فصل تابستان به جهت تعطیل شدن مدارس و دانشگاه ها و در اختیار داشتن زمان آزاد بیشتر به عنوان یک زمان طلایی جهت یادگیری محسوب می شود. داوطلبان آیلتس با مدیریت زمان در فصل تابستان می توانند مهارت های زبانی خود را در این فصل بهبود دهند. در این بلاگ قصد دارم برای شما از مزیت های فصل تابستان برای یادگیری زبان صحبت کنم.

  • داشتن زمان آزاد بیشتر

اگر دانش آموز یا دانشجو هستید حتما فصل تابستان می تواند زمان کافی در جهت فراگیری زبان در اختیارتان قرار دهد چرا که دیگر درگیر امتحانات و تکالیف آموزشی خود نیستید. در ایامی که مدارس و دانشگاه ها فعال هستند به دلیل حجم زیاد تکالیف درسی زبان آموان احتمالاً نمی توانند به خوبی زمان خود را مدیریت کنند. در صورتی که شاغل نباشید زمان بسیار خوبی را در اختیار خواهید داشت و می توانید با یک برنامه ریزی اصولی در جهت تقویت و یادگیری زبان اقدام نمائید. اگر هم شاغل هستید باید بگویم فصل تابستان به جهت اینکه بیشترین ساعات روز را در مقایسه با سایر فصل ها دارد باز هم زمان کافی برای مطالعه در طول روز را خواهید داشت. مزیت مطالعه زبان دراین فصل این است که در کنار سایر فعالیت های تفریحی خود می توانید با انگیزه بیشتر مشغول به یادگیری زبان باشید اما در سایر فصول سال به دلیل حجم بیشتر کارها شاید انگیزه و زمان کافی برای یادگیری زبان در کنار تحصیل و یا شغل نداشته باشید.

  • یادگیری زبان در کنار تعطیلات تابستان

یادگیری لغات مستلزم تمرین های متعدد بوده و فرد باید بتواند لغات جدید را در قالب جمله به کار گیرد و این فرصت غنی در تابستان برای شما فراهم است. در واقع در تعطیلات تابستانی حتی زمانی که به مسافرت میروید با استفاده از برنامه های متعددی که در گوشی قابلیت نصب دارند می توانید به یادگیری لغات جدید بپردازید. یکی از محبوب ترین برنامه های تحت اندروید FluentU است که با نصب آن به منابع آموزشی متعددی دسترسی خواهید داشت. مزایای استفاده از برنامه های تحت تلفن همراه این است که در تعطیلات و یا زمان هایی که حتی منزل نیستید به سادگی قابلیت استفاده و بهره برداری داشته و می توانید در کنار لذت بردن از سفرهای تابستانی یادگیری لغت را هم داشته باشید.

دلیل این امر آن ست که یاد گیری لغت برای عده زیادی از داوطلبان سخت و کسل کننده بوده و اینکه بخواهند در پیک های کاری و یا تحصیلی همزمان لغت را هم یاد بگیرند کمی سخت به نظر می رسد  بنابرین فصل تابستان یکی از زمان های مناسب یادگیری لغات انگلیسی می باشد که در کنار تفریح می توان به آن پرداخت.

  • آب و هوای مطبوع و مناسب در فصل تابستان

تقریباً می توان گفت آب و هوا در فصل تابستان مورد علاقه خیلی از افراد بوده و انگیزه کافی جهت انجام امور را به آنان  می دهد. آب و هوایی به دور از هوای سرد یا بارانی ،مه آلود ، طولانی تر بودن زمان روز نسبت به شب و  بهره بردن از نور طبیعی در این فصل این انگیزه را در داوطلبان می تواند ایجاد کند که فصلی ایده آل برای تمرکز بر روی مهارت های زبانی است. در این فصل خبری از شرایط بد جوی نیست و افراد می توانند زمان بیشتری را در بیرون از خانه سپری کنند و به دلیل بهره مندی از آب و هوای مطبوع امکان گشت و گذار و رفتن به سفر فراهم است.

در پایان باید بگویم اگر قصد یادگیری یک زبان جدید خصوصا انگلیسی را دارید و یا در حال آماده شدن برای آزمون آیلتس هستید بهتر است از همین امروز اقدام به طراحی یک برنامه دقیق و قابل انعطاف بکنید. از زمان کافی که در طول روز در فصل تابستان در اختیار شماست بهره کافی را  ببرید و اقدام به یادگیری و یا تقویت مهارتهای زبانی خود کنید. اگر سوالی در خصوص کلاس های تابستانی آیلتس تهران دارید و یا نمیدانید چگونه برنامه ریزی درستی داشته باشید می توانید با مشاوران ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید