در قسمت اول این موضوع، به تفاوت بین مشروطی و غیبت در جلسه امتحان، اهمیت گواهی ریزنمرات، تاثیر مشروطی یا مردودی روی ویزای تحصیلی صحبت کردیم. پس اگر قسمت اول را مطالعه نکردید، حتما پیش از مطالعه این بلاگ، سری به مطلب قبلی بزنید.

کشورهای برتر که افراد با این شرایط را می‌پذیرند

شما هنوز هم می توانید به رویاهای تحصیلی خود در خارج از کشور دست یابید حتی اگر موارد مشروطی یا مردودی داشته باشید. فقط حتما بررسی کنید که چه تعداد مردودی پذیرفته شده است و معیارهای پذیرش در مقصد مورد نظرتان چیست. شرایط بسته به کشوری که می خواهید در آن تحصیل کنید متفاوت است.

 

  • استرالیا

تمام دانشگاه‌های خصوصی استرالیا بیش از هفت یا هشت مردودی را نمی‌پذیرند، در حالی که دانشگاه های Go8 (۸ دانشگاه برتر استرالیا) حداکثر دو تا سه مردودی را می‌پذیرند. اگر به جای مؤسسات خصوصی، مؤسسات دولتی را انتخاب کنید، باید کمتر یا برابر با هشت مردودی داشته باشید.

  • کانادا

دانشگاه های کانادا معمولاً حداکثر 5 مردودی را می‌پذیرند. البته موسسات کانادایی همچنین ممکن است هفت یا هشت مورد مردودی را در مقطع کارشناسی بپذیرند (برای اطمینان با دانشگاه مورد نظرتان از طریق ایمیل در ارتباط باشید).

  • نیوزلند

در نیوزلند، اکثر دانشگاه‌ها معمولاً دانشجویانی را با حداکثر 5 مردودی می‌پذیرند، اما برخی از مؤسسات منتخب ممکن است دانشجویانی را با حداکثر 12 تا 15 مردودی در نظر بگیرند. علاوه بر این، یک فاکتور حیاتی برای پذیرش، نمره آیلتس قوی، همراه با پروژه تحقیقاتی مشخص یا فعالیت‌های فوق برنامه است.

  • انگلستان

موسسات بریتانیا به راحتی دانشجویان با 15 مردودی را می‌پذیرند. با این حال، نمره خوب در آزمون مهارت زبان انگلیسی ضروری است، آیلتس اورال 6 یا بالاتر اجباری است. با اینکه ممکن است شرایط خاصی برای پذیرش مردودی وجود نداشته باشد، نمره آیلتس خوب برای پذیرش ضروری است.

  • آمریکا

معمولاً دانشگاه‌های آمریکا دانشجویان را بدون هیچ گونه مردودی ترجیح می‌دهند. با این حال، در برخی شرایط خاص، اگر شما نمره GRE قوی بین 315 تا 325 داشته باشید، ممکن است پرونده شما را در نظر بگیرند.

  • ایرلند

مؤسسات ایرلندی معمولاً پرونده‌هایی را با حداکثر چهار تا پنج مورد مردودی می‌پذیرند، البته برخی ممکن است حداکثر دو تا سه مردودی را قبول کنند.

چگونه پرونده خود را در صورت داشتن مردودی، تقویت کنیم:

  • اشکالی ندارد که مردودی داشته باشید، اما باید آن را در کمیته پذیرش (admission committee) توجیه کنید.
  • دلیل واقعی و اشتیاق خود را برای انتخاب رشته در SOP خود برجسته کنید
  • موارد مردودی خود را صادقانه و تجربیات خود را در طول دوره توضیح دهید
  • خود را برای آزمون پذیرش استاندارد آماده کنید

معمولاً تا زمانی که دانشگاه، درخواست شما را پذیرفته و پذیرش شما تأیید شده، این موارد بر روی شانس ویزا تأثیر نمی‌گذارد. بنابراین، جای نگرانی نیست.

در آخر

مسلماً پیشگیری بهتر از درمان است؛ پس اگر با این مشکل مواجه نبودید و تاکنون مردودی یا مشروطی نداشتید، سعی کنید این اتفاق رخ ندهد. اما در این دو قسمت، مفصل به این موضوع و راه‌های جبران آن و کشورهای با احتمال پذیرش بالا پرداختیم تا بتوانید با کمترین ریسک، مهاجرت تحصیلی خود را پیش ببرید.

 

منبع

idp.com

دیدگاهتان را بنویسید