آموزشی Speaking باشید تا نکات دیگه ای رو بهتون بگم ضمنا منتظر نظرات خوبتون هستم.

 

24 Jul 2019

2 دیدگاه

  • چرا شما نمونه لغتهای مفید و کاربردی تو اسپیکینگ و نمونه پادکست نمیذارید من ۲۶ ازمون دارم همین ماه😢😢😢

دیدگاهتان را بنویسید