یکی از بخش های مهم در آزمون آیلتس بخش Speaking بوده که خود نیز شامل سه بخش است. در بخش اول داوطلب باید به سوالات عمومی پرسیده شده به خوبی پاسخ دهد.

بخش 1 تقریباً 4 تا 5 دقیقه طول می کشد که تقریباً به 12 سؤال در سه موضوع مختلف تقسیم می شود. داوطلب برای کسب نمره دلخواه باید سعی کند در این بخش آرامش خود را حفظ کند و به سوالات پاسخ دهد. در این بلاگ به بررسی عواملی که می تواند به بهبود نمره شما در بخش اول اسپیکینگ کمک کند می پردازیم.

  • Pronunciation دارای اهمیت است

توجه داشته باشید رعایت Pronunciation برای بسیاری از ممتحنین آزمون در این بخش دارای اهمیت بوده و باید تلاش کنید تا حد ممکن در این بخش مشکلی نداشته باشید و در عین حال سعی کنید از طیف متنوعی از لغات در پاسخ به سوالات استفاده کنید. در واقع هر قدر راحت تر باشید و Fluent صحبت کنید شانس کسب نمره بهتری دارید.

  • پاسخ به سوالات نه کوتاه باشد و نه طولانی

باید دقت داشته باشید که زمان پاسخ گویی به سوالات در بخش اول اسپیکینگ تقریبا 40 ثانیه است بنابرین باید زمان پاسخ به سوالات را مدیریت کنید.به عنوان مثال می توانید با بیان دو جمله پاسخ مناسبی به سوالات بدهید. مراقب باشید به سوالات بخش اول پاسخ های کوتاه yes/no ندهید و پاسخ باید کامل و با یک توضیح مختصر باشد. دقت کنید توضیح کوتاه این را به ممتحن تلقین می کند که می توانید از دامنه لغات و گرامر خود در بسط دادن پاسخ ها استفاده کنید.

  • از پاسخ های از قبل حفظ شده استفاده نکنید

نکته بسیار مهم در این بخش این است که ابدا نباید از پاسخ های آماده و در قالب های از پیش مشخص شده استفاده کنید. ممتحن به سادگی متوجه حفظی و آماده بودن پاسخ های شما خواهد شد که می تواند سبب کاهش محسوس نمره شما بشود. باید سعی کنید پاسخ ها کاملا طبیعی باشند. کتب و منابع زیادی در خصوص سوال و جواب های آماده وجود دارد و باید بدانید حفظ کردن این جملات هیچ کمکی به شما نخواهد کرد اما می توانید از لغات آن ها بهره ببرید.

  • در چهارچوب پاسخ دهید

برخی از داوطلبان تصور می کنند اگر پاسخ خود را در این بخش بسط دهن،یعنیو مباحث متفرقه و خارج از سوال مطرح شده را باز کنند نشان دهنده قدرت لغت بوده و سبب افزایش نمره خواهد شد. باید بگوییم این طرز دیدگاه کاملا غلط بوده و باید سعی کنید صرفا در چهارچوب سوال پرسیده شده یک پاسخ مستقیم و واضح بدهید.

  • از اینکه ممتحن وسط صحبت شما را قطع کند نگران نشوید

باید توجه داشته باشید که ممتحن در یک بازه زمانی فشرده و برنامه ریزی شده باید بتواند کلیه مباحث  و سوالات را مطرح کند به همین دلیل برای مدیریت زمان ممکن است وسط صحبت، شما را قطع کند. برخی از داوطلبان تصور میکنند قطع شدن صحبت آنها توسط ممتحن یک نکته منفی بوده و سبب کسر نمره خواهد شد که یک تصور اشتباه است و ممتحن صرفا برای مدیریت زمان ممکن است صحبت داوطلب را قطع کند.

  • نیازی نیست به همه سوالات پاسخ مثبت بدهید

توجه کنید نیازی نیست همه سوالات ممتحن را پاسخ مثبت بدهید بلکه سعی کنید طبیعی پاسخ داده و در ججایی که می توانید پاسخ های خود را در قالب جواب کامل بگویید.

جمع بندی

برای آماده شدن جهت آزمون شفاهی آیلتس باید به طور مرتب و روزانه تمرین کنید تا مهارت های خود را افزایش دهید و دقت کنید که طبیعی بودن جملات و کلمات اهمیت بالایی دارند بنابرین باید تلاش کنید نحوه صحیح استفاده کردن از گرامر و لغات را به خوبی یاد بگیرید.برخی از داوطلبان فکر می کنند که باید به کلیه سوالات این بخش پاسخ مثبت بدهند. نیازی به انجام اینکار نیست و اگر پاسخ یک سوال واقعا از دید شما منفی است می توانید مستقیما پاسخ منفی داده و برای پاسخ خود یک یا دو استدلال مطرح کنید که حمایت کننده پاسخ منفی شما باشد. در واقع پاسخ مثبت و منفی شما به سوال اصلا برای ممتحن اهمیتی ندارد بلکه اینکه چطور برای پاسخ خود استدلال می آورید و با استفاده از گرامر و دامنه لغت چگونه آن را پوشش می دهید مهم است.

منبع

britishcouncil.vn

دیدگاهتان را بنویسید