بحران سلامت جهانی همواره منجر به بروز مشکلات اقتصادی اعم از قطع تقاضا ، خسارات شغلی ، افزایش بیکاری ، افزایش بدهی عمومی و مشکلات اقتصادی در سراسر جهان می‌شود. با این حال همه‌گیری بیماری COVID-19 در جهان به این دلیل متفاوت است که احتمالاً برای اولین بار ابزارها و راهکارهایی  وجود دارد که به فعالیت‌های اقتصادی حتی در اوج اختلال کمک کرده‌اند. به عبارت دیگر همه‌گیر شدن در واقع باعث افزایش تقاضا برای کارگران متخصص در برخی از سنین جدید و نیز بخش‌های مرسوم اقتصاد شده‌است که عامل افزایش مهاجرت است.

در همین راستا طبقه بندی مشاغل ملی کانادا یا همان NOC دچار تغییراتی شده و مشاغل جدیدی را لیست کرده اند که در ادامه گوشه ای از این تغییرات و مشاغل مرتبط به آن را آورده ایم.

خدمات دیجیتال (Digital Services)

یکی از معضلات همه گیری COVID-19 عدم حضور فیزیکی کارکنان در ادارات و شرکت ها است. چرا که جمعیت زیادی دیگر قادر به کار در محل اداره و یا شرکت خود نیستند. به کمک دنیای دیجیتال این مشکل حل و کارکنان قادر شدند از راه دور فعالیت های خود را انجام دهند. همینطور فروشگاه ها و شرکت ها به سمت مسیر جدید فروشگاه آنلاین رفته اند که پنجره ای جدید به سمت خدمات دهی به مشتریان محسوب می شود چرا که دیگر نیاز به مراجعه حضوری نیست.

دیگر مشکل همه گیری COVID-19 عدم امکان  غذا خوردن  در رستورانها بود که این مشکل نیز به کمک اپ های آنلاین حل شد و مردم می توانند در منزل غذای خود را سفارش دهند  به همین دلیل بود که مراکز تهیه غذا و رستوران ها توانستند وضعیت اقتصادی خود را مثبت نگه دارند.

در دوران قرنطینه کرونا نمونه‌های بسیاری وجود دارند که به کمک فناوری دیجیتال کسب و کارها امکان فعالیت داشتند و از ورشکستگی اقتصادی جلوگیری شد. در همین راستا جالب است بدانید که تقاضای شغلی NOC در اونتاریو و دیگر استان های کانادا  که شامل مشاغل خدمات دیجیتال هستند متقاضی زیادی پیدا کرده است. کد های NOC-0124  – مشاغل این گروه به افرادی اختصاص دارد که در زمینه هایی مانند تبلیغات، بازاریابی، و مدیریت روابط‌ عمومی دارای تخصص و توانایی بوده  و می توانند در دوران همه گیری سبب بهبود رونق کسب و کار ها در فضای دیجیتال شوند چرا که اکو سیستم تبلیغات دیجیتالی نیاز به خدمات به کمک طیف متنوعی از متخصصان و کارشناسان  دیجیتال دارد.

فن‌آوری (Technology)

طی چند سال اخیر کانادا تلاش‌های موثری را برای ایجاد یک مرکز فن‌آوری پویا و فعال در تورنتو آغاز کرده ‌است . این بدان معنی است که فرصت های شغلی برای موقعیت‌هایی مانند مدیر سیستم‌های اطلاعاتی و کامپیوتری، تحلیلگران و مشاوران سیستم‌های اطلاعاتی، مدیران پایگاه‌داده، برنامه نویسان، و توسعه دهندگان رسانه‌ای تعاملی و طراحان وب در استان های مختلف کشور کانادا وجود دارد.

این بیماری همه‌گیر باعث شده‌است که فناوری دیجیتال به عنوان یک الزام برای همه کسب و کارها – کوچک یا بزرگ محسوب شود و شرکت ها دیگر نمی توانند کلیه خدمات خود را محدود به مراجعه فیزیکی مشتریان نمایند و مجبور به بهره گیری از متخصصین دنیای دیجیتال برای توسعه زیر ساخت و کسب و کار خود هستند. این امر منجر به افزایش تقاضا برای متقاضیان گروه های شغلی NOC  ۰۲۱۳ ، ۲۱۷۲ ، ۲۱۷۴ و ۲۱۷۵ شده‌است. برای دریافت اطلاعات بیشتر از این شغلها وبسایت NOC را مشاهده کنید.

 

مراقبت‌های پزشکی (Healthcare)

کانادا در حال حاضر به دلیل همه گیری با کمبود پرستار مواجه بوده و حتی  می توان گفت قبل از شروع این بیماری همه‌گیر باز هم دچار کمبود نیروی پرستار بود که این بیماری کمبود نیروی پرستار را افزایش داده است. در حال حاضر تقاضا برای متخصصان مراقبت‌های بهداشتی افزایش‌یافته است و این موج حتی پس از اینکه بیماری همه‌گیر تحت کنترل قرار گیرد باز هم ادامه خواهد داشت. چرا که جمعیت سالخورده کانادا در حال افزایش بوده و نیاز به پرسنل بهداشتی جوان دارد تا بتواند مشکلات را کنترل کند. به همین دلیل در استان های مختلف تقاضا برای درخواست نیروهای بهداشتی و پزشکی افزایش پیدا کرده است. امروزه ، کانادا به نیروی کار در مشاغل پزشکان و پرستاران، نیروهای بهداشتی، ایمنی شناسی، ویروس شناسی، متخصصین bio-information و همچنین متخصصان آزمایشگاه پزشکی نیاز دارد. اگر رشته تحصیلی شما مرتبط با گروه های شغلی NOC مانند ۳۲۱۱ و ۲۱۲۱ است می توانید جهت بررسی از کارشناسان امور مهاجرتی آیلتس تهران کمک بگیرید.

همه گیری COVID-19 علی رغم تمام مشکلاتی که در سطح دنیا به وجود آورده سبب ایجاد فرصت های شغلی فراوانی برای متقاضیان امور مهاجرت بخصوص کانادا شده است و مشاغلی مانند کسب و کارهای دیجیتال و گروه های علوم پزشکی در اولویت قرار دارند به همین دلیل توصیه ما این است جهت ارزیابی وضعیت مهاجرت خود با کارشناسان معتبر امور مهاجرت مشورت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید