1. چند نوع ویزای کار در کانادا موجود است؟

دو نوع ویزای کار در کانادا وجود دارد:

Open work permit در واقع با این ویزا شما محدودیتی برای کار کردن در هیچ کجای کانادا ندارید و می توانید هرجایی و برای هر کارفرمایی کار کنید. اما این ویزا شامل افراد خاصی می شود و همه نمی توانند برای این ویزا اقدام کنند.

ویزایی که برای یک شغل خاص و یک کارفرما خاص صادر می شود. در واقع در این نوع ویزا یک کارفرما برای آوردن شما به کانادا به اداره مهاجرت تقاضا می دهد و در عین حال آن کارفرما باید ثابت کند که نیروی مورد نیاز خود را در کانادا پیدا نکرده است و میبایست از خارج از کانادا نیرو استخدام کند. بعد از اینکه نیاز کارفرما ثابت شد، اداره مهاجرت شرایط شمارو هم بررسی می کند که آیا شما فرد مناسب برای این شغل هستید یا خیر؟

  1. دسته بندی شغلی در کانادا به چه صورت هست؟

در کانادا کلاس های شغلی به چهار دسته تقسیم می شوند.

گروه اول که به گروه Zero معروف است، شامل گروه های مدیریت می باشد و باید افراد حتماً تخصص و تحصیلات داشته باشند.

گروه A مجدداً شامل مهندسان، پزشکان و همچنین مدیران می شود.

گروه B در واقع گروه نیمه تخصصی هستند و باید یک دوره کالج بگذرانند و مدرک بگیرند.

در هر سه دسته بالا می توانید همزمان برای خانواده خود نیز تقاضای ویزا کنید و آنها می توانند اجازه کار یا تحصیل داشته باشند.

گروه C  و D شامل گروه های کارگران متخصص می باشند. این گروهها شامل دسته با دستمزد بالا و پایین هستند. شرایط ویزا در این دو گروه متفاوت است و افراد با حقوق پایین گاهی نمی توانند خانواده خود را همراه داشته باشید.

  1. آیا برای گرفتن پیشنهاد شغلی به مدرک آیلتس نیاز هست؟

لزوما همه  پیشنهادات شغلی  به مدرک آیلتس نیاز ندارند. اما برنامه هایی که به اقامت منجر می شوند نیاز به مدرک آیلتس با حداقل نمره 5  و حتی مدرک دانشگاهی دارند. اما اینکه شما در همان ابتدا به مدرک آیلتس نیاز دارید یا خیر بستگی به استان و روشی که میخواهید برای آن اقدام کنید دارد. برای مثال استان British Columbia  و  Ontarioدر همان ابتدا به نمره زبان نیاز ندارند اما در مقابل استان Nova Scotia و Prince Edward Island از همان ابتدا از شما مدرک زبان می خواهند. اما این مسئله را در نظر داشته باشید که در پروسه گرفتن ویزا، آفیسر می تواند با شما یک قرار مصاحبه به انگلیسی بگذارد که در این حالت تسلط و داشتن مدرک زبان انگلیسی به شما کمک می کند.

  1. آیا همه رشته ها بدون داشتن مدرک خاصی از کانادا می توانند مستقیم برای کار اقدام کنند؟

خیر، همه رشته ها نمی توانند بدون داشتن گواهی معتبر از کانادا در رشته مورد نظر خود کار کنند.

برای مثال، متقاضیان رشته روانشناسی باید حتماً از کانادا گواهی های لازم برای کار در این رشته را دریافت کنند. اما این افراد می توانند برای کار با بیماران اوتیست یا افراد سالمند اقدام کنند و پیش شرط این کار داشتن سابقه  کار در این زمینه می باشد. بنابراین شما لزوماً همیشه نمی توانید در شغل مورد نظر خود پذیرش بگیرید اما می توانید در زیر شاخه های مربوط به آن کار پیدا کنید.

