ممکن است بعد از اعلام نتایج آزمون از سوی سنتر برگزاری آیلتس، شما یک ایمیل از سوی IDP دریافت کنید؛ ایمیلی که شاید هیچوقت فکرش را هم نمی‌کردید. در آن ایمیل خبر از Withheld شدن کارنامه را به شما می‌دهند و تا بررسی مجدد از شما می‌خواهند که صبر کنید. اما چرا کارنامه آیلتس Withheld می‌شود؟

کارنامه Withheld شده به معنی آن است که نتیجه آزمون شما به دلایل زیر، در دست بررسی مجدد است و پس از بررسی همه جانبه، کارنامه نهایی صادر می‌شود. پس اگر به Deadline خود نزدیک هستید، این خبر کابوس بزرگی خواهد بود…

دلایل Withheld شدن کارنامه آیلتس

1. نیاز به تحلیل دقیق‌تر آزمون

گاهی ممکن است IDP برای تحلیل آزمون شما و اعلام نمره، بیش از معمول زمان صرف کند؛ چرا که در آزمون شما موردی غیرعادی پیدا شده و IDP بررسی بیشتر آزمون شما را لازم می‌داند.

در این شرایط نیز ممکن است از شما نمونه Writing یا Speaking گرفته شود تا نمره دقیق‌تر صادر شود. ممکن است نتیجه آزمون شما کنسل شده و نیاز باشد که مجدد در آزمون آیلتس شرکت کنید.

2. کنترل کیفیت و روند برگزاری آزمون شما

در مواردی IDP از روند آزمون شما راضی نبوده و برای بررسی بیشتر کیفیت و شرایط آزمون شما نیاز به زمان بیشتری دارد. در اینصورت نمره‌دهی به تست شما کمی بیشتر طول کشیده و ممکن است تا یک هفته بعد از اعلام نتایج بتوانید کارنامه خود را دریافت کنید. البته در مواردی هم از یک تا سه ماه نیز زمان می‌برد.

۳. سلامت آزمون

اگر IDP شما را مشکوک به تقلب یا موارد مشابه بداند، نتیجه شما را تا روشن شدن اوضاع Withheld می‌کند. این مورد ممکن است بدلایل زیر رخ دهد:

  • شما سابقاً به جای شخص دیگری آزمون داده باشید.
  • در روز آزمون شخص دیگری به جای شما آزمون داده باشد.
  • فردی که آزمون کتبی/کامپیوتری شرکت کرده با فردی که Speaking را شرکت کرده متفاوت بودند.
  • موسسه برگزاری تقلب شما را برای IDP فرستاده باشد.
  • و موارد مشابه دیگر که منجر به مشکوک شدن موسسات می‌شود…

در اینصورت اگر تقلب در آیلتس محرز شود، شما و دیگر افرادی که شما را در پروسه تقلب کمک کرده‌اند، ۳ سال از آزمون محروم شده و این آزمون شما نیز کنسل می‌شود.

 

تاثیر شخص بر Withheld شدن آزمون

اگر اطلاعات شخصی شما یا موارد عنوان شده در کارنامه که توسط شما ارائه شده با واقعیت تفاوت داشته باشد، ممکن است آزمون شما لغو شده و نیاز به شرکت مجدد در آزمون داشته باشید. پس در هنگام ثبت نام و ارائه مدارک حتماً با دقت این کار را انجام داده و تمامی اطلاعات را مطابق واقعیت وارد کنید.

همچنین سعی کنید حداقل ۲ ماه قبل از پایان Deadline اقدام به شرکت در آزمون آیلتس نمایید تا در صورت بروز همچین مشکلی، نگران Deadline خود نباشید.

لازم است بدانید که در هنگام ثبت نام، با شرایط و قوانین آزمون موافقت می‌کنید؛ در این قوانین به IDP اجازه نگه‌داشتن نتیجه خود را برای بررسی بیشتر می‌دهید.

 

اگر کارنامه Withheld شد، چه کنیم؟

در ابتدا با سنتر آزمون خود تماس بگیرید تا راهنمایی دریافت کنید و سپس طبق صحبت‌های سنتر عمل کرده و برای اطلاع‌رسانی‌های بعدی به گوش باشید. معمولاً آیلتس به زودی نمره شما را اعلام کرده و کارنامه شما صادر می‌شود.

اگر به Deadline خود بسیار نزدیک هستید می‌توانید با IDP نیز در ارتباط باشید تا سریعتر کارنامه شما را ارسال کنند؛ اما پروسه بررسی مجدد ممکن است حتی تا سه ماه به طول بیانجامد.

در آخر هم اگر IDP یا سنتر آزمون، از شما مدارک بیشتر یا حضور مجدد برای بررسی بهتر یا شرکت مجدد در آزمون را درخواست کرد، به سرعت برای اینکار آماده شده و روند اعلامی را طی کنید.

 

اگر به Deadline خود بسیار نزدیک هستید

در ابتدا پیشنهاد می‌کنیم تا اعلام نتیجه آزمونی که Withheld شده صبر کنید اما اگر احساس می‌کنید باید مجدد آزمون شرکت کنید، می‌توانید مجدد ثبت نام کنید.

پیشنهاد می‌کنیم برای آزمون آیلتس کامپیوتری ثبت نام کرده و مجدد آزمون دهید؛ چرا که نتایج آیلتس کامپیوتری ۳ روزه اعلام شده و دو بار در هفته و در سه نوبت صبح، ظهر و عصر برگزار می‌شود. برای آگاهی بیشتر مطلب مقایسه آیلتس کامپیوتری و کتبی را مطالعه کنید.

همچنین می‌توانید به دانشگاه یا موسسه مقصد خود Withheld شدن کارنامه خود را اعلام کنید تا برای شما استثنا قائل شوند. البته پیش از این کار با مشاور خود نیز مشورت کنید.

 

منبع

ielts.idp.com

دیدگاهتان را بنویسید