این روزها همه  ی افرادی که با برنامه ریزی میرن جلو ، وقت براشون حکم طلا داره. من خودم واقعا با این معقوله درگیرم و تمام روز دارم سعی میکنم که همه ی کارهام با برنامه بره جلو. مثلا همین امروز داشتم فکر میکردم که  به پیشرفت همزمان در listening و speaking منجر بشه. با یکی از اگزمینرهای مهربون صحبت میکردم و خیلی خوب منو راهنمایی کرد، گفتم خیلی خوب میشه که شماها هم از این راهکارها استفاده کنید.

Listening

اپلیکیشنی هست به اسم TED ، که میتونین روی موبایل خود نصب کنید و در ترافیک ، موقع ورزش کردن ، حتی موقع کار در خونه ازش استفاده کنید . این اپلیکیشن  شامل پادکست هایی هست که سخنرانی‌هایی از موفق ترین افراد دنیا که هر کدام در زمینه های مختلف فعالیت می کنند .حتی خیلی وقتها گوش دادن به سخنان این بزرگان میتونه دیدگاه زندگی شما و جهان اطرافتان  را تغییر بده .با برنامه رسمی TED و صحبت‌های تعدادی از جالب‌ترین افراد دنیا در حوزه‌های آموزش، تکنولوژی، پزشکی، کسب و کار و موسیقی میتونید  به بیش از ۱۲۰۰ ویدئو و صوت سخنرانی‌های TED دسترسی پیدا  کنید.

من تحقیق کردم دیدم افرادی که از گوشی هایی با سیستم عامل اندروید استفاده میکنند میتونن از پلی استور دانلود کنن و دوستداران آیفون مثل من میتونن از اپل استور به صورت رایگان دانلود کنن.

یک راه حل دیگه که خیلی خیلی اگزمینر تاکید داشت گفت  میتونین فیلم با زیر نویس انگلیسی ببینین و یا آهنگ با زبان اصلی گوش بدین و بعد برای خودتون بنویسین که چی میشنوین و در آخر از گوگل متن شعر را دانلود کرده تا متوجه اشتباهات قشنگتون بشید. میدونید یاد چی افتادم؟؟ یادمه مایکل جکسون یک آهنگ خونده بود به اسم They Don’t Care About Us .  یک قسمت آهنگ میگفت

All I wanna say is that
They don’t really care about us
All I wanna say is that
They don’t really care about us

من بچه بودم وقتی این اهنگ اومد و همیشه میخوندم آنا وانا سیزت دری بری کره آناناس !!!! باورتون میشه؟؟ الان هم فکر کنم اگر به پیشنهاد اگزمینر جان گوش بدم با این اختلاف شنیداری یا به قول معروف کج شنوی مواجه بشم.

حتما حتما مواقعی که خونه هستین کانالهای خبری انگلیسی زبان و بزارین و مدام گوش بدین . حتی اگر فرصت ندارین بشینین پای تلویزیون ولی بزارین صداش توی خونه پخش بشه ( مثل بی بی سی ، سی ان ان )

Speaking

راستی تا یادم نرفته این هم میگفت که یکی از مهمترین کارها برای تقویت SPEAKING شروع کنید انگلیسی صحبت کردن و صدای خودتون و ضبط کنید و هر روز اینکار و تکرار کنین و در آخر هفته به صداهای خودتون در طول هفته گوش بدین. اولش فکر کردم چه قدر میتونه خنده دار باشه که با خودت انگلیسی حرف بزنی و داستان تعریف کنی ولی وقتی بعدش به نتیجه ی کار فکر کردم دیدم حاضرم با بقالی سر کوچه هم انگلیسی حرف بزنم.

خب به نظرتون مطالب چطور بود ؟؟ یادداشتم درباره پیشرفت همزمان در listening و speaking رو دوست داشتین؟ نظراتتون و بهم بگین من کامنتهای شمارو میخونم و جواب میدم. مرسیییی بابت اینکه پست های منو دنبال میکنین.

5 دیدگاه

  • مفید بود مرسی

  • من یه مدته که از درس خوندن فرار میکنم اگه راهکاری داری بهم بگو ممنون میشم فقط تا لحظه ای که میخوام کتاب رو باز کنم برای خیلی سخته وقتی شروع میکنم دیگه چند ساعتی خوب میخونم.

    • مهدی جان سلام ، اصلا نگران نباش. این حالت خیلی طبیعیه من فکر میکنم درصد کمی از آدمها با ذوق و شوق میشینن سر درس مگر اینکه ذاتا علاقه به اون درس داشته باشن. مثلا من یادمه همیشه از جغرافی و عربی فراری بودم ولی ریاضی و تاریخ و با علاقه دنبال میکردم.برای گرفتن مدرک آیلتس بهترین راه اینه که اجبار بودن و از ذهن خودت دور کنی و آروم آروم قدم برداری و مرحله به مرحله سعی کنی به هدفت نزدیک بشی.
      من یک پست در این رابطه نوشتم که لینکش و برات این پایین میزارم دوست داشتی میتونی مطالعه کنی و نظرت و برام بگی.
      https://www.ieltstehran.com/fa/%DB%8C%DA%A9-%D8%A7%D9%85%D8%AA%D8%AD%D8%A7%D9%86-%D8%AE%D9%88%D8%A8-%D8%A8%D8%A7-%D9%87%D8%AF%D9%81-%DA%AF%D8%B0%D8%A7%D8%B1%DB%8C/

  • سلام وقتتون به خیر ، مرسی از مطالبتون ، من نهایتا یکماه و نیم فرصت دارم امتحان بدم تقریبا آخر خرداد ، با این روش شما میتونم لیسنینگم از ۵/۵ با ۶/۵ برسونم ؟ خیلی استرس دارم ، لطفا راهنماییم کنید ؟

    • سلام
      فرزانه جان از نمره ی 5.5 به 6.5 رفتن خیلیی کار سختیه و احتیاج به کلیی زمان و تمرکز و مهمتر از همه تلاش تو داره. تلاش در همه ی مراحل مهمه و اینو بدون کار نشد نداره. یک جا خونده بودم ” با تمرین است که استاد میشوی” .

دیدگاهتان را بنویسید