سلام به شما دوستان عزیز. امیدوارم با جدیت تمام در حال تلاش و مطالعه برای ارتقای سطح زبانتون باشید. موضوع امروز خیلی جذاب و هیجان انگیز هست دلیلشم اینه که میخوام در خصوص موفقیت در آزمون آیلتس صحبت کنم اون هم در نظر گرفتن تجربیات داوطلبانی که توی آزمون به موفقیت خوبی رسیدن. طبعاً میدونید که بیان تجربه توسط افراد موفق در آزمون آیلتس که نمره بالایی رو کسب کردند میتونه کمک بسیار خوبی در جهت موفقیت در آزمون آیلتس حساب بشه. یکی از روش های مفید برای اینکه بتونید نمره خوبی توی آزمون آیلتس بگیرید این هست که ببینید افراد موفق در آزمون چیکار کردن و چطور مطالعه کردن.

اول موفقیت رو برای خودتون تعریف کنید

نکته مهمی که مهمه در نظر گرفته بشه این هست که نباید این تصور رو داشته باشیم که حتما باید توی اولین آزمون نمره بالایی کسب کنیم بلکه باید نسبت به تواناییهامون از خودمون انتظار داشته باشیم. من مصاحبه داوطلب های مختلفی رو دیدم که از نمره 6 تا 8.5 گرفتند. شاید به نظر بعضی ها نمره 6 نمره بالایی محسوب نشه اما باید دید که نمره مطلوب داوطلب چی بوده. اگر نمره 6 نمره مورد نیاز شماست و اون نمره رو گرفتید شما در کار خودتون موفق شدید و اگر نمره مورد نیاز شما 8 هستش و شما 7.5 گرفتید خوب هنوز برای موفق شدن جای کار دارید. خود نمره به خودی خود ملاک موفق یا ناموفق بودن نیست بلگه هدفی که شما دارید ملاک هستش.

 

تاثیر تجسم موفقیت برای ادامه راه

موفقیت تاثیر مثبتی روی تفکر و احساسات ما داره برای همین مهمه  که فکر کردن و تجسم موفقیت به صورت یک قوه محرکه مورد استفاده قرار بگیره و هروقت ما خسته و یا بی انرژی و یا ناامید میشیم با به یاد آوردن این تاثیر بتونیم دوباره انرژی کسب کنیم و به مسیرمون ادامه بدیم. بدونید که خسته و یا نا امید شدن غیرطبیعی نیست اما مهم اینه که دوباره قادر به بلند شدن و ادامه مسیر باشیم.

 

چند بار باید آزمون آیلتس داد تا موفق شد؟

این دفعات بستگی به افراد مختلفی داره چون بعضی از افراد قبلش آزمون ماک استاندارد دادن و سطح تقریبی خودشون رو میدونن ولی بعضی ها ممکنه با چند بار آزمون دادن به نمره دلخواه برسن. مثل همیشه من آزمون ماک رو پیش از آزمون اصلی پیشنهاد میکنم. برای اینکه آزمون ماک چگونه باید انتخاب بشه من پیش از این دو تا بلاگ پست کردم.

 

تکنیک های موثر در موفقیت در آزمون آیلتس

همونطور که گفتم من نکات افراد موفق مختلفی رو خوندم و یا بهشون گوش کردم و از میون اونها نکات مشترکی رو که برخی از اون نکات با شرایط ما تطبیق پذیر بود رو برای شما آوردم. این به این معنی نیست که راه دیگه ای برای موفقیت وجود نداره اما رعایت نکاتی که آوردم بدون تردید در موفقیت شما میتونه موثر باشه. در ضمن اگر شما با تکنیک های دیگری آشنایی دارید که براتون کار کرده حتماً برای من کامنت بذارید که من هم با اونها آشنا بشم.

دیدن فیلم و گوش دادن به پادکست قبل آزمون آیلتس

من وقتی داشتم به نکات یکی از کسانی که در آزمون موفق شده بودند گوش میکردم دیدم که ایشون در طول مدتی که برای آزمون میخونده هیچ فیلم یا سریال فارسی نگاه نکرده و فقط فیلم های انگلیسی و پادکست گوش میداده  یا حین رانندگی همیشه پادکست های آموزشی گوش میکرده که خیلی کمک کننده بوده.در واقع زندگیش رو انگلیسی کرده بوده و تمام طول روز با انگلیسی سر و کار داشته که باعث شد بهتر بشه تواناییم.

جستجو برای منابع مورد مطالعه برای آزمون آیلتس

با جستجو کردن داخل اینترنت میشه منابع متعددی رو پیدا کرد و کتب خود کمبریج بهترین منابع هستند . همینطور خود کمبریج هم یک اپلیکیشن برای آیلتس داره اونم خوب هست. توصیه به داوطلب ها این هست که حتما تست های رسمی کمبریج رو بزنید و اونها رو تحلیل کنید.

صحبت کردن جلوی آینه

یکی از تکنیک هایی که برای تقویت اسپیکینگ خیلی کمک کننده هست اینه که جلوی آینه با خودتون صحبت کنید و به خودتون یه نمره بدید و سعی کنید با دفعات زیاد تکرارش کنید این باعث میشه روز به روز مهارت صحبت کردن شما بیشتر و بیشتر بشه و مسلط تر بشید.

خواندن و ضبط کردن صدای خودتون

اگر واقعاً میخواهید ببینید که مردم چطور انگلیسی شما رو میشنوند حتماً یک متن انگلیسی رو از رو بخونید و صدای خودتون رو ضبط کنید. این به شما کمک میکنه که روی لهجه، واضح صحبت کردن و زمانبندی بین واژه هایی که استفاده میکنید کار و اونها رو بهتر کنید. امروزه همه موبایلها اپلیکیشن ضبط صدا رو دارند و انجام این کار بسیار ساده و عملی هستش.

تمرین زمانبدی

همه حتی بهترین ها هم به تمرین احتیاج دارند. اما زمانی که ما میتونیم برای تمرین بذاریم برای همه یکسان نیست. این رو بدونید که زمان شما کاملاً باید مطابق شرایط شما و کاملاً برای تمرین اختصاص داده بشه. همونطور که میدونید هر بخش آزمون آیلتس زمانبندی مشخصی داره که رعایت نکردن اون میتونه تاثیر منفی بزرگی روی نتیجه شما بذاره. شما نه نتها با این زمانبدی ها باید آشنا باشید بلکه باید اون رو تمرین کنید که از زمان بهترین بهره برداری رو داشته باشید.

مدیریت استرس در زمان  آزمون آیلتس

استرس داشتن و نگران بودن یک چیز طبیعی هستش ولی ما نباید اجازه ندیم که استرس آزمون روحیه ما رو ضعیف و ما رو دچار مشکل کنه. استرس اگر به صورت درست مدیریت نشه میتونه به نتیجه نهایی ضربه بزنه. درباره مدیریت استرس ملودی قبلاً بلاگی نوشته که توصیه میکنم بخونید.

بخوانید: ما و اضطراب امتحان آیلتس

آشنایی با مقررات آیلتس

برای هر آزمون و تستی دانستن مقررات آن برای موفقیت الزامی است. با جستجو کردن داخل اینترنت و حتی همین بلاگ میشه قوانین آیلتس  رو مطالعه کرد آشنا شد. پیشنهاد میکنم متن درباره آزمون آیلتس این وبسایت رو حتماً بخونید.

بخوانید: درباره آزمون آیلتس

آزمون ماک رو هیچوقت فراموش نکنید

توصیه به کسایی که با آزمون آیلتس آشنایی ندارن این هست حتما برای موفقیت در آزمون آیلتس حتما ازمون ماک بدن تا با چارچوب و ساختار آزمون آشنا و همینطور از سطحشون مطلع بشن در واقع دادن آزمون ماک بسیار توی موفقیت در آزمون اصلی مهم هستش.

بخوانید: اهمیت آزمون ماک آیلتس-قسمت اول

بخوانید: اهمیت آزمون ماک آیلتس-قسمت دوم

منابع:

Prepare for IELTS

IELTS 10 Top Tips for Success

1 دیدگاه

  • سلام وقتتون بخیر
    ممنون بابت وقت و انرژی که گذاشتید و این اطلاعات خوب در اختیار من گذاشتید

دیدگاهتان را بنویسید