اهمیت گرامر در آزمون آیلتس

سلام به همه شما عزیزان خوب هستید؟ درس میخونید یا نه؟ ممنون از اینکه با مجموعه آیلتس تهران ارتباط برقرار می کنید و پیشنهاد میدین. توی این مطلب قصد داریم در خصوص گرامر و اهمیت گرامر در آزمون آیلتس با شما صحبت کنیم. در واقع سوالی که توی ذهن داوطلب ها پیش میاد این هست که آیا گرامر در کسب نمره بالا در آیلتس اهمیت داره یا نه؟!

ببینید درسته که گرامر جزو 4 مهارت اصلی آیلتس محسوب نمیشه اما بدون شک برای موفق شدن در هر 4 مهارت اصلی آیلتس باید گرامرتون در یک سطح مطلوب باشه و اگر توی گرامر ضعیف باشید قطعا نمی تونید نمره خوب و مناسبی رو کسب کنید. بنابرین پاسخ سوال ساده هست بله! قطعا گرامر نقش کلیدی در موفقیت در آزمون آیلتس داره.

چرا گرامر اهمیت زیادی در آزمون آیلتس دارد؟

خیلی از داوطلب های آزمون آیلتس سوالشون این هست علی رغم اینکه سوالات اختصاصی از مهارت گرامر در آزمون نمیاد پس چطوری روی نمره ما تاثیر میذاره؟ در پاسخ به سوال این عزیزان باید بگم درسته سوالی اختصاصا از گرامر نمیاد اما بدون دانش گرامر در سطح مطلوب نمی تونید نمره مد نظر رو بگیرید. خب حالا بیاید به تک تک ماژول های امتحانی نگاه کنیم و مورد ارزیابی قرار بدیم.

تاثیر گرامر در بخش Writing آیلتس

یکی از چهار معیار نمره گیری در بخش رایتینگ Grammatical range and accuracy (وسعت و دقت گرامر) هستش. برای همین مهارت شما در گرامر به تنهایی 25 درصد از نمره رایتنگ شما رو تشکیل میده و سهم قابل توجهی در افزایش نمره رایتنگ شما در آزمون آکادمیک و جنرال داره. فکر میکنم برای همه شما واضح باشه که گرامر قوی چقدر به نوشتن شما کمک میکند.

تاثیر گرامر در بخش Speaking آیلتس

مهارت اسپیکینگ هم مانند مهارت رایتینگ 25 درصد از نمره اش به Grammatical range and accuracy ارتباط داره. داشتن گرامر درست در آزمون اسپیکینگ به عمق کلام شما کمک میکنه و در نتیجه تاثیر مهمی در انتقال درست پیام شما خواهد داشت.

تاثیر گرامر در بخش Listening و Reading آیلتس

هرچند مهارت گرامر به طور مستقیم در گرفتن نمره بالا در این 2 مهارت تاثیری نداره اما قطعا برای گرفتن یک نمره مطلوب نیازمند داشتن مهارت کافی در ساختارهای گرامری دارید تا بتونید پاسخ صحیح سوالات رو تشخیص بدید. شاید جالب باشه بدونید اگر ساختار جملات رو داخل ریدینگ نتونید خوب تشخیص بدید این احتمال وجود داره که توی پیدا کردن گزینه درست دچار اشتباه بشید و همینطور در بخش لیسنینگ باید بدونید گوینده چه کلمه ای رو مطرح میکنه و در سوالات کلمه مد نظر چه نقشی داره.

آیا برای آیلتس باید روی گرامر کار کرد؟

سوال اینه که آیا گرامر شما به اندازه کافی قوی هست یا نه؟ برای پاسخ شما به یک معیار استاندارد اندازه گیری احتیاج دارید که اون میتونه آزمون ماک در یک موسسه معتبر باشه. قبلاً در مورد اهمیت آزمون ماک در بلاگ قبلی صحبت کردیم. راستی مطمئن باشید که آزمون ماک با کامنت بدید که ممتحن به شما بگه که سطح گرامرتون چی هست. حالا اگر توی هر دو مهارت Speaking و Writing آیلتس نمره مطلوب رو گرفتید که خوب به نظر میرسه از لحاظ گرامر در سطح مطلوب هستید. اگر نه خوب پیشنهاد میکنم که حتماً روی گرامرتون کار کنید. این کار میتونه یا رفتن به کلاس های گرامر باشه و یا شرکت در دوره های خصوصی و سرآخر هم مطالعه شخصی.

کتاب های گرامر خیلی زیاد هستند. چند تا از کتاب های معروف  English Grammar in Use که 3 سطح داره و کتب 3 جلدی آموزش گرامر از Betty Azar و Oxford Grammar Practice هستند. در پایان هم چند تا لینک کمکی در مورد این مطلب گذاشتم که اگر دوست داشتید مرور کنید:

https://www.fluentu.com/blog/ielts/ielts-grammar

https://ted-ielts.com/the-importance-of-grammar-for-ielts

دیدگاهتان را بنویسید