در task 2 امتحان Writing به شما یک نظر، مشکل، یا موضوع داده می شود تا آن را به بحث بگذارید. این Task باید با استفاده از زبان نوشتاری (Formal) انگلیسی تکمیل شود. در عین حال Task 2 نمره بیشتری از Task 1 دارد در نتیجه پیشنهاد می شود آن را زودتر بنویسید. اگر نتوانید این بخش از امتحان Writing را در زمان داده شده تمام کنید نمره زیادی از دست میدهید. در ادامه بهتر است اول توضیح دهیم Task 2  بر چه اساسی تصحیح میشود تا بتوانید درک بهتری از چگونگی نوشتن آن و مشکلات معمولش داشته باشید. و بعد به 7 اشتباه معمول در آزمون Writing آیلتس میپردازیم. در ضمن پیشتر درباره  آزمون رایتینگ نوشته بودیم اگر دوست داشتید اینجا را هم بخوانید.

Task 2  بر چه اساسی تصحیح میشود

  • جواب Task: بررسی می شود که چقدر خوب سوال را فهمیده اید و اینکه آیا همه بخش های سوال را جواب داده اید یا خیر. در واقع متن برای فهم توانایی شما در مطرح کردن بحث های منطقی و روشن سنجیده میشود.
  • پیوستگی و انسجام: در این بخش ارتباط درست ایده ها به هم بررسی می شود و اینکه آیا شما به درستی از پاراگراف ها استفاده کرده اید یا خیر (پاراگراف معرفی در ابتدا، پاراگراف بدنه یا میانی، و پاراگراف نتیجه گیری). در این بخش همچنین استفاده شما از کلمات ربط و ارجاعی هم بررسی میگردد.
  • منابع لغوی: استفاده شما از کلمات متفاوت و دیکته این کلمات و همچنین اطلاعات لغوی شما سنجیده می شود. شما باید کلمات زیادی در رابطه با موضوع سوال بدانید و در متن از آن ها استفاده کنید.
  • دامنه گرامری و دقت: باید از دایره وسیعی از مدل های مختلف گرامر استفاده کنید. در این بخش نقطه گذاری و نشانه گذاری های شما هم سنجیده می شود (مثلا گذاشتن نقطه در انتهای جملات و استفاده از علامت سوال در جای درست).

7 اشتباه معمول در Task 2

1. مرتباً کلمات و عبارات سوال را کپی نکنید. از عبارات و کلمات مختلف برای بیان منظورتان استفاده کنید. عبارت های داخل سوال را با استفاده از کلمات هم معنی و تغییر ساختار جمله تغییر دهید.

2.ایده ها و کلماتی خاص را مرتباً تکرار نکنید. از دایره وسیعی از کلمات برای بیان منظورتان استفاده کنید تا مطمئن شوید که جواب شفاف و مناسبی برای سوال نوشته اید.

3.حتماً مراقب باشید که برای هر کدام از ادعاهایتان در متن دلایل محکم و کافی بیاورید.

4.از کلمات مخفف یا کوتاه شده مثل g، etc، doesn’t، و haven’t استفاده نکنید. به خاطر ننوشتن متنی کامل و مرتبط جریمه خواهید شد. باید از جملات کامل استفاده کنید و به هیچ وجه از Bullet point استفاده ننمایید.

5.مطمئن شوید که پاراگراف هایی متصل، مرتبط و منظم ایجاد کنید که زبانی آکادمیک داشته باشند. و در عین حال حتماً از ساختارهای گرامری متنوعی استفاده کنید، مثلاً ساختارهایی ساده در کنار ساختارهای پیچیده میتواند نظم خوبی به پاراگراف های شما بدهد.

6.حتما دوباره متن خودتان را مرور کنید تا جوابی شفاف و مشخص به سوال داده باشید و از موضوع خارج نشده باشید. جواب شما باید پیوستگی و انسجام خوبی داشته باشد.

7.یادتان نرود که از جواب های کوتاه نمره کسر خواهد شد. در عین حال اگر جوابی خیلی طولانی بنویسید احتمال دارد که فرصت نکنید برای مرور و تصحیح اشتباهاتتان برگردید و این باعث از دست رفتن نمره خواهد شد. به همین علت زمان برای بررسی جواب هایتان باقی بگذارید.

پیشنهادهای کلی

  • یادداشت هایی خیلی کوتاه درباره اینکه در هر پاراگراف چه میخواهید بنویسید داشته باشید. برای هر پاراگراف یک ایده کافی است.
  • حساب کنید که با دست خط شما 250 کلمه چند خط خواهد شد. اگر در هر خط 10 کلمه مینویسید به 25 خط نوشته احتیاج دارید.
  • بیشتر از پنج دقیقه وقت صرف تحلیل سوال و برنامه ریزی برای نوشتن جواب نکنید.
  • سعی کنید 270 کلمه بنویسید.
  • باید نقاط قوت و ضعفتان را بشناسید و با محدودیت ها و اشتباهات معمولتان آشنا باشید. بعد محدودیت هایتان را پشت سر بگذارید و اشتباهاتتان را تصحیح کنید.

امیدواریم که این راهنمایی ها  بدردتان خورده باشد و شما این 7 اشتباه معمول را در آزمون آینده تان انجام ندهید و بتوانید از این توصیه ها استفاده کنید. شما هم اگر چیزی به ذهنتان میرسد که میتواند به داوطلبین دیگر کمک کند برای ما بنویسید.

منبع

sunenglish.co.id

ielts.com.au

دیدگاهتان را بنویسید