  1. آیا برای گرفتن پیشنهاد شغلی حتماً باید مدرک تحصیلی و سابقه کار یکی باشد؟

الزاماً نه، اما شما باید بتوانید ثابت کنید که سابقه کارتان کاملا با پیشنهاد شغلی  شما همخوانی دارد و توانایی لازم برای انجام این کار را دارید.

  1. آیا سن در پیدا کردن کار در کانادا تاثیر دارد؟

بستگی به کاری که می خواهید برای آن اقدام کنید دارد. اما به طور میانگین بهترین سن بین 25 تا 40 سال می باشد. اما شما در فرم تقاضای کار اصلا سن را نمی نویسید.

  1. راحت ترین روش برای پیدا کردن کار در کانادا چیست ؟

بهترین روش بصورت آنلاین است. سایتهای مختلف و معتبری هستند که در این زمینه اطلاعات را به شما ارائه میدهند. از این سایتها میتوانیم به jobbank.com و indeed.com  اشاره کنیم.

  1. شرایط ویزای کاری برای رشته های کامپیوتر چگونه است؟

برای رشته های کامپیوتر این افراد راحت تر می توانند برای کار در کانادا اقدام کنند. استان بریتیش کلمبیا یکی از بهترین مقاصد برای این رشته هست، اما به دلیل اینکه تقاضا زیاد می باشد، افراد باید تخصص های خاص و ویژه ای داشته باشند که بتوانند جذب بازار کار شوند.

همچنین افرادی که در ایران شرکت کامپیوتری موفقی دارند می توانند برای تاسیس همین شرکت در کانادا اقدام کنند. در این روش مدیر شرکت می تواند تقاضای ویزای کار بدهد و نیاز به حداقل سرمایه و شرایط خاصی هم ندارد و فقط باید ثابت کند که توانایی پرداخت حقوق به کارمندهای خود در کانادا را دارد.  روش دیگر این است که می توانید نصف سهام یک شرکت را خریداری کنید و از این طریق برای خود و سایر افراد خانواده ویزا بگیرید.

فقط این نکته را در نظر بگیرید که شروع کردن یک کار یا خریدن یک شرکت به تنهایی منجر به اقامت نمی شود و بعد از دو سال شرایط شما بررسی می شود و در آن زمان در صورتی که شرایط اقامت را داشتید می توانید برای آن اقدام کنید.

  1. شرایط ویزای کار برای رشته های معماری چگونه است ؟

برای رشته معماری، این گروه شبیه گروه مهندسین می باشند با این تفاوت که باید یک مدرک که شبیه تاییده ی نظام مهندسی ایران می باشد را از کانادا دریافت کنند. در واقع اگر مهندس معماری می خواهد حق امضا برای طرح خود داشته باشد باید حتماً این مدرک را دریافت کند. اما اگر صرفاً می خواهید در این رشته کار کنید و نمی خواهید طرحی را تائید کنید نیازی به این مدرک ندارید.

  1. بهترین روش برای مهاجرت به کانادا چه روشی هست؟

در واقع نمی شود گفت کدام روش بهتر و راحت تر است و بستگی به شرایط هر فرد این روش متفاوت می باشد. باید شرایط خود را با یک مشاور در میان بگذارید تا آنها بتوانند با توجه به شرایط شما، بهترین روش را به شما ارائه دهند. برای اطلاعات بیشتر میتوانید اینجا کامنت بگذارید و یا با مشاوران آیلتس تهران تماس بگیرید.

2 دیدگاه

  • سلام . میخواستم بدونم بعد از گرفتن مدرک ایلتس برای مهاجرت چه اقداماتی باید انجام بدیم و هزینه ی مهاجرت چقد هستش ؟

    • سلام. باید مدارک شغلی و مالی خودتون رو آماده و ترجمه کنید و با یک موسسه یا وکیل مهاجرتی برای اقدامای بعدی صحبت کنید. درمورد هزینه هم بسیار وابسته به شرایط شما است که موسسات می‌تونن کمکتون کنن.

دیدگاهتان را بنویسید