مدتی است که آزمون‌های آیلتس کتبی در ایران با مشکلات زیادی مواجه بوده و مکرراً شاهد لغو این آزمون هستیم. در این بین نیز افراد زیادی برای شرکت در آزمون ماک مردد هستند؛ در این مطلب، به دلایل شرکت در آزمون ماک در شرایط کنسلی آزمون‌های آیلتس می‌پردازیم.

چرا آزمون ماک؟

شرکت در آزمون ماک مزایای زیادی دارد که در مطلب چرا در آزمون ماک شرکت کنیم به این موضوع پرداختیم. به طور خلاصه، آزمون ماک آیلتس شما را با شرایط آزمون آیلتس، نوع نمره‌دهی، سطح فعلی، نوع سوالات و … آشنا می‌سازد.

اما در زمانی که آزمون‌های آیلتس مرتباً لغو می‌شوند، آیا باز هم شرکت در آزمون ماک منطقی‌ست؟

شرکت در آزمون ماک در زمان لغو آیلتس

طبق آخرین اخبار و ابلاغیه‌ها از سوی سازمان سنجش تا روز انتشار این مطلب، آزمون‌های کامپیوتری آیلتس به قوت خود باقی بوده و سرنوشت آزمون کتبی آیلتس مشخص نیست. اینکه چه زمانی مجدد آزمون آیلتس کتبی برگزار شود، در هاله‌ای از ابهام است.

اما به هر حال آزمون آیلتس کامپیوتری (CD IELTS) برگزار می‌شود و شما می‌توانید برای مهاجرت تحصیلی یا کاری خود، این مدرک را تهیه کنید. اگر درباره آزمون کامپیوتری آگاهی کافی ندارید، به مطلب مقایسه آزمون آیلتس کتبی و کامپیوتری مراجعه کنید.

بهترین راه برای سنجش میزان آمادگی برای آزمون آیلتس نیز شرکت در یک آزمون ماک استاندارد است. آزمونی که بتواند شما را طبق معیارهای به‌روز آیلتس بسنجد و بازخوردی مفید و کارآمد ارائه کند.

آزمون‌های ماک که در موسسه آیلتس تهران برگزار می‌شود دقیقاً طبق آخرین تغییرات آیلتس، با استاندارد بالا طراحی شده و ممتحنین خبره و باتجربه، شما را می‌آزمایند. به همین دلیل حالا که وضعیت آزمون‌ها نامشخص بوده و هنوز ثبت نام جدید شروع نشده، باید خود را آماده نگه دارید؛ هر جا که بقیه ترمز گرفتند، تو گاز بده!

اگر برای گرفتن مدرک آیلتس مصمم هستید پس باید خود را در آماده‌ترین حالت ممکن حفظ کنید تا در اولین فرصت، آزمون آیلتس را شرکت کرده و نمره مورد نظرتان را کسب کنید. بدین منظور می‌توانید در انواع آزمون‌های ماک مثل آزمون ماک کامپیوتری حضوری، آزمون ماک آنلاین تک مهارتی یا ماک آنلاین ۴ مهارتی شرکت کنید. ماک کامپیوتری در حال حاضر در شهر تهران، شیراز و اصفهان در حال برگزاری بوده و به زودی در شهرهای بیشتری میزبان شما خواهیم بود.

در آخر

آزمون آیلتس در ایران حدود ۳۰ سال است که در حال برگزاری بوده و بالا و پایین‌های زیادی را تجربه کرده است. حال منتظر اعلام تاریخ‌های جدید باشید و سریع ثبت نام خود را نهایی کنید چرا که قطعاً تاریخ‌ها به سرعت تکمیل ظرفیت می‌شوند.

اما اتفاق ناخوشایند می‌تواند عدم کسب نمره مورد نظرتان در آزمون باشد که ممکن است روند مهاجرت شما را یک سال دیگر به تعویق بیاندازد؛ پس در آزمون‌های ماک به دقت شرکت کرده تا بتوانید با تمام قوا برای آزمون اصلی آماده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